rvduuren

Gedreven Liefhebber
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Geen netwerk 1324 Almere

Ik heb de hele dag al problemen met het Vodafone netwerk op postcode 1324 in Almere.
Niets doet het meer, geen telefoon en geen dataverkeer. En mijn batterij word ongeveer 3 keer zo snel als normaal leeggetrokken vanwege het zoeken naar een verbinding.
Telefoon geeft soms vol bereik aan en VodafoneNL als operator maar bellen en gebeld worden lukt niet. Start ik de telefoon op dan krijg ik enkel een kruisje en geeft hij aan dat ik enkel noodnummers kan bellen.
Sim kaart eruit en een kwartier later erin geeft hetzelfde resultaat.
In postcodegebieden 1315 en 1321 deed alles het wel normaal, dus het is geen probleem van de telefoon (HTC One)
 
Heb al een twitter time line vol berichtjes met webcare, maar ook dat schiet niet op. Kreeg zelfs het advies om signaalplus aan te schaffen vanwege een niet optimale dekking in mijn postcodegebied. Ik woon er al 15 jaar en vandaag is de eerste keer in die 15 jaar dat het netwerk volledig weg is.
 
 
 
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
rvduuren
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Ik heb het formulier nog niet ingevuld. Sinds een uur of 4 vanmiddag doet op postcode 1324 de 3G het namelijk weer met vol bereik.
6 tot 7 Mbps down en 0,8 to 1,5 MBps up.
 
Speedtest 12-8-2013
 
Ik ben dus weer blij.

Bekijk in context

33 Reacties 33
jain

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik woon in drenthe en heb ook al vanaf 11 uur geen netwerk meer, kan alleen nog maar thuis via de wiffi internetten of appen, vrienden van mij zitten bij T-Mobiel en hebben ook al de gehele dag storing, lijkt wel landelijk te worden.
 
rvduuren
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Vreemd maar waar, sinds een kwartiertje heb ik opeens weer volle bak verbinding.
 
Wel in een dag zowat mijn batterij leeg vanwege het continue zoeken naar het netwerk, waar ik normaal gesproken twee dagen voor nodig heb met normaal gebruik.
Rowie

Raadgever
  • 197Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes
Hi rvduuren,

Goed om te lezen dat de verbinding inmiddels weer helemaal hersteld is.
Ik heb het nog even voor je uitgezocht, maar ik kan geen meldingen vinden uit deze regio.
Helaas kan ik je dan ook geen antwoord geven op de vraag wat er precies aan de hand was.
Als tip wil ik je meegeven de volgende forumpagina eens te bekijken;
http://voda.fo/ne/gbpmw
Wellicht dat je deze informatie de volgende keer, mocht een situatie als deze zich weer voordoen, zelf kunt gebruiken 😉
rvduuren
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
@Rowie, die opties die achter die link staan zijn sowieso de eerste acties die ik neem. Vliegtuigmodus even aan en uit helpt soms ook nog wel eens. Maar ik moet wel zeggen dat ik nog nooit zo'n slechte verbinding heb gehad met Vodafone als afgelopen week. Heet initiële probleem heeft zich afgelopen week op diverse plaatsen wederom voorgedaan.
Daarnaast is me ook opgevallen dat de dataverbinding totaal niets doet op 3G tot het moment dat hij omspringt naar H.

k vind het sowieso opvallend dat er de laatste tijd erg veel klachten over het Vodafone netwerk zijn. Dat zou toch te denken moeten geven dat er misschien toch iets niet jovel werktaan de Vodafone kant.
wvvliet

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
vandaag heb ik er last van (sinds vrijdag rond 4uur)

ook dat internet en bellen met vlagen werkt... 5611/5616 (Eindhoven)
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi wvvliet, dat kan niet hetzelfde probleem zijn eerlijk gezegd. Almere en eindhoven liggen niet direct naast elkaar. zou je willen kijken of er voor jouw postcode al een topic is en zo niet dat willen aanmaken?
Zet er gelijk wat informatie bij over tests die je al gedaan hebt
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
rvduuren schreef:
Heet initiële probleem heeft zich afgelopen week op diverse plaatsen wederom voorgedaan.
Daarnaast is me ook opgevallen dat de dataverbinding totaal niets doet op 3G tot het moment dat hij omspringt naar H.

Kun je een indicatie geven van de locaties waar je het merkte?
Nadat je de vliegtuigstand had ingeschakeld, had je dan ook op 3G weer verbinding?

Wat handig zou zijn is als je op het moment dat je dit merkt eens een speedtest zou willen doen. Noteer dan tijdstip, exacte postcode en je type netwerkverbinding (2G/3G/H). Aan de hand van de down- en upload-grafieken kunnen we misschien iets meer aflezen.
rvduuren
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Hoi Bas,
 
Late reactie, maar weinig tijd gehad en een aantal keren de problemen via Twitter geregeld.
En vandaag voor de zoveelste keer weer hetzelfde probleem. Volledige afwezigheid van het Vodafone netwerk.
Speedtest wordt wat lastig zonder verbinding. Ik kan zelfs niet eens bellen.   Speedtest
Telefoon uit / aan - Geen verbinding
SIM er uit / in - Geen verbinding
Vliegtuigmodus aan /uit - Geen verbinding
Switchen tussen WCDMA  / GSM en automatisch (met en zonder LTE) - Het lijkt of je verbinding hebt, maar ik kan nog steeds geen data versturen / ontvangen. Bellen lukt soms wel, maar meestal niet.
SIM in andere telefoon - Geen verbinding
 
Telefoon - HTC One
Software - Android 4.2.2
Postcode 1324 WR
 
 
 
marion1

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb vandaag precies hetzelfde probleem - woon in Almere, op postcode 1324 en heb al een paar uur geen bereik en geen internet (heb een Blackberry). Mijn dochter heeft ook een abonnement bij Vodafone, maar woont in een andere wijk en heeft nergens last van. Hoe kan dit?
rvduuren
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Er is intussen iets van netwerk, kan weer bellen, maar dataverkeer is zwaar ondermaats.
Enig idee of hier nog verbetering in gaat komen?
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Fijn dat het gedeeltelijk weer werkt. Probeer eens handmatig te schakelen tussen het 3G en 2G netwerk, misschien helpt dat.
rvduuren
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
2G is juist de reden waarom de verbinding zo tergend langzaam is. 3G doet noppes.
60 seconden om www.google.nl te openen waar het normaal nog geen 10 seconden duurt. Kun je je voorstellen hoe lang het duurt als je een website wil openen waar wel content op staat?
Webcare zei zondag eerst dat het netwerk overbelast was, later was het een probleem met een mast. Maandag in de loop van de dag kon ik pas weer bellen, maar data blijft zwaar ondermaats.
Het verbaast mij vooral dat ik tot 2 maanden terug in de 15 jaar dat ik hier woon nog nooit problemen heb gehad, maar tegenwoordig is het om de haverklap raak.
 
rvduuren
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
En nog steeds is het dataverkeer niet op orde. Gaat hier nog iets op verbeteren of heeft Vodafone liever dat ik overstap naar de concurrentie? Er is signaal, maar ik blijf time outs houden. Serviceverlening staat momenteel niet in verhouding tot wat ik er voor moet betalen.
rvduuren
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
0,04 Mbps op speedtest als download. Vodafone ga je heel diep schamen.
Ik ben intussen niet meet teleurgesteld, ik ben gewoon zwaar pissed off over deze aanfluiting waar ik wel gewoon volledige abonnementskosten over moet betalen.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
rvduuren schreef:
0,04 Mbps op speedtest als download. Vodafone ga je heel diep schamen.
Ik ben intussen niet meet teleurgesteld, ik ben gewoon zwaar pissed off over deze aanfluiting waar ik wel gewoon volledige abonnementskosten over moet betalen.
Hi Rvduuren,

Ik zie dat er momenteel wel problemen zijn met een mast op postcode 1325. Ik vermoed dat je hiervan nog overlast ervaart. Ik snap dat het voor jou ontzettend vervelend is maar we werken er in ieder geval aan om de problemen zo snel mogelijk op te lossen! Ik verwacht dat alles weer naar behoren werkt zodra de problemen op postcode 1325 zijn opgelost.
rvduuren
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
In mijn postcodegebied 1324 staan drie GSM 1800 masten en drie GSM 900 masten. Dichtsbijzijnde 100 meter van mijn huis en de verste 1,5 km. Hoe kan het dan zijn dat ik problemen ondervind van een mast in postcodegebied 1325 4 km verderop waar ook nog eens drie GSM 1800 masten en één GSM 900 mast staan.
 
Feit is dat ik geen 3G heb en nog steeds 2G met een downloadsnelheid van 0,04 Mbps waarmee ik ook niks kan.
En dat is nu al 5 dagen zo. En elke keer word er een andere oorzaak gegeven.
 
Krijg ik nu ook een deel van mijn abonnementsgeld terug voor de periode dat ik geen gebruik van mijn data kan maken?
 
 Speedtest 8-8-2013
rvduuren
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Best apart trouwens. Ik sta nu in postcodegebied 1325, en ik heb gewoon verbinding.

hoe leggen we dat nu weet uit Vodafone
rvduuren
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
In 1324 helaas nog steeds nada
rvduuren
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
En ook op dag 6 is een werkende dataverbinding nog ver te zoeken op postcode 1324.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic