GeertjeH

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen netwerk verbinding en/of SIM kaart

Ik heb mijn toestel, Samsung Galaxy S2, gisteren teruggekregen, na een complete reset en software update.
 
Helaas ondervind nog steeds dezelfde problemen:
Opeens heeft het toestel geen netwerkverbinding meer.
"Instellingen > Draadloos en Netwerk > Mobiele netwerken > geeft de melding "Plaats SIM-kaart".
 
Ter info:
*#1234# invoer geeft "Phone: Unknown" en *#06# invoer geeft: "IMEI" (niets, leeg vak);
Een moment later wordt gevraagd de pincode opnieuw in te voeren en is de verbinding (tijdelijk) terug;
Dan kan ik wel weer in het menu "Mobiele netwerken" en werkt het opvragen d.m.v. *#1234# en *#06# wel.
Wifi werkt overigens probleemloos.
 
Wat kan het probleem zijn!?
 
Ik zag trouwesn dat er op 15/03/2012 een soortgelijk topic op het forum geplaats is, "Geen service (en/of SIM kaart)", waarin Bruce1984 en martijnberg aangeven hetzelfde probleem te hebben. Mogelijk is er voor hen destijds een oplossing gevonden?

 
Ik hoor het graag!
 
Alvast bedankt
 
Met vriendelijke groet,
Geertje
1 Reactie 1
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
GeertjeH, wanner de simkaart soms wel en soms niet wordt gedetecteerd zou de oorzaak in een defecte simkaart of een defect contact kunnen zitten. Omdat je echter aangeeft dat ook de IMEI soms niet op te vragen is, is er mogelijk iets misgegaan bij de reparatie. Op reparaties die door Vodafone worden uitgevoerd zit altijd 3 maanden garantie. Ik raad je dan ook aan om, als een test met een andere simkaart het probleem niet oplost, je toestel opnieuw ter reparatie aan te bieden.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic