Wouttt

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Géén mogelijkheid voor 4G BloX bij nieuwere Bel+SMS+Web abonnementen

Bij mijn vorige Vodafone abonnement had ik een echt een super deal waarbij ik een datalimit van maarliefst 10gb had. Veel te veel natuurlijk, maar kon heerlijk zorgeloos internetten en daarbij kon ik doodleuk een 4G BloX activeren. In mijn omgeving is nog geen 4G maar het is een fijn idee om er alvast klaar voor te zijn. Nu heb ik eind 2013 mijn abonnement telefonisch verlengt, omdat de 10gb actie voorbij was heb ik nu moeten settelen met 3,5Gb voor een vergelijkbaar bedrag. Geen probleem, nog steeds meer dan genoeg voor mij. Helaas was mij (begrijpelijk) niet verteld dat bij mijn nieuwe abonnement mijn 4G optie zou komen te vervallen! Nu komt zeer binnenkort 4G van Vodafone in mijn buurt beschikbaar en zou graag gebruik maken van alle voordelen van 4G zoals ik voorheen kon, maar zit nu dus met de gebakken peren en voel me best wel gedupeerd hierdoor. Mijn vraag is vooral wáárom kon ik met mijn vorige abonnement wél een 4G BloX activeren en nu niet meer? "Ja, omdat de voorwaarden zijn verandert" maar dat snap ik natuurlijk ook wel... Als ik nu 4G wil gebruiken wordt ik dus gedwongen om naar RED over te stappen en indien ik dan een vergelijkbaar datalimiet wil wordt ik verplicht heel veel tot onbeperkt aantal minuten en sms'jes afnemen, plus meer dan het dubbele van mijn abonnement gaan betalen. Waarbij ik bij mijn vorige abonnement een blox van 2,50 per maand kon activeren zonder verdere verplichtingen. Ik snap dat er geld verdient moet worden maar ik voel me op deze manier wel erg benadeelt als trouwe klant die besloten had te verlengen...
25 Reacties 25
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey @Wouttt

Met welk abonnement heb je precies verlengd dan? Niet alle abonnementen hebben standaard 4G, de nieuwe abonnementen die we vandaag gelanceerd hebben bevatten wel allemaal 3G.
Wie weet kan je abonnement met een kleine bijbetaling omgezet worden naar een nieuwer abonnement met 4G. Bel daarvoor even met 1201.

De nieuwe abonnementen: https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/
Wouttt
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb verlengd met een Bel+SMS+Web 200 abonnement, daarbij begin je met 200mb, maar er kwam 300mb gratis bij. Daarbovenop kon ik er nog een 3GB bundel bij nemen, totaal 3,5gb aan data en betaal daar nu zo'n 26,50 per maand voor. Bestaan 3gb extra data bundels ook voor die nieuwe Red en Smart abonnementen? Zelfs als dat het geval is, ben ik met de nieuwe abonnementen +7,50 voor de bundel alsnog minimaal 10 a 15 euro per maand duurder uit. Dat is wel wat meer dan een kleine bijbetaling... 😞 Overigens kan ik Bel+SMS+Web abonnementen ook nergens meer vinden, zijn deze verdwenen? Ik ben natuurlijk bereid bij te betalen voor toegang tot het 4G netwerk, maar waar dit voorheen voor 2,50 per maand extra kon lijk ik het met mijn huidige abonnement helemaal niet te kunnen en overstappen lijkt tot nu toe alleen maar handen vol geld te kosten 😞

Edit**

Ik zie nu net ineens inderdaad wat nieuwe abonnementsvormen verschijnen, als bij sommige hierbovenop die databundel zou kunnen zou dat wel echt een top oplossing zijn, alleen nog de vraag, kan dat??

Edit2**

Nog meer onderzoek gedaan, er zijn dus wel degelijk extra data blox, maar de 3gb extra kost bij de nieuwe abonnementen ineens €20 in plaats van de 7,50 die ik nu betaal, dan komen mijn kosten alsnog op 37,- per maand, ruim 10 euro per maand meer dan dat ik nu betaal 😞
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
😞 jammer dat dat geen oplossing is. De extra data is inderdaad wel wat duurder op die manier.
Je zou ook kunnen kiezen voor BloX beperkt internet, maar dan wordt je snelheid verlaagd zodra je buiten de bundel bent en ik denk dat je daar ook niet echt veel aan zult hebben.

4G BloX is helaas niet aan te sluiten bij dat abonnement wat je nu hebt 😞
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@Arina

Misschien even buiten de box gedacht. Maar kan zo;n abbonoment niet verhoogt worden?
Ja met 1 stap dan, maar kan dat geen 1 stap naar een Red worden?
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Kan wel, hij mag zelfs meerdere stappen omhoog, maar dan betaalt de klant nog steeds 49 euro per maand bij een Red abo en heeft een bundel van 2GB. Wel met onbeperkt bellen en smsen.

Maar als ik hem goed begrijp wil hij ongeveer hetzelfde blijven betalen en dan is 49 euro natuurlijk wel een verdubbeling van de kosten.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Arina

Ik dacht meer aan Red essential
Uiteraard zit je dan met 1GB ipv 3.5GB.
Maar er zijn nu maandelijkse extra blox's die dit gat op kunnen vullen toch?

Essential: € 24
+
https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/extra-opties/blox/extra-data.shtml



Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Red Essential kost €44 per maand, en daar bovenop nog 1GB wordt dan 54 per maand, dan kan hij weer beter Red nemen want dat is weer € 5 goedkoper.
Wouttt
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is in ieder geval helemaal top dat jullie zo meedenken!
Ik ben natuurlijk ook wel bereid om meer te betalen, ik vraag dan ook niet om 'gratis' 4G toegang. Ben eventueel ook bereid met mijn datalimiet te zakken naar 2Gb per maand, dan zou ik nog wel zorgeloos van mijn data gebruik kunnen maken. Bij 1Gb zou ik me toch heel wat minder 'safe' voelen... Zeker met 4G! Maar desondanks is het mij nog niet gelukt om een abonnementsvorm te vinden die aan deze eisen voldoet zonder mijn kosten vrij extreem te verhogen, waarbij ik dit voorheen kon met een 4G BloX voor €2,50.

Het beste wat ik nog heb kunnen vinden is een smart 200 nu voor €17 bij 1 jarig abonnement, plus €20 voor 3gb extra tegoed... Maar dan zit ik alsnog met een ruim €10 hogere rekening per maand... En dat vind ik toch te pittig voor zo'n kleine vooruitgang... 😞 érg jammer dat ze bij Vodafone zo die 4G BloX onder mijn neus vandaan hebben gehaald... Aan 't support team hier ligt het verder niet, want wat immers niet kan, kan gewoon niet. Dan ligt de oplossing wat hogerop... Maar zal mij verbazen als Vodafone bestaande klanten met een 'oud'* abonnement tegemoet gaat komen als service. *oud = 6 maanden

Toch ontzettend bedankt, ben nu alsnog wat wijzer geworden over waar ik op moet letten bij mijn volgende contract/verlenging! Nooit meer via de telefoon in elk geval.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Had je verlengd met een 1 jarig abonnement 6 maanden geleden? Dan zou je over 2 maanden weer kunnen verlengen met nieuwe korting, dat maakt de boel namelijk weer een stuk voordeliger. Als je nu om zou zetten betaal je namelijk de prijs zonder vaste korting.
Wouttt
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dan zou ik pas 4G toch pas kunnen gebruiken als ik mijn nieuwe contractperiode in ga? Over een half jaar is de markt waarschijnlijk ook alweer helemaal gedraaid en dat is ook de rede dat ik voor een 1 jaarcontract ga. Het verandert allemaal zo vaak en zo snel. 6 maanden geleden was mijn huidige abonnement best interessant kwa prijs en data die ik er voor krijg, maar helaas was 4G iets waar ik amper rekening mee hield omdat de meeste providers pas eind 2015 landelijke dekking durfde te beloven en daar ging ik dus ook van uit. Bij Vodafone ging het allemaal wat sneller en dacht altijd nog de 4G BloX te kunnen inschakelen in geval dat... Maar niets is dus minder waar. Op dit moment is de concurrentie dus kwa 4G in combinatie met bruikbare hoeveelheden data echt veel interessanter, maar twijfel er niet aan dat de situatie er over 6 maanden weer heel anders uit zal zien en zit tot die tijd met dit 4G-loze abonnement opgescheept. Dat, of een torenhoge rekening.

Het is wel echt een luxe probleem want 3G is immers ook snel genoeg, mits je goede dekking hebt, maar dit is me ook al paar keer op cruciale momenten tegengevallen.
Als Vodafone klanten niet wil weg jagen introduceren ze gewoon een 4G BloX voor mensen met een nieuwere BSW abonnementen zoals ik. Maar ze verplichten om duur te laten overstappen voor een soortgelijke abonnement met 4G laat de meesten maar een vies smaakje achter, zeker sinds dit daarvoor nog gewoon mogelijk was via een extra BloX... Elke klant onthoud dit soort dingen als hun contract ten einde loopt... Ondanks de goede klantenservice die ik hier wel krijg, is het jammer dat er naast jullie ook mensen bij Vodafone werken die dit soort praktijken als goede strategie zien. Liever de bestaande klant extra proberen uit te knijpen dan ze tevreden houden, maar ik laat me niet uitknijpen... Zo duur overstappen ga ik nu echt niet meer doen, forget it Vodafone NL. 😞
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Wouttt ,

Nee als het een abbonoment inclusief telefoon is, gaat het direct in.
Alleen dan wordt de looptijd 12 + 4 = 16 maanden.
Wouttt
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is sim-only, dus helaas... 😞
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
En je gaat weer over naar een sim-only?
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Aw jammer 😞 Dan is alleen tussentijds wijzigen een oplossing maar die oplossing kost inderdaad weer meer geld.
Wouttt
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja, ik blijf bij sim-only. Ik upgrade het liefst altijd naar de nieuwste iPhone en die heb ik nu. Nieuwe iPhone wordt ook pas later dit jaar verwacht. Zou ik die aanschaffen via een abonnement dan duurt het vaak maanden voordat je hem hebt vanwege de grote vraag en kleine hoeveelheid die providers altijd binnen krijgen. Totaal bespaar je ook maar een paar tientjes vanwege de kleine marges plus grote vraag naar iPhones bij providers. Gooi dit jaarlijks ook door een spreadsheet om te kijken wat de beste deal voor me is op jaarbasis en dan wegen de voordelen bij los kopen met sim-only bijna overal op tegen een combinatie abonnement. (Bij een iPhone in ieder geval, kan niet spreken over andere telefoons.) Voor mijn 'oude' iPhone staan vaak mensen in de rij om hem van me over te nemen, ik ben erg zuinig op mijn spullen dus als ik die verkoop, dan is upgraden niet eens zo duur. Vandaar dus! 🙂
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Wouttt

Hoe het zit met een verlenging van Sim-only naar Sim-only weet ik niet hoe het zit.
Of dan je huidige tarief die 4 maand doorloopt...
Misschien kan @Arina hier meer over vertellen?


anders bel even de klantenservice, zij weten het ook.
Let er wel op, dan je de naam van de gene noteerd die je geholpen heeft(A)
Wouttt
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
http://over.vodafone.nl/nieuwscentrum/nieuws/sneller-vodafone-4g-voorheel-nederland-vanaf-vandaag-oo...

Heel fijn hoor, meer klanten krijgen voor een redelijke prijs de optie om 4G te activeren, maar ik val nog steeds buiten de boot. Zeer frustrerend om als klant zo benadeelt te worden, Vodafone... 😞
Dennusch

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik sluit mij aan bij Wouttt. Ik heb een BSW-abbonement en ik zou graag gebruik willen maken van 4G. Inmiddels kunnen klanten voor 31 maart 2013, nieuwe klanten, prepaid klanten, en hybride klanten gebruik maken van 4G voor een nette prijs. Een 4G Blox voor 2,50 zou ideaal zijn. Als ik nu naar 4G wil, dan verdubbel ik de kosten.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
@Wouttt en @Dennusch

Je kunt je abonnement om laten zetten naar een Red variant die wel 4G ready is:). Het klopt dat het bij sommige abonnementen niet mogelijk is een 4G BloX aan te sluiten. Daarom kun je je abonnement via de Klantenservice aanpassen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic