weske01

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen service melding op iPad2

Hallo,

Sinds de update iOS 8 heb ik vaak 'Geen Service' als melding. Dit krijg ik het vaakst, wanneer er eerst verbinding is met Wi-Fi en daarna terug schakel naar een 3G netwerk of andersom.

Zegt dit jullie iets?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
LouIs100

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Sinds de update naar iOS 8.1 is het probleem van no service bij mij opgelost

Bekijk in context

22 Reacties 22
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
Hallo Weske01,

Er waren inderdaad wat problemen met de eerste iOS update die konden leiden tot dit soort issues. Inmiddels heeft Apple een nieuwe versie uitgebracht (iOS 8.0.2). Heb je deze al gedownload? Zo niet, raad ik je dat aan. Succes.
weske01
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je reactie.

Ja ik heb de nieuwe versie iOS 8.0.2 gedownload, maar het probleem blijft zich voordoen.
weske01
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heeft er iemand een oplossing hiervoor?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @weske01,

Ik zie dat niemand meer heeft gereageerd. Probeer eerst de stappen zoals beschreven in dit topic. Mocht het niet helpen, vermeld dan de uitkomsten van de tests en meer informatie zoals de postcodes van alle locaties. Dan kan er door ons of andere gebruikers op dit Forum beter worden nagekeken wat er aan de hand zou kunnen zijn.
weske01
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je reactie.

Helaas heeft dit ook niet geholpen.
De postcode is: 4715RW.

Het probleem van 'Geen Service' heb ik dus op een iPad 2, waarbij wanneer ik het pand verlaat of binnenkom ik deze melding het vaakst krijg.
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Op die postcode is de 3G-dekking binnenshuis niet optimaal. Zoals je zelf al aangeeft heb je buiten wel ontvangst.
Door de constructie van gebouwen kan het voorkomen dat je binnenshuis geen netwerkdekking hebt. Dit kunnen we helaas niet voorkomen.
Zelf kun je daar wel iets aan doen door je signaal binnenshuis te versterken. Hiervoor hebben we SignaalPlus geïntroduceerd. Misschien iets voor jou?

Robster

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Weske,

Probleem heb ik ook met iPad2 met KPN abo en IOS 8.0.2.
Lijkt erop dat er niet juist geschakeld wordt van Wifi naar 3G. Ik ga Apple-support hierover eens aan de jas trekken.

Gr. Rob
weske01
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Rob,

Laat het me even weten of je meer weet over dit incident.

Gr. Wesley
Robster

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Zojuist gebeld met Apple, hieronder het antwoord:

Deze volgorde uitvoeren:
- alle verbindingen uitzetten (bluetooth, wi-fi en mobiele data)
- ipad uitzetten en sim-kaartje verwijderen
- ipad weer aanzetten -> ga naar instellingen -> algemeen -> stel opnieuw in -> herstel netwerkinstellingen (ipad schakelt zich zelf uit en weer aan)
- ipad weer uitzetten en sim-kaartje terugplaatsen
- ipad aanzetten en weer alle verbindingen maken

ruudforsthovel

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Na de update naar IOS8 valt voortrdurend de verbinding 3G Vodafone weg. De iPad dient dan eerst weer uitgezet worden en gereset. Daarna weer opstarten waardoor de verbinding weer tot stand komt.

Deze vraag al enige dagen geleden aan Vodafone voorgelegd maar nog altijd geen reactie gehad.
Alma58

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit probleem heb ik ook, en ik heb het advies van Apple opgevolgd, maar het helpt niet.
Heeft iemand een beter idee?
hjvandijk

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb nog steeds het probleem, ondanks het installeren van iOS 8.0.2. Hebt u verdere tips?
LouIs100

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Hier hetzelfde probleem iPad2 werkte perfect op de 3G. Na update ios 8.0.2 krijg ik na verloop van tijd "geen service".
LouIs100

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Inmiddels 2x de oplossing van Apple geprobeerd masr dit hielp niet 😞
Ouwe_sok

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Exact hetzelfde bij mij. ????

Ter info.

Ik heb een ipad 2 en zakelijk vodafone
Ouwe_sok

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb dit exact zelfde probleem en ook een ipad 2

????

Apple forum zit vol met dezelfde problemen. Allemaal ipad2

Mogelijke workarounds tot nu toe:
1) Reboot - takes an age now with IOS8
2) Plug into iTunes - not exactly convenient!
3) Go to settings and then go to iCloud. As it connects, your 3G appears again
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hallo allemaal,

Ik zie dat er twee topics gemaakt zijn over dit probleem, voor de volledigheid heb ik ze samengevoegd.

Dit zijn wel erg veel meldingen. Aangezien het probleem is ontstaan sinds deze update en het ook bij meerdere providers voorkomt raad ik in ieder geval aan om ook een melding bij Apple te maken.

Ondanks dat het niet iets met het Vodafone netwerk lijkt te zijn zal ik intern informeren of er iets bekend is en of we iets kunnen betekenen.
weske01
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zal dit probleem zich verhelpen met de nieuwe iOS versie 8.1 ?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi weske01, het lijkt me waarschijnlijk, want het is een probleem dat bij alle providers en in meerdere landen voor lijkt te komen. Als Apple er genoeg meldingen over krijgt dan lijkt het me iets dat ze in zo'n update, of misschien in een 8.0.3 oplossen.
Dat gezegd hebbende: ik werk niet voor Apple dus voor mij is het helaas net zo hard gissen als voor jullie. De belofte dat het in een bepaalde update wordt opgelost kan alleen Apple geven.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic