Erik79

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen bereik binnenshuis Almere

Sinds een paar maanden ben ik een overwegend tevreden Vodafone klant.
Ik heb hierbij een nieuw toestel (Galaxy S3) + simkaart aangeschaft, en heb gebruik gemaakt van nummerbehoud. Mijn vorige provider was HI.
 
Sinds ik een abbonnement heb bij Vodafone heb ik zeer slecht tot geen bereik in mijn woning. Ik woon hier sinds April dit jaar (postcode 1351). Met HI had ik geen problemen binnen het huis en kon ik gewoon bellen en gebruik maken van 3G. Er was geen groot verschil tussen bereik binnen het huis en buiten.
Nu echter kan ik nauwelijks bellen binnenshuis, ook niet als ik naar het raam loop.
Nu had ik vandaag een dun metalen beschermhoesje ontvangen voor mijn toestel. Echter heb ik nu 0,0 bereik in het huis. Dus: bellen met hoesje gaat niet, bellen zónder gaat ook bijna niet.
Dit is toch niet acceptabel? Als ik nu wil bellen moet ik eigenlijk naar buiten lopen...
 
Ik heb de signaalsterkte van mijn Wifi router op medium gezet, maar dit veranderd niets. Ik gebruik deze router al een paar jaar probleemloos, ook met HI.
Verder heb ik de laatste maanden geen nieuwe (eventueel storende) apparatuur in huis geplaatst.
Is de dekking in dit gebied soms ontoereikend? Ik hoop dat hier een oplossing voor is, want binnenshuis niet kunnen bellen is natuurlijk onacceptabel...
13 Reacties 13
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Erik,

Waar in Almere woon je precies? Als je een postcode voor me hebt kan ik nakijken of er misschien iets met de mast aan de hand is.

Erik79
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Arina,
 
het is op de Gildemark in Almere Haven, postcode 1351.
 
Nog vergeten te vermelden dat ik ook een Blackberry heb van mijn werkgever, die hier ook last van heeft (tevens Vodafone).
 
Alvast bedankt!
AnneIphone5

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Erik/Arina, 
 
Is het probleem inmiddels opgelost? Het laatste bericht dateert van 19 oktober, dus ik ben erg benieuwd of er inmiddels iets aan gedaan is.
Erik79
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nog steeds niets.
 
Nu regent het hier behoorlijk, en kan ik geen verbinding maken met het netwerk!
Dit is écht niet de bedoeling lijkt mij, tenzij er nu toevallig een storing is.
Maar ik heb hier in huist nog steeds nauwelijks tot geen bereik, ook niet met de Blackberry van mijn werkgever.
 
Wat kan hier aan gedaan worden? Graag zie ik z.s.m. een oplossing...
Erik79
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is er al nieuws? Nog steeds slecht bereik hier in huis...
En als ik de klachten zo zie op het forum mag Vodafone echt wel eens wat gaan doen aan de dekking.
 
Wat kan ik nu doen? Want thuis nite of nauwelijks kunnen bellen is gewoon niet acceptabel. Binnenkort moet ik ook voor mijn werkgever bereikbaar zijn en dan heb ik denk ik een probleem...
Zmilan89

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ook ik heb hetzelfde probleem in Almere. Net langs de VF winkel geweest. Ze adviseren mij om het contract te laten ontbinden aangezien veel meer VF klagers hiermee naar VF zijn gestapt en zij geen oplossing kunnen bieden. Ik vind het erg vaag allemaal aangezien ik tig keren met de klantenservice en technische helpdesk heb gebeld en zij geven allen aan dat ik perfecte dekking zou moeten hebben aangezien ik praktisch naast een zendmast woon. Vodafone doe hier aub iets aan, het kan toch niet zo zijn dat geheel almere zou moeten afzien van Vodafone???
 
 
Erik79
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben inmiddels bijna een jaar verder, en het probleem blijft.
 
Bellen doe ik vrij weinig, maar ik moet nog steeds eigenlijk de tuin of straat in voor een goed gesprek. Het gaat hier dus om zowel 2G als 3G dekking.
 
Momenteel regent het pijpenstelen, en kan ik niet eens een gesprek voeren in huis. Daarnet viel zelfs het hele Vodafone netwerk weg.
Ik vind dit nu echt onacceptabel worden, en wil hier een oplossing voor! Zo heb ik niets aan dit (dure) abbonnement, en kan ik net zo goed opzeggen.
lottevegter

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zie naast ' vodafoon" ook T-mobil " verschijnen op de display van mijn eenvoudige Nokia.( nieuwwaarde 20 euro
Ik heb enorme storingen .
1)wordt bijv.gebeld door contactpersoon volgens display mobiel.
De persoon in kwestie heeft mij niet gebeld ..wel gaat telefoon bij mij 3 x 3 keer over en zie ik het nummer van mijn als contactpersoon opgenomen telefoonnr. op mijn scherm.
2) tijdens gesprekken valt contact helemaal weg ..als ik al even enkele minuten gesproken heb met " andere kant"Tijdens bellen en gebeld worden !!
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Erik ik zag dat je het probleem had op postcode 1351 maar heb je ook de letters hiervan voor me? Dan kunnen we precies zien in welke straat we de dekking moeten meten.

Vervelend trouwens dat je hier nog steeds last van hebt, zie dat het topic al stamt uit 2012 😞
Erik79
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor je antwoord Arina 🙂 Mijn postcode is 1351 HK. Het vervelende is dus dat zowel de 2G als 3G dekking soms volledig weg valt. En mensen mij ook niet kunnen bereiken 😞 Ik ben benieuwd naar de meting...
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Beste Erik,

Bedankt voor je reactie.

We hebben het even voor je nagekeken. Volgens onze informatie is de 3G dekking op die locatie inderdaad niet optimaal. Vooral binnenshuis kun je hier hinder van ondervinden. Het 2G (GPRS) netwerk zou wel voldoende dekking moeten bieden.

We kunnen hier op korte termijn helaas niets aan veranderen. Wel is er nog een andere oplossing. Sinds enige tijd bieden we SignaalPlus aan. Hiermee kun je de (3G) dekking op een specifieke locatie verbeteren. Ik raad je aan om hier eens even naar te kijken. Dit kan namelijk een oplossing bieden.
Erik79
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier was ik dus al bang voor...
 
Wat mij nu écht tegen de borst stoot is dat ik moet gaan betalen. Vodafone kan geen fatsoenlijk product leveren en daar moet ik nu voor opdraaien. Dat is toch compleet onacceptabel?
Alsof je een nieuwe auto koopt die niet harder dan 40 km/u kan rijden.
 
Als jullie mij gratis zo'n steunzender kunnen leveren heb ik nog begrip voor de situatie. Maar zoals het nu moet ga ik daar écht niet mee akkoord!
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Ik begrijp je punt, maar we kunnen je via het Forum alleen informeren over de situatie.
Om uitzonderingen of tegemoetkomingen te doen heb ik helaas te weinig info. Neem even contact op via Facebook of Twitter zodat zij een compleet onderzoek voor je kunnen aanvragen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic