Raio

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen of zeer beperkte 3G @ 1066 JS

Sinds vanochtend merk ik (ook na reboot toestel & bij collega's) een geen tot zeer beperkte 3G verbinding op de postcode 1066 JS. Ik kan geen storing / netwerkverbetering vinden.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Wat een wantrouwen zeg 😉

Onze technische dienst heeft onderzoek gedaan naar aanleiding van jouw melding en een aantal meldingen die al via andere kanalen waren binnengekomen. Op een postcode daar heel dicht in de buurt is een probleem met een mast gevonden.

Als iemand nog zijn nummer als voorbeeldnummer aan ons door wil geven, dan wordt dat gewaardeerd. Dan weten we zeker dat we niet ook nog met een ander probleem te maken hebben

Maar vooralsnog heb ik er vertrouwen in dat we het probleem gevonden hebben en dat het spoedig opgelost zal zijn 🙂

Bekijk in context

11 Reacties 11
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Raio schreef:
Sinds vanochtend merk ik (ook na reboot toestel & bij collega's) een geen tot zeer beperkte 3G verbinding op de postcode 1066 JS. Ik kan geen storing / netwerkverbetering vinden.
Om te beginnen: welkom op ons forum!
Er zijn vandaag diverse werkzaamheden in Amsterdam en er zijn los daarvan een paar kleine storingen op met name 3G masten. Bij mij is op dit moment op die postcode echter niets bekend. Merken jij en je collega's op dit moment nog hetzelfde?

Raio
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Bas,

Dank voor je aandacht voor deze situatie!

Het is momenteel nog erg wisselvallig - ene moment werkt het wel, dan niet, soms werkt opnieuw aanmelden (airplane mode on/off) en soms niet.

Op dit moment, 11:06 lukt het helemaal niet, dus geen 3G verkeer.

Getest bij collega's met Vodafone sim, ook geen 3G verkeer mogelijk. (Overigens wel 3G logo bij iedereen..., niet defaulted naar G)
Theresia

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
 
Wij hebben geen bereik in huis maar buiten wel.
We hebben altijd volop bereik gehad daarom hebben ook Vodafone
omdat we bij andere providers ook geen netwerk hadden.
We zitten nu 6,5 jaar bij Vodafone en dit is toch wel erg vreemd.
Weet iemand hoe dit kan?
Onze postcode is 8326 BV
 
xsess

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,
 
Ik heb inderdaad ook sinds gisterochtend problemen met het 3G netwerk in Amsterdam, tevens in postcodegebied 1066 (CX is het hier). Erg vervelend vind ik dat er geen storingsmelding op de site te vinden is, terwijl er nu wel wordt gezegd dat er diverse werkzaamheden in Amsterdam plaatsvinden en dat er toch een paar kleine storingen aan de 3G masten zijn...
 
Door dit ben ik bijna gaan twijfelen of mijn toestel wel of niet defect zou zijn, hoewel, zodra ik buiten de grenzen van A'dam kom ik weer normaal 3G bereik heb.
 
Kunnen jullie wel aangeven hoe lang dit nog gaat duren, want het is vervelend dat, zodra ik op het werk zit, ik de gister en vandaag de hele dag geen gebruik kan maken van 3G (data).
 
Ik hoor het graag.
Daveran

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zit zelf ook nu op postcode 1066 CX(werk) en daar heb ik ook hele slechte data ontvangst. Bellen gaat prima maar data houd het sinds Maandag eigenlijk al niet langer vol dan een halfuurtje na de telefoon te rebooten. En om nou constant je telefoon te rebooten lijkt mij niet de bedoeling.
Verder op postcode 1079(huisadres) heb ik totaal geen problemen, daar is de ontvangst van data goed en snel.
 
Graag een oplossing!
Gaby

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook sinds gisterochtend geen mobiel bereik of internet. Ik ben woonachtig in 2181. Ik vind het een slechte zaak dat er geen storingen vermeld worden en dat ik dus wel al 2 dagen last heb van een storing. Ik heb een duur abonnement en verwacht er dan ook van dat ik het optimaal kan gebruiken. Helaas is dat niet het geval en vind ik het een slechte kwaliteit en service. Met mijn vorige abonnement had ik nergens last van en die was goedkoper. Het lijkt wel hoe duurder, hoe slechter de kwaliteit. Ik heb nu een bel,sms eb data bundel van 3G. Graar hier zo spoedig mogelijk een oplossing voor.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Raio schreef:
Op dit moment, 11:06 lukt het helemaal niet, dus geen 3G verkeer.

Getest bij collega's met Vodafone sim, ook geen 3G verkeer mogelijk. (Overigens wel 3G logo bij iedereen..., niet defaulted naar G)
Geen probleem 🙂

Zou je even contact met ons op willen nemen via twitter of facebook? We kunnen dan je gegevens opvragen en contact opnemen met onze technische dienst. Er zijn namelijk nog altijd geen storingen bekend bij ons op die postcode dus het zou kunnen dat je de eerste bent die het meldt en dat we naar aanleiding van jouw melding de storing kunnen opsporen.

Verwijs trouwens aub even naar dit topic en het feit dat jij de topicstarter bent, dan hoeven we een aantal standaardvragen alvast niet meer te stellen.

@Daveran en xsess: als we van Riao een melding krijgen en hij verwijst naar dit topic hoeven jullie je opzich niet meer te melden maar als je wilt mag het natuurlijk wel. Dan geldt hetzelfde als hierboven.


@Gaby en Theresia: ik wil jullie graag helpen, maar ik zou jullie willen vragen om ofwel een apart topic aan te maken, ofwel contact op te nemen met de klantenservice (telefonisch of ook weer via twitter&facebook)

Een probleem met het netwerk komt namelijk in 99 van de 100 gevallen door een mast die niet goed werkt. Mensen die op een totaal andere postcode zitten kunnen daar geen last van hebben.
Dat wil niet zeggen dat er op jouw postcode niks mis is, dat kan natuurlijk, maar we moeten dat apart uitzoeken. Dat kan beter individueel of in een ander topic. Dan kunnen we daar de mensen die ook op jouw postcode zitten verzamelen zodat we een beter beeld hebben van wat daar mis is zonder dat het probleem op de postcode uit dit topic vertroebelt.

Bvd!
xsess

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@BasT:
 
Ik heb mijzelf via Twitter gemeld, maar kan dus pas antwoord geven op het moment dat ik weer buiten A'dam ben. Zoals gemeld op Twitter, heb ik sinds begin deze week hier al last van. Al met al dus al zeker 3 dagen geen gebruik kunnen maken van 3G. Beetje zonde van het geld, vind je niet...??
 
En nee, het ligt dus niet aan m'n iPhone, want in andere omgevingen anders dan A'dam, heb ik er geen last van...
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Wat een wantrouwen zeg 😉

Onze technische dienst heeft onderzoek gedaan naar aanleiding van jouw melding en een aantal meldingen die al via andere kanalen waren binnengekomen. Op een postcode daar heel dicht in de buurt is een probleem met een mast gevonden.

Als iemand nog zijn nummer als voorbeeldnummer aan ons door wil geven, dan wordt dat gewaardeerd. Dan weten we zeker dat we niet ook nog met een ander probleem te maken hebben

Maar vooralsnog heb ik er vertrouwen in dat we het probleem gevonden hebben en dat het spoedig opgelost zal zijn 🙂
MissT

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi
 
sinds paar dagen heb ik ook heel slecht bereek, sterker nog, nu heb ik helemaal niets.
5211.
Erg vermoeiend, terwijl ik tot nu toe nooit problemen ondervond.
Wat kan ik hieraan doen?
LindaM

Gedreven Liefhebber
  • 320Posts
  • 50Oplossingen
  • 10Likes
Hey MissT,

Heb je het toestel ook al eens 10 minuten uitgezet? Het nummer zal hierdoor opnieuw op het netwerk geplaatst worden. Mocht dit niet helpen dan zou je het toestel ook eens in kunnen stellen op het 2G netwerk.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic