ultraspeed

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

//F1TYPE=SAS;UI=1;CONT=0,4,0; Wat is dit??

Allereerst handig om te vermelden dat ik geen Vodafone klant ben.
 
Ik ontving vandaag welgeteld 4 smsjes van Vodafone waarin ik een toegangscode en pincode ontvangen heb voor www.vodafone.nl/contacten. In een van de andere smsjes staat //F1TYPE=SAS;UI=1;CONT=0,4,0
 
De berichtjes zijn afkomstig van 06 11 79 88 46, een nummer die bij mij niet bekend is!
 
Is dit een fout bij Vodafone of een variant van malware. 
 
Iemand hier bekend mee?
4 Reacties 4
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Beste Ultraspeed,

Dat is vreemd. Ben je in het verleden klant van ons geweest met je telefoonnummer?

De smsjes zijn van ons afkomstig en onbedoeld verstuurd. Je kunt de smsjes als niet verzonden beschouwen en verwijderen.
truus102

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo
 
Ook ik krijg al een tijdje smsjes met de code //F1TYPE=SAS;UI=1;CONT=0,32,0. Waarom worden deze gestuurd als we ze weg kunnen gooien?? Ik ben wel klant bij Vodafone.
 
Groetjes
Truus102
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Truus102, dit soort berichten worden normaalgesproken niet door het toestel getoond. Het gaat om informatie die we naar toestellen sturen, bijvoorbeeld voor de nieuwste instellingen voor internet of voor de Contacten Backup app. Je telefoon verwerkt deze normaliter zelf en laat ze dus niet zien. In een zeldzaam geval kan de tekst uit de sms toch getoond worden op het toestel. Dit kan verder geen kwaad, maar omdat het ook geen nut heeft, kun je de sms'jes negeren en verwijderen.
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Probeer eens om de infoberichten uit te zetten.
 
Over het algemeen bij Android kan je dat hier vinden:
 
berichten > instellingen > vinkje bij "infobericht activeren" weg halen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic