GerarddeJager

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen bereik in Hall, ABK-huis,Hallseweg 12, 6964 AM Hall (bij Eerbeek)

Goedenavond,
Ik heb het afgelopen weekend getwitterd met Vodafoone over de onmogelijkheid om te bellen in het ABK huis in Hall. Er is GEEN verbinding, niet 3g, niet 2G, nietrs. Geen streepje. Ik moet 100 meter in de richting van het Apeldoorns Kanaal lopen om 1 streepje verbinding te krijgen.
Ik was daar op een conferentie. Veel mensen vonden dit erg hinderlijk. De beheerder had een mededeling opgehangen dat er GEEn mobiel bereik is, slechts een door de beheerder verzorgde wifi.
In de zomer zijn op deze lokatie, groot vakantiehuis en grote camping vaak festivals met tegen de 1000 aanwezigen. Raar toch dat deze allemaal geen bereik hebben. Dit is een jaarlijks probleem.
In de tweets brengt Vodafone naar voren dat er geen plannen zijn om een verbetering te realiseren.
Adres: Hallseweg 12, 6964 AM Hall (bij Eerbeek)
Kan het beheer van het huis zelf iets doen. Een versterker oid?
Maar als er GEEN verbinding is kan er ook niets versterkd worden.

Vrteinedelijke groet,
Gerard de Jager
5 Reacties 5
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi @GerarddeJager

Ik kan me voorstellen dat dit voor onhandigheid kan zorgen. Je zou in het huis gebruik kunnen maken van SignaalPlus. Hier kun je in het gebouw het signaal versterken. Voor het terrein is dit helaas niet mogelijk.
GerarddeJager
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goerdemiddag,

Hartelijk dank voor uw snelle antwoord. Op het terrein is 220 volt aanwezig. Het installeren van een signaalversterker in één van de toliletgebouwen zou kunnen helpen?
Hoe krijgt deze versterker dan zijn signaal? Ik vraag me voor het ABK-huis echter af hoe een afwezig signaal versterkt kan worden. In het gebouw is er nul signaal. Ik moet een meter of vijtig richting Apeldoorns Kasnaal lopen (westelijke richting) om een streepje verbinding te krijgen.
OIp het terrein en in het huis zitten regelmatig behoorlijke aantallen gebruikers. Het is toch een slechte reclame als die allemaal naar buiten moeten lopen en roin de richting van het kanaal moeten gaan om een verbinding te kunnen maken.
Ik weet niet waar de dichtsbijzijnde mast staat, maar een versterking van het signaal en/of een nieuwe mast lijkt mij geen verbodige luxe.

Vriendelijke groet,

Gerard de Jager
GerritS1976

Gedreven Raadgever
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
Een SignaalPlus is niet zo zeer een versterker. Een signaal hoeft hiervoor dus niet aanwezig te zijn, de SignaalPlus wordt namelijk via een internetverbinding en vervolgens het netwerk van Vodafone verder gedistribueerd.

Wanneer er meer klachten binnen komen bij Vodafone omtrent de afwezigheid van een signaal, kan Vodafone besluiten om te kijken (overwegen) of het zin heeft een mast te plaatsen.
GerarddeJager
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemorgen,

In het huis is wifi, dus ook internet. Op het evenemententerrein is ook wifi, dus internet. Zou het een idee zijn als u het beheer van het huis en het kampeerterrein aanbiedt om gratis een paar signaalplus-kastjes te leveren? Dan veranderen de mededelingen in het huis en op het terrein in:

Vodafoneklanten kunnen wel bellen, klanten van andere providers moeten voorliopig nog een paar honderd meter in de richting van het kanaal lopen om verbindening te kunnen maken.

Ik breng u graag in contact met de technisch beheerders van de accommodaties.

Vriendelije groet,

Gerard de Jager
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hé Gerard,

Ik vind het erg goed dat je meedenkt om het probleem op te lossen. Ik kan je geen toezeggingen doen met betrekking tot dit onderwerp. De eigenaar van het terrein zo eventueel een feedback formulier kunnen invullen op de site. Al is het alleen maar om aan te geven wat de situatie op deze locatie is.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic