Guidovdb

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Firmware upgrade naar KITKAT gaat verkeerd

Bij het upgraden van mijn firmware op mijn S4 via KIES is mijn PC afgesloten op het punt dat het toestel bezig is met de Binairie encounter. Nadat de PC weer is aangezet heb ik voor de recovery mode gekozen in KIES. vervolgens sluit mijn PC weer op exact hetzelfde punt af. Na de PC weer opgestart te hebben herkent de pc mijn telefoon niet meer en staat de melding:"Firmware upgrade encountered an issue". de telefoon gaat niet meer in recovery mode alleen in de download mode. Hoe kan ik dit het beste herstellen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Guidovdb
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Probleem is als volgt opgelos:
https://www.youtube.com/watch?v=yEJSv9MrVAg
Odin installatie en de laatste firmware gedraait.
vervolgens bovenstaande filmpje gevolgd en alles draait weer perfect. geen gegevens of instellingen verloren.

Vodafone servicepunt kon helaas ook niks meer betekene dan het toestel opsturen. Dit wou ik liever voorkomen dus ben ik zelf gaan prutsen. misschien ook handig voor andere gebruikers 😉

Bekijk in context

4 Reacties 4
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Guidovdb ,

Wat raar zeg dat je PC niet meer normaal reageert. Verwijder Samsung Kies eens en installeer deze opnieuw.
Ik weet niet zeker of dit werkt maar misschien de hometoets knop + lock knop ingedrukt houden?
Ben wel bang doordat dit is gebeurd bestanden zijn beschadigd.

Bezoek anders een en winkel en kijk wat zij voor je kunnen doen. Het is niet gezond voor je toestel.

Guidovdb
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hi,

Ja heb ik gister ook al geprobeerd. maar het probleem lijkt echt in de telefoon zelf te zitten icm KIES.
Home button + Power + volume up zou de juiste combinatie moeten zijn voor de recovery mode maar ook jou mogelijke oplossing werkt niet. het vreemde vind ik zelf dat de PC op 2 exact zelfde momenten afsluit. het afsluiten gebeurd ook niet gecontrolleerd maar de PC staat direct uit(alsof de power knop 10 sec word ingehouden)
Ja een bezoekje aan een winkel staat al gepland op de weg terug van mijn werk
Guidovdb
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Probleem is als volgt opgelos:
https://www.youtube.com/watch?v=yEJSv9MrVAg
Odin installatie en de laatste firmware gedraait.
vervolgens bovenstaande filmpje gevolgd en alles draait weer perfect. geen gegevens of instellingen verloren.

Vodafone servicepunt kon helaas ook niks meer betekene dan het toestel opsturen. Dit wou ik liever voorkomen dus ben ik zelf gaan prutsen. misschien ook handig voor andere gebruikers 😉
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Leuk om je suggestie en/of tip mee te geven, ook aan andere Vodafone Forum gebruikers.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic