Frits1967

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Geen verbinding in het buitenland

Ben sinds 15 juli 2018 klant bij Vodafone. Ben nu in buitenland (EU) en helaas geen verbinding met Internet. Bij ingaan abonnement wel sms ontvangen dat ik nog een sms zou ontvangen die ik alleen moest accepteren voor instellingen voor het buitenland. Alleen deze sms heb ik niet ontvangen. Weet iemand hoe ik deze moet instellen op een Samsung Neo??
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Frits1967

Ik kan me voorstellen dat je ook een verbinding wilt hebben in het buitenland!

Allereerst dient natuurlijk mobiele data aan te staan en raad ik aan om het toestel eens opnieuw op te starten.
* Bij Android kun je vanaf het begin scherm van boven aan naar beneden vegen. Hier zie je dan mobiele gegevens staan. Deze dienen aangevinkt te zijn. Vervolgens kun je dan via de instellingen roaming aanzetten onder: instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken

Werkt het dan nog niet, dan dien je de apn te controleren in het toestel:
* Bij Android is dit onder de instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken en dan namen toegangspunten. Hier moet staan Vodafone Live of Vodafone Internet en apn live.vodafone.com Deze moet dan ook daar aangevinkt zijn.
Voor de APN zijn de volgende gegevens nodig:

  • Naam: Vodafone Live
  • APN: live.vodafone.com
  • Proxy: Niet ingesteld
  • Poort: Niet ingesteld
  • Gebruikersnaam: Niet ingesteld
  • Wachtwoord: Niet ingesteld
  • Server: Niet ingesteld
  • MMSC: Niet ingesteld
  • MMS-poort: Niet ingesteld
  • MCC: 204
  • MNC: 04
  • Verificatietype: PAP
  • APN-Type: default
  • APN-Protocol: IPv4
  • Roamingprotocol voor APN: IPv4

Daarnaast kun je altijd handmatig een ander netwerk selecteren. Het netwerk in het buitenland is niet zo sterk en stabiel als in Nederland.
Android: Dit die je onder de instellingen - mobiele gegevens - netwerkoperators. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken.

Krijg je een foutmelding bij het selecteren van een ander netwerk, raad ik aan om dit 5 keer achter elkaar te doen. Het kan namelijk zijn dat er een voorkeursnetwerk in het toestel staat. Hiermee haal je het voorkeursnetwerk weg.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Frits1967
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Als je echt alleen op deze instellingen wacht zou ik even de telefoon uit zetten en daarna weer aan. Het kan zijn dat je dan alsnog deze informatie krijgt toegezonden via een sms bericht. Soms wil het nog wel eens nodig zijn om ook eerst de volledige Sim-kaart eruit te halen en weer opnieuw erin. Probeer het eens en kijken of het dan werkt.

Daarnaast moeten natuurlijk je instellingen ook goed staan zoals DataRoaming en via My Vodafone dat je buitenland gebruik wel aan hebt staan. Daar kan het natuurlijk ook nog aanliggen :).

Succes, laat even weten hoe het is gegaan.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Frits1967

Ik kan me voorstellen dat je ook een verbinding wilt hebben in het buitenland!

Allereerst dient natuurlijk mobiele data aan te staan en raad ik aan om het toestel eens opnieuw op te starten.
* Bij Android kun je vanaf het begin scherm van boven aan naar beneden vegen. Hier zie je dan mobiele gegevens staan. Deze dienen aangevinkt te zijn. Vervolgens kun je dan via de instellingen roaming aanzetten onder: instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken

Werkt het dan nog niet, dan dien je de apn te controleren in het toestel:
* Bij Android is dit onder de instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken en dan namen toegangspunten. Hier moet staan Vodafone Live of Vodafone Internet en apn live.vodafone.com Deze moet dan ook daar aangevinkt zijn.
Voor de APN zijn de volgende gegevens nodig:

  • Naam: Vodafone Live
  • APN: live.vodafone.com
  • Proxy: Niet ingesteld
  • Poort: Niet ingesteld
  • Gebruikersnaam: Niet ingesteld
  • Wachtwoord: Niet ingesteld
  • Server: Niet ingesteld
  • MMSC: Niet ingesteld
  • MMS-poort: Niet ingesteld
  • MCC: 204
  • MNC: 04
  • Verificatietype: PAP
  • APN-Type: default
  • APN-Protocol: IPv4
  • Roamingprotocol voor APN: IPv4

Daarnaast kun je altijd handmatig een ander netwerk selecteren. Het netwerk in het buitenland is niet zo sterk en stabiel als in Nederland.
Android: Dit die je onder de instellingen - mobiele gegevens - netwerkoperators. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken.

Krijg je een foutmelding bij het selecteren van een ander netwerk, raad ik aan om dit 5 keer achter elkaar te doen. Het kan namelijk zijn dat er een voorkeursnetwerk in het toestel staat. Hiermee haal je het voorkeursnetwerk weg.
Frits1967
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dank je wel Steven. Instellingen gedaan zoals door jou aangegeven en werkt nu!!!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ah Super, dat is fijn om te horen 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic