Wdekroon

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen 4G netwerk

Hoi,

Ik heb eind deze maand 2 jaar de iPhone 5. Ik heb een Vodafone Red Super Abbo met 4G. Mij is destijds bij afsluiten van Abbo gezegd dat het 4G netwerk met een half jaar in heel NL bereikbaar zou zijn. Omdat ik toch graag mee ga met alles, had ik besloten meteen mee te gaan voor 4G. Nu woon ik al die tijd al in Montfoort en heb tot op heden nog steeds geen 4G. Terwijl ik wel al bijna 2 jaar hiervoor betaal. Ik ben al naar de winkel gegaan, maar dan krijg je te horen dat het aan me telefoon ligt die niet in mijn woongebied 4G kan ontvangen. Lekker is dat. Bij afsluiten wisten ze toch ook al waar ik woonde.
Als ik dot wist had ik gewoon een 3G Abbo afgesloten. Dat had mij in 2 jaar €240,- gescheeld.
2 Reacties 2
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hoi@Wdekroon,
Vervelend om te lezen. De iPhone maakt inderdaad gebruik van een andere frequentie van het 4G netwerk. Ik zie dat Montfoort op zich een goede 4G dekking heeft, alleen de frequentie van dat toestel is niet overal even sterk. 3G is wel sterk verbeterd in de regio maar ik snap je punt dat het om de 4G gaat. Sorry daarvoor.
Wellicht dat dit in de toekomst verandert maar mocht je het abonnement willen verlengen en je maakt er hoofdzakelijk in je woonplaats gebruik van om te internetten, dan adviseer ik om eens te oriënteren qua toestellen.

Groetjes, Per
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Op de dekkingskaart kun je de dekking voor de iPhone 5 los bekijken:
https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml
(links onderaan 4G voor iPhone 5 aanklikken)

Montfoort heeft inderdaad niet echt geweldige 4G-dekking voor de iPhone 5 (als je op het dak staat dan lukt het, maar anders niet). Als je een 5S, 6 of 6C zou nemen dan heb je er wel goede 4G-dekking (masten aan de Parklaan en Waalsedijk-Oost). Waarschijnlijk wist de winkelmedewerker ook even niet precies hoe de vork in de steel stak.

Overigens had je ook gewoon Red kunnen nemen, Red Super was niet per se nodig voor 4G. Dan had je alleen meer moeten bijbetalen voor je telefoon, dus of het je (dat meegerekend) echt € 240 zou schelen is maar de vraag...
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic