Arts

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen geldige simkaart

Ik ben in het bezit van een IPhone 4S. In eerste instantie nog gebruikt met een simkaart van een andere provider en nu met de simkaart van Vodafone. De melding van "geen geldige simkaart" was/is er in beide gevallen, dus een foutieve simkaart lijkt me dan uitgesloten.
 
Bijna iedere keer bij het aanzetten (uit standby) wordt de melding "geen geldige simkaart gegeven". Dit is alleen op te heffen door de telefoon helemaal uit te zetten en daarna weer op te starten. Het aanmelden gaat relatief langzaam (in vergelijking met vorige IPhone). Hij geeft zelfs aan "pincode correct ingevoerd" en daarna werkt hij goed. Het is wat omslachtig om de telefoon weer opnieuw "op te starten". Snel werkend krijgen vanuit de standby-stand is er niet bij.
 
Allle functies van de IPhone werken goed en ook de WIFI-functie werkt zonder problemen.
 
Weet iemand de oorzaak van dit probleem of nog beter een oplossing.
 
Gr Paul
3 Reacties 3
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Welke versie van iOS draait er op de iPhone? (Instellingen - Algemeen - Info)
Clarica

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Had een zelfde soort drama, De Vodafoon winkel knipte (aka sloopte) een ander formaat simkaart en dacht deze in mijn telefoon te drukken niets zeggend lieten ze mij naar huis gaan met een defecte simkaart ( toen ik een nieuwe kreeg van KPN voor 20 Euro, ik ben aan het overstappen vandaar) 
 
Ik als leek kon zien dat het een puin hoop was wat ze hadden aangericht en nog doen alsof het normale gang van zaken was!
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hey Clarica,

heel vervelend dat zoiets gebeurd is. Echter wil ik je vriendelijk verzoeken on topic te blijven.

Groetjes,
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic