Geachte heer/mevrouw,
Helaas ben ik de dupe geworden van oplichting en ik baal als een stekker dat mij dit niet eerder is opgevallen.
Mijn vriend was mijn facturen aan het bekijken, omdat hij mijn abonnementskosten steeds erg hoog vondt.
Na onderzoek bleek dat er vanaf mei 2013 kosten in rekening worden gebracht onder de noemer Content (aankopen via mobiel internet). Via
payinfo.nl kwam hij erachter dat er abonnement liep bij “MyQuiz2win”.
Dit abonnement is vervolgens stopgezet en ik heb een klacht ingedient bij Vodafone. Naast de 18 werkdagen die ik heb moeten wachten en de 2 telefoongesprekken die ik heb moeten voeren waarin ik om een reactie van jullie kant vroeg, wordt de zaak nu afgedaan met de mededeling dat Vodafone niets voor mij kan betekenen. Future Target geeft namelijk aan dat er actief gebruik is gemaakt van dienst.
De zogenaamde aanmelding zou gedaan zijn via Vodafone IP-adres 62.140.137.154 op 27 april 2013 en diezelfde dag zou er om 20:55:32 een sms verstuurd zijn naar mijn nummer waarin wordt bevestigd dat er een abonnement is afgesloten bij 'MyQuiz2win".
- Deze sms heb ik echter nooit ontvangen? > 1e notitie dat dit verhaal niet deugt. Er is daarnaast nergens sprake geweest van het invullen van een mobiel telefoonnummer. De voorbeelden die Future Target mij toestuurt spreken voorzich. Zij willen enkel een bevestiging hebben dat de betaling gekoppeld mag worden aan mijn mobiele telefoonrekening. Dat is totaal wat anders. Zie voorbeeld hieronder. Ik kan met 100% zekerheid zeggen dat iedereen dit als bewijs toegestuurd heeft gekregen, maar nergens wordt op deze voorbeelden om een mobiel nummer gevraagt!
Het antwoord daarop is dat op 2013-04-27 20:55:22, 2013-04-27 20:55:24 en 2013-04-27 20:55:25 er sprake zou geweest zijn van mobiel internet verkeer richting die website. Dat moet via het Vodafone netwerk gebeurt zijn dus, want hoe komen zij anders aan mijn gegevens? Wanneer ik echter mijn facturen en internet gegevens erop nahoudt blijkt dat mijn laatste internet verkeer op het Vodafone netwerk die bewuste dag rond rond 14:16 is geweest. De rest van de dag heb ik me op het Ziggo netwerk begeven, gebruikmakend van het wifi netwerk in huis. Wanneer ik met mijn apparaat naar
www.watismijnip.nl zou gaan krijg je precies te zien wat er dan wordt meegestuurd en dit zijn zeker geen 06-gegevens en/of Vodafone gegevens.
- Waar halen zij dus mijn gegevens vandaan? >2e notitie dat dit verhaal niet deugt. Ik zal mijn argumenten nog wat versterken door te vermelden dat het bewuste internet verkeer naar die website op geen enkele Vodafone factuur terug te vinden is, terwijl al het andere internet verkeer toch duidelijk wordt geregistreerd. Future Target beweert dat er sprake is geweest van actief gebruikt, maar dit verhaal is natuurlijk lariekoek! Er is nooit gebruik van gemaakt!
Zoals u hierboven al kunt lezen heb ik ook niet stilgezeten en contact gehad met de desbetreffende partijen, waaronder Future Target, MyQuiz2Win en Flatbox. 3 partijen dus welke allen de belangen behartigen vanOptimus Mobile GMBH, maar die blijft telkens buiten spel.
Future Target beweert dat er iedere week een sms verstuurd zou zijn om aan te geven dat de dienst wordt verlengt, maar die heb ik ook nooit mogen ontvangen. Hierop heb ik geen invloed, daar kan ik jullie echter wel op aanspreken. Jullie zijn namelijk mijn provider en dienen zorg te dragen voor de aflevering van deze zogenaamde smsjes. U kunt mij dan ook niet wijsmaken dat al deze smsjes, 34 stuks in totaal, wel verstuurd zijn.
- Waarom zijn al deze smsjes nooit aangekomen? > Ik weet het antwoord wel... 3e notitie dat dit verhaal niet deugt. Laatste punt en dit zijn in mijn ogen voldoende tegen argumenten. Wanneer u Google erop nahoud ziet u veel gedupeerde, veel mensen die dus de dupe zijn geworden van dezelfde partij (het zij onder een andere naam, maar wel naar dezelfde instantie te herleiden) en allemaal hebben zij Vodafone als provider. Overigens vindt dit schandaal in verschillende landen plaats en niet alleen Nederland.
- Gaat er dan geen belletje rinkelen? Dit alles deugt van geen kant. Ik heb recht op teruggave van de gemaakte kosten en verwacht zelfs een compensatie voor alle moeite die ik moet doen om mijn gelijk te bewijzen!
Ik heb bewust gekozen om mijn verhaal ook hier te posten, want ik weet dat er meer gedupeerde zijn. Daarnaast hoop ik hier sneller geholpen te worden, de schriftelijke afhandeling bij Vodafone is immers niet telefonisch bereikbaar en doet er simpelweg 4 weken over alvorens met een antwoord te komen.
Met vriendelijke groet,
Een gedupeerde