QWERTYlover

Stamgast
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Geen dataverbinding op Motorola Droid 4

Hallo allemaal,
 
Ik kan geen data-verbinding maken op m'n nieuwe Motorola Droid 4. Dit is m'n 3e Android toestel dat ik heb moeten importeren maar het eerste dat ik niet werkend krijg. Nu kun je misschien zeggen "importeer dan geen toestellen", maar er komen gewoon geen fatsoenlijke Android QWERTY sliders uit in Nederland :8 

Kan iemand me verder helpen?

APN settings:

  • APN: live.vodafone.com
  • Username: vodafone
  • Password: vodafone
  • MCC: 204
  • MNC: 04
  • Authentication type: PAP
  • APN type: default,supl
  • APN protocol: IPv4
  • De rest leeggelaten, ik gebruik geen MMS
Met of zonder proxy maakt geen verschil, op mijn vorige telefoon (Motorola ME863) werkte dezelfde SIM-kaart met dezelfde settings wel gewoon. 

Wat meer achtergrondinformatie:

  • Ik heb mijn SIM kaart tot een micro-SIM moeten verknippen, maar uiteraard ook getest of deze het in een ander toestel nog doet. Dit is het geval - het kaartje zelf werkt nog. Op 2 andere toestellen krijg ik nog gewoon data (G, 3G, en HSDPA).
  • Telefonie en SMS (ontvangen en sturen) werken gewoon prima.
  • Ik heb een prepaid SIM van concurrent X besteld en uitgeprobeerd in de telefoon, deze werkte wel gewoon voor zowel 2G ald 3G/HSDPA. Dit terwijl concurrent X altijd roaming is op het netwerk van concurrent Y, hetgeen extra lastig is voor verbindingen in Android toestellen. Maar ik wil geen concurrent X, Y, of Z, ik wil m'n Vodafone!
  • Vodafone is, naar ik begrepen heb, de enige NL provider die een wachtwoord nodig heeft voor APN toegang. Dit kan extra problemen opleveren bij bepaalde toestellen. In sommige geimporteerde Android toestellen moet er daarvoor b.v. een file aangepast worden (/etc/ppp/peers/pppd-ril.options) - de default 'NotUsed' user en pass moeten worden veranderd in 'vodafone' omdat de instellingen uit de APN settings niet worden 'gepakt'' . Deze aanpassing liet mijn SIM werken op m'n vorige telefoon, maar nog steeds niet op de Droid 4.
  • De telefoon heeft een CDMA/LTE modus, een GSM/3G modus en een Global modus. Die eerste gaat uiteraard niet werken in NL voorlopig, en die laatste 2 werken prima - maar alleen voor normale telefonie / SMS, niet voor data.
  • Er zaten nog wat verkeerde (voorgeinstalleerde) Vodafone APNs op de telefoon, klaarblijkelijk afkomstig van een samenwerkingsverband met het Amerikaanse Verizon. Het geselecteerde APN is echter mijn eigen nieuw ingevoerde APN, zoals hierboven beschreven.
  • De geinstalleerde Android versie is ICS 4.0.4 
Er zijn kennelijk nog een paar mensen die dezelfde problemen hebben met dit toestel + Vodafone, maar er zitten tot nu toe geen successverhalen tussen. Ik heb geen zin om over te stappen van telefoon of provider, maar zou graag ook het 'Web' deel uit m'n Bel+SMS+Web abonnement benutten 😉 
 
Is er iemand die enig idee heeft waar dit aan kan liggen? Een diep begraven instelling opzoeken is geen probleem - ik heb alleen geen idee waarnaar ik precies moet zoeken! (PAP, PPP, ..?) Alvast bedankt!
21 Reacties 21
maxvank

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem als hierboven beschreven. Met mijn sim only abonnement kan ik niet via het office.vodafone.nl APN op het 3G netwerk, waardoor de databundel van mijn abonnement behoorlijk nutteloos is.
We worden neem ik aan vai dit forum op de hoogte gehouden van vorderingen wat betreft de tests. Zijn er verder nog dingen die ik kan doen om te proberen mijn dataverbinding aan de praat te krijgen?
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Helaas hebben we hier op dit moment nog geen oplossing/workaround voor. Indien er nieuws is mbt dit probleem zullen we jullie via het forum informeren. Een tijdbestek kan ik echter niet noemen..
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic