Bruce1984

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen service (en/of SIM kaart)

Ik zit sinds vanavond met het volgende probleem; de Galaxy S2 heeft geen service meer.
 
Ik heb het toestel al herstart, via de 'sneltoetsen' de netwerkverbinding aan/uit gezet, etc. maar er blijft geen service. Na enige tijd heb ik contact gehad met de Vodafone klantenservice. Deze legde mij uit dat het hoogstwaarschijnlijk lag aan de verbinding die de telefoon (dagelijks?) opnieuw maakt met het 3g netwerk en dit al sinds gisteren niet meer had gedaan. De medewerker zou een zogenaamde hard reset uitvoeren voor mij en raadde mij aan de accu een kwartier uit het toestel te halen en vervolgens het toestel weer aan te zetten. Dit zou een nieuwe verbinding met het 3g-netwerk moeten forceren. Er zijn in mijn regio (Arnhem) verder geen problemen bekend wat betreft masten en dergelijke. Tevens, ik heb de SIM-kaart in een ander toestel geprobeerd (vrij oud model Nokia) en daar werkte het prima. Volgens de medewerker en bij nader inzien ook wel logisch, dat deze gebruik maakt van het 2g-netwerk en niet het 3g-netwerk en dat het daarom in die telefoon wel werkte.
 
Nu rest mij nog steeds het probleem van geen netwerk. Ik zou bijvoorbeeld de instelling kunnen veranderen wat betreft het netwerk, maar zodra ik naar de netwerk-instellingen ('Mobiele netwerken') wil gaan, krijg ik de volgende melding: "Plaats de SIM-kaart voor netwerkdiensten". Waarschijnlijk leest het toestel de SIM-kaart dus niet? Maar hij werkt wel in een ander toestel.
 
Iemand suggesties? Bij voorbaat dank!
7 Reacties 7
Caspar

Gedreven Meedenker
  • 210Posts
  • 13Oplossingen
  • 29Likes
Hoi Bruce,
 
Heb je het al eens op een andere plaats, een paar kilometer verderop, geprobeerd? Of probeer het toestel eens op 2G te zetten. Als dat allemaal niet helpt is waarschijnlijk je telefoon defekt.
 
Bruce1984 schreef:
Ik zit sinds vanavond met het volgende probleem; de Galaxy S2 heeft geen service meer.
 
Ik heb het toestel al herstart, via de 'sneltoetsen' de netwerkverbinding aan/uit gezet, etc. maar er blijft geen service. Na enige tijd heb ik contact gehad met de Vodafone klantenservice. Deze legde mij uit dat het hoogstwaarschijnlijk lag aan de verbinding die de telefoon (dagelijks?) opnieuw maakt met het 3g netwerk en dit al sinds gisteren niet meer had gedaan. De medewerker zou een zogenaamde hard reset uitvoeren voor mij en raadde mij aan de accu een kwartier uit het toestel te halen en vervolgens het toestel weer aan te zetten. Dit zou een nieuwe verbinding met het 3g-netwerk moeten forceren. Er zijn in mijn regio (Arnhem) verder geen problemen bekend wat betreft masten en dergelijke. Tevens, ik heb de SIM-kaart in een ander toestel geprobeerd (vrij oud model Nokia) en daar werkte het prima. Volgens de medewerker en bij nader inzien ook wel logisch, dat deze gebruik maakt van het 2g-netwerk en niet het 3g-netwerk en dat het daarom in die telefoon wel werkte.
 
Nu rest mij nog steeds het probleem van geen netwerk. Ik zou bijvoorbeeld de instelling kunnen veranderen wat betreft het netwerk, maar zodra ik naar de netwerk-instellingen ('Mobiele netwerken') wil gaan, krijg ik de volgende melding: "Plaats de SIM-kaart voor netwerkdiensten". Waarschijnlijk leest het toestel de SIM-kaart dus niet? Maar hij werkt wel in een ander toestel.
 
Iemand suggesties? Bij voorbaat dank!


Bruce1984
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Caspar, bedankt voor je bericht.
 
Helaas, zoals ik al meldde, kan ik geen netwerkinstellingen veranderen; zodra ik het menu in probeer te gaan krijg ik de melding 'Plaats de SIM-kaart voor netwerkdiensten', dus daar kan ik verder niks mee. Ook dat de SIM-kaart in een andere telefoon wel gewoon werkt, dus 2 kilometer verderop zal dat neem ik aan precies hetzelfde zijn. Mede omdat de medewerker ook meldde dat er verder geen storingen of iets bekend zijn. Wel is het 3g-bereik op mijn locatie iets minder dan optimaal, maar dit probleem heb ik nog niet eerder gehad, toch heb ik het toestel al een tijd. Dus daar zal het niet aan liggen.
Caspar

Gedreven Meedenker
  • 210Posts
  • 13Oplossingen
  • 29Likes
Heb je mogelijkheid om een andere SIM in jouw telefoon te proberen? Het lijkt me toch een probleem met de telefoon. Ga anders even naar een winkel, daar kunnen ze je beter helpen.
 
Bruce1984 schreef:
Hoi Caspar, bedankt voor je bericht.
 
Helaas, zoals ik al meldde, kan ik geen netwerkinstellingen veranderen; zodra ik het menu in probeer te gaan krijg ik de melding 'Plaats de SIM-kaart voor netwerkdiensten', dus daar kan ik verder niks mee. Ook dat de SIM-kaart in een andere telefoon wel gewoon werkt, dus 2 kilometer verderop zal dat neem ik aan precies hetzelfde zijn. Mede omdat de medewerker ook meldde dat er verder geen storingen of iets bekend zijn. Wel is het 3g-bereik op mijn locatie iets minder dan optimaal, maar dit probleem heb ik nog niet eerder gehad, toch heb ik het toestel al een tijd. Dus daar zal het niet aan liggen.


Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Geen verdere reacties.

Topic gesloten.
martijnberg

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedendag,
Ik weet dat dit onderwerp gesloten is, maar ik heb sinds woensdag precies hetzelfde probleem.
Mijn galaxy s2 vindt mijn simkaart niet, bij opnieuw opstarten kan ik ook geen pincode invoeren.
 
Op een oude nokia 3310 doet de simkaart t wel.
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
martijnberg schreef:
Goedendag,
Ik weet dat dit onderwerp gesloten is, maar ik heb sinds woensdag precies hetzelfde probleem.
Mijn galaxy s2 vindt mijn simkaart niet, bij opnieuw opstarten kan ik ook geen pincode invoeren.
 
Op een oude nokia 3310 doet de simkaart t wel.
Aangezien een oud toestel hem wel ziet, zou het inderdaad om een oud type SIm kunnen gaan. Ook voor jou dus het advies om naar een Vodafone winkel te gaan en daar de SIM om te ruilen voor een nieuw exemplaar. Dan weet je meteen of het inderdaad aan de SIM ligt, of dat het toestel de oorzaak is.
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Hoi Martijn,

Heeft een nieuwe sim je probleem opgelost?

Ik hoop dat je nog reageert, anders moet ik het Topic wel op slot gaan zetten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic