Hnk

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Geen netwerk

Krijg bericht op iPhone dat geen verbinding gemaakt kan worden na update met het netwerk . Wat kan ik doen
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Omdat er een reset nodig is en hiermee gewacht wordt ivm back up toestel, ga ik het topic binnenkort sluiten.

Bekijk in context

18 Reacties 18
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi Hnk
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Heb je je toestel al eens helemaal uitgezet en daarna weer aan?
Haal eventueel je SIMkaart er even uit, zet je toestel voor 10 minuten uit, stop je SIMkaart er weer in en probeer heb weer aan te zetten. Mocht dit niet lukken dan zou je je netwerkinstellingen een keer kunnen wissen, onder Instellingen -> algemeen. Dat wil ook nog wel eens helpen.

Lukt dat niet, probeer dan handmatig je netwerk (instellingen -> mobiel (netwerk)) aan te passen en dan weer terug te zetten naar Vodafone. Wie weet helpt dat wel?!

Laat nog even weten of het is gelukt.
Hnk
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Energieboy bedankt voor info. Had hem al uit en aan gezet simkaart eruit helpt ook niet , zit nu bij netwerkinstellingen en krijg als opties : wis alle inhoud en instellingen of herstel netwerkinstellingen of herstel alle instellingen, welke moet ik kiezen?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Herstel netwerkinstellingen
Hnk
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Energieboy weer bedankt , heb herstel netwerkinstellingen gedaan maar nog steeeds nix. Nu naar mobielnetwerk gegaan maar daar staat helemaal nix aangegeven, dus kan dit ook niet aanpassen ?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Ik weet niet welke iPhone je hebt maar bekijk deze info eens:
iPhone 6: https://handleidingen.vodafone.nl/apple/iphone-6-ios10/ontdek-het-toestel/de-telefoon-instellen-voor-internet/

iPhone 7: https://handleidingen.vodafone.nl/apple/iphone-7-ios-11-0/ontdek-de-telefoon/de-telefoon-instellen-voor-internet/

En anders zou ik toch de klantenservice van Vodafone bellen om te vragen of ze hem voor je willen resetten (je SIMkaart).

Mobiel Netwerk:
Mobiele data (groen)
Opties mobiele data (roaming aan)

Netwerkselectie (Vodafone NL)
Mobieledatanetwerk:
Allereerst dient natuurlijk mobiele data aan te staan en raad ik aan om het toestel eens opnieuw op te starten.
* Bij Apple kun je hiervoor naar de instellingen gaan en dan naar mobiele netwerk. Ook kun je hier roaming aanzetten.

Bij Apple zit er nog een handige optie bij de mobiele netwerk. Je kunt namelijk onderaan aangeven om de netwerkinstellingen te resetten.

Werkt het dan nog niet, dan dien je de apn te controleren in het toestel:
* Bij Android is dit onder de instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken en dan namen toegangspunten. Hier moet staan Vodafone Live of Vodafone Internet en apn live.vodafone.com Deze moet dan ook daar aangevinkt zijn.
De gegevens voor de APN zijn:
Naam: Vodafone Live
APN: live.vodafone.com
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: default
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4

* Bij Apple is dit instellingen - mobiele netwerk - opties - mobiele data netwerk
Ook hier moet staan live.vodafone.com (gebruikersnaam vodafone en wachtwoord vodafone)

Mocht het dan nog niet werken, dan raad ik je aan om een kruistest te doen. Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel.

Hiermee sluit je uit of het bij het toestel ligt of bij de simkaart etc.
Een kruistest kun je altijd in een Vodafone winkel doen, mocht je geen extra toestel in je omgeving hebben. Mijn collega's helpen je graag verder. Tevens kun je dan ook een simwissel doen.

Natuurlijk dient 4G aan te staan.
* Deze zet je bij Apple aan onder de instellingen - mobiel netwerk - opties - gesprekken over 4G.
* Bij Android zet je dit aan onder instellingen - meer/ meer netwerken/ verbindingen - mobiel netwerk - netwerk operators.


Hopende dat je hier nog iets aan hebt.
Hnk
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Energieboy , zo dit noem ik wel mede ken hoor! Was ondertussen zelf al bezig met Mn simkaart in Mn oude 5c te doen, kijken of het daaraan ligt, maar die is zo leeg, dus moet ff opladen. Morgen ben ik bij iemand die ook een iPhone heeft en kunnen we die andere wissel doen. Ik heb trouwens een 5s . En anders zal,ik maandag Vodafone bellen om te vragen of ze de simkaart willen resetten. Zo kom ik er hopelijk uit. Dus ff afwachten of de simkaart in Mn oude phone werkt en in een andere iPhone. Dusssss hartelijk dank en je hoort van me?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Als het helemaal niet lukt, liefst even langs een Vodafone winkel gaan. Succes in ieder geval en fijn dat je een terug koppeling geeft.

Fijn weekend gewenst en hoor graag hoe het is afgelopen ??
Hnk
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ja ga ik zeker doen, hoop alleen dat het zo opgelost kan worden.
jij ook fijn weekend en je hoort het resultaat??
Hnk
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Energieboy update: Heb Mn simkaart in Mn oude iPhone gedaan en daar werkt ie dus wel. Ga maandag Vodafone bellen. En anders Apple ?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
?
Of loop morgen langs een Vodafone winkel.
Mocht je daar tijd voor hebben ?
Hnk
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
@Energieboy dan moet je niet in een dorp wonen daar hebben ze geen Vodafone winkels ?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hnk wrote:
@Energieboy dan moet je niet in een dorp wonen daar hebben ze geen Vodafone winkels ?

Heb jij weer gelijk in 😉
Wie weet kan iemand anders nog even z'n simkaart erin stoppen om te kijken of het werkt.
En anders toch maar maandag weer contacten 🙂 😛

Fijn weekend!
Hnk
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Energieboy net gebeld met Vodafone en hebben veel dingen aangedragen die jij me ook al had doorgegeven. Maar als laatste nog Herstel alle instellingen. Maar dat gaat voor 99% goed, maar kan ook fout lopen als het ergens in Mn phone goed mis is. Dus voorlopig doe ik dat niet en gebruik Mn oude phone en wacht even af of ik via mijn zoon, eventueel een 6S voor een leuk prijsje kan kopen en doe dan wel die laatste check. Maar dank voor alle hulp!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Je kunt ook eventueel in plaats van herstel alle instellingen Hnk alleen kiezen voor herstel netwerk instellingen.
Hnk
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Steven herstel netwerk instellingen had ik al gedaan, maar dat leverde niks op. Maar dank voor de tip?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ah excuus dan heb ik daar over heen gelezen. Sorry!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Omdat er een reset nodig is en hiermee gewacht wordt ivm back up toestel, ga ik het topic binnenkort sluiten.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic