Caspar

Gedreven Meedenker
  • 210Posts
  • 13Oplossingen
  • 29Likes

Geen verbinding internet

Mijn auto kan via internet verbinding maken met de service-centrale van de fabrikant. Met een T-Mobile sim is dat geen probleem. APN: internet et voila. Met een Vodafone sim verander ik de APN in live.vodafone.com maar helaas, geen verbinding mogelijk. Vodafone vraagt nl. om een username en password, maar die zijn niet in te stellen. Resultaat is dat er geen verbinding tot stand komt. Mijn telefoon is een Nokia 5800. De instellingen staan onder Settings -> Connectitvity -> Admin. settings -> Packet data.
Mijn vraag nu is: Heeft Vodafone een APN waarbij je zonder username en password toegang hebt? Zoniet dan zal ik helaas van een overstap moeten afzien. 😞
5 Reacties 5
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hoi Caspar,

onze apns hebben allemaal een gebruikersnaam en wachtwoord. Daarnaast kan dit ook conflicteren met onze firewall gezien wij niet zomaar verbinding van buitenaf naar ons netwerk in toelaten. Daar zijn natuurlijk omwegen voor maar dat eerste helaas niet.

Groetjes,
Roy
Caspar
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 210Posts
  • 13Oplossingen
  • 29Likes
Bedankt voor je antwoord, Roy.
Even voor de duidelijkheid. de verbinding is via bluetooth met mijn telefoon. De verbinding gaat van Vodafone naar extern, dus niet andersom. Authenticatie gebeurt al via mijn simkaart, dus waarom je dan nog username en password moet ingeven ontgaat me een beetje. Bij KPN en T-Mobile werkt het zonder problemen. Beide heb ik getest. Bovendien zijn username en password alom bekend dus van een sterke beveilinging is ook geen sprake...:D
Helaas, dan zal ik mijn prepaidkaart leeg bellen en afscheid nemen van Vodafone. Jammer want ik wilde overstappen naar een toestel met Bel - SMS - Web Smart abonnement. Of je moet nog een andere oplossing hebben
 
Groeten, Caspar.
 
RoyV schreef:
Hoi Caspar,
 
onze apns hebben allemaal een gebruikersnaam en wachtwoord. Daarnaast kan dit ook conflicteren met onze firewall gezien wij niet zomaar verbinding van buitenaf naar ons netwerk in toelaten. Daar zijn natuurlijk omwegen voor maar dat eerste helaas niet.
 
Groetjes,
Roy


RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hey caspar,

Waarom ze een username en ww op de apn vragen is mij eigenlijk ook onbekend gezien ik dit al eens eerder heb aangegeven.....

echter als deze verbinding met een externe centrale zoals je aangeeft zal dat netwerk ook iets opvragen van jouw toestel ( op het onze ) tis meestel two-way waarbij dat verstuurd en opgehaald wordt.

Maar als de verbinding via bluetooth gaat hoef je geen username en ww in te stellen voor de apn op de karkit zelf.. die staan immers in je toestel al waarmee je naar ons netwerk verbind.. Dus dat eerste ontgaat me even:P want dan zou je namelijk geen problemen met onze apns moeten hebben.

Groetjes,
Roy
Caspar
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 210Posts
  • 13Oplossingen
  • 29Likes
Dat is dus het probleem, ik kan alleen een APN instellen en geen username/password. Zoals ik al eerder aangaf, mijn telefoon is een Nokia 5800. De instellingen staan onder Settings -> Connectitvity -> Admin. settings -> Packet data. Zie de toestelhandleiding, of misschien hebben jullie er nog één liggen. Met andere providers heb ik geen problemen, daarbij werkt het zonder meer. Alleen APN instellen en er is verbinding.
 
RoyV schreef:
Hey caspar,
 
Waarom ze een username en ww op de apn vragen is mij eigenlijk ook onbekend gezien ik dit al eens eerder heb aangegeven.....
 
echter als deze verbinding met een externe centrale zoals je aangeeft zal dat netwerk ook iets opvragen van jouw toestel ( op het onze ) tis meestel two-way waarbij dat verstuurd en opgehaald wordt.
 
Maar als de verbinding via bluetooth gaat hoef je geen username en ww in te stellen voor de apn op de karkit zelf.. die staan immers in je toestel al waarmee je naar ons netwerk verbind.. Dus dat eerste ontgaat me even:P want dan zou je namelijk geen problemen met onze apns moeten hebben.
 
Groetjes,
Roy


RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hoi Caspar,

Kun je mij je vodafone nummer eens doorgeven via een PM ? Ik wil eens proberen die instellingen naar je toestel te duwen en in te stellen.
Ik heb er namelijk nog nooit van gehoord dat een 5800 expres music geen username en ww kan ingeven..


Groetjes,
Roy
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic