Margreth

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Enschede 7544 Netwerkstoring?

Nog niet eerder meegemaakt dat een storing zolang duurt.

Het probleem is vrijdag al begonnen, geen netwerkverbinding dus niet kunnen bellen, internetten of anderszins. Bijzonder vervelend, Ik hoop dat het vandaag wordt opgelost.

Kan ik elders op dit forum meer vinden over de duur en de oorzaak van een netwerkstoring? Of moet ik maar gewoon afwachten in de hoop dat het vandaag of morgen allemaal weer werkt?
17 Reacties 17
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Margreth, welkom op het forum.

We hebben ondertussen diverse klachten ontvangen uit de regio enschede, en dan op en rond postcode 7544. Op dit moment is er nog geen exacte oorzaak of storing bekend, maar het lijkt in ieder geval een goede aanname dat er iets mis is.

Daarom heb ik je topictel iets algemene gemaakt. Op dit moment kan ik nog geen exacte oplostermijn geven. Duidelijk uit berichten die we via bv twitter gekregen hebben is dat het om specifiek dit postcodegebied gaat (een kilometertje oid verderop is er niets aan de hand hebben we bevestigd gekregen).

Onze technische dienst is op dit moment met het probleem bezig. We proberen het zsm te verhelpen.
Margreth
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt Bas voor deze toelichting. Ik hoop dat de oorzaak snel gevonden wordt. 

Ik heb nog niet zolang een smartphone en nu ik hem dan eindelijk heb, kan ik niet meer zonder:D

Het klopt dat een paar honderd meter van mijn woning er geen problemen zijn.

Margreth
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Haha, ja dat gevoel ken ik. De "geen smartphones aan tafel" regel is al ingevoerd? 😉

We doen ons best in ieder geval. Ik ga ervan uit dat in ieder geval morgen de oorzaak bekend zal zijn, en meestal laat de oplossing dan niet meer lang op zich wachten
Shirleystyling

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
In Enschede, postcode 7542GH kan niet bellen of gebeld worden in huis. Sinds 21-09-2013
Nynke

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Geen bereik, geen netwerk, geen internet 7542 enschede. Ondertussen al 4 dagen. Alleen internet via wifi
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Nynke, ik heb je vraag even verplaatst naar het al bestaande topic hierover.

Er zijn inderdaad netwerkproblemen in deze regio. Via GSM hoort je toestel wel te werken, maar op UMTS waarschijnlijk niet. Dat probleem is nog in onderzoek.
Margreth
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Duurt het niet wat lang? Het is nu dag 4 dat ik geen netwerkverbinding kan krijgen. Dit is niet leuk meer.  

Weet men al wanneer het probleem opgelost is of wordt?

Margreth

Hs

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hele weekend al problemen, kan niet bellen kan ook niet gebeld worden. Wel heel erg lastig als je je telefoon nodig hebt zakelijk/privé , wat in mijn geval van toepassing is. Hoe lang gaat dit nog duren??????
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Margreth schreef:
Duurt het niet wat lang? Het is nu dag 4 dat ik geen netwerkverbinding kan krijgen. Dit is niet leuk meer.

Weet men al wanneer het probleem opgelost is of wordt?

Margreth

Nee, jammer genoeg is die informatie bij ons ook niet bekend. 😞 maar als het kon zou ik je die informatie natuurlijk graag geven. Heb je je al geabonneerd op het topic over de storing op deze locatie? Klik hier. Zodra wij meer informatie hebben communiceren we dat op het forum, en als je op dit topic geabonneerd bent dan krijg je een e-mail zodra wij een nieuw berichtje plaatsen.
brianbent

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
inderdaad ook hier al storing sinds afgelopen zaterdag, erg hinderlijk en dat zou nu toch een keer opgelost moeten worden na 4 - 5 dagen.

Vanmorgen even gebeld met vodafone en die gaven aan om de netwerkmodus stand op GSM te zetten ipv (GSM/WCDMA - autostand) op mijn samsung galaxy s advance. Zojuist thuis gekomen en uitgeprobeerd en dit werkt. Wellicht dat anderen wat aan deze informatie hebben, doe er je voordeel mee.

Vodafone nog wel even gevraagt naar een regeling voor compensatie aangezien Vodafone niet het product levert waarvoor ik betaal (laat staan als je dit zakelijk gebruikt). Hier kon men niks mee op dit moment was het antwoord. Ik ben benieuwd hoe snel men dit probleem oplost. 

Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Brian, via GSM hoor je inderdaad, zoals eerder hier aangegeven, te kunnen bellen, sms'en en internetten. Het probleem doet zich alleen voor op het UMTS netwerk.
Margreth
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb opnieuw geen netwerk en kan weer niet mobiel internetten. Is er opnieuw een storing in Enschede wijk 7542?
mind29

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hier ook al tijden problemen op postcode 7534 geen tel signaal of heel slecht en ook internet problems.
Margreth
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gisteren met de telefoon naar de vodavonewinkel. Ze moesten het hoofdkantoor bellen omdat mijn telefoonnummer geblokkeerd was. Ik heb gevraagd hoe dit kan en/of ik dit zelf gedaan heb.

Het antwoord: nee ik had niets fout gedaan maar dit gebeurde vaker spontaan. En de mensen in de winkel moeten dan het hoofdkantoor bellen om mijn nummer te deblokkeren.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Maar ik heb ook het idee dat ik in deze wijk geen goed internet heb.

Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Margreth schreef:
Gisteren met de telefoon naar de vodavonewinkel. Ze moesten het hoofdkantoor bellen omdat mijn telefoonnummer geblokkeerd was. Ik heb gevraagd hoe dit kan en/of ik dit zelf gedaan heb.

Het antwoord: nee ik had niets fout gedaan maar dit gebeurde vaker spontaan. En de mensen in de winkel moeten dan het hoofdkantoor bellen om mijn nummer te deblokkeren.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Maar ik heb ook het idee dat ik in deze wijk geen goed internet heb.

Hi Margreth,

Op dit moment zie ik in ieder geval geen storingen of werkzaamheden op deze postcode. Merk je inmiddels wel weer verbetering qua signaal?
Margreth
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kan alles weer maar ik vraag me nog steeds af hoe het komt dat een nummer plotskklaps geblokkeerd wordt.

En dat dit alleen opgelost kan worden door mensen van het hoofdkantoor.

Margreth
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Het klinkt mij niet bekend in de oren, Margreth.. Ik kan uit je verhaal niet opmaken wat er precies is misgegaan eigenlijk. Maar gelukkig werkt het allemaal weer!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic