Tostiedoc

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Eindeloze problemen en kosten met HTC one X

Hallo,
 
Ik ben al een aantal maanden eigenaar van een htc one x.
Heel mooi apparaat maar toen begonnen de problemen.
Ik ben zo vaak bij de vodafoon winkel geweest dat ik daar nu vaste klant ben. 
Tot nu toe zijn er al 4 "reparaties" uitgevoerd. En nu is er nog steeds niet echt verbetering!
Ik heb problemen gehad met:
Sim viel uit, Audio stoort, Wifi problemen, geen verbinding netwerk&data (meedere malen ook na reparatie en nu nog steeds)
GPS (ook meerdere malen en ook nog steeds na reparatie).
Momenteel heb ik opnieuw regelmatig geen netwerk&data!! getest dat het niet uitmaakt waar ik ben. komt pas weer tot leven als ik een restart doe.
Ook heb ik sinds de laatste reparatie dat mn telefoon maar een 3/4 de dag op batterij kan wat normaal 2 dagen was. (heeft alle laatste updates en is ook volgens reparatie van de laatste keer volledig geupdate! word erg warm terwijl scherm uitstaat! Ook is hij voor het eerst ook traag en loopt niet soepel!  Het komt ook regelmatig voor dat mn telefoon oplader mn telefoon niet sneller kan opladen dan dat ie weer leeg loopt! en heb toch meerdere opladers geprobeert!
Ook vind ik dynafix vrij ruw met de reparaties om gaat. al 2 keer met extra krasjes terug gekregen, maar was weer opgelost na de reparatie die ik daarna weer nodig had. Ik heb 2 keer nieuw scherm en buitenkant gekregen!
Maar helaas kan ik pas over 2 weken naar de vodafone winkel om een oplossing te zoeken, omdat ik telefoon erg hard nodig heb voor mn werk!
 
Nu snapt u wellicht dat ik helemaal klaar ben met de htc one x! dat was ik na reparatie 3 al, toen de problemen weer begonnen.
Er is toen een aanvraag gedaan door de vodafoon medewerker of ik mn telefoon kon inruilen vanwege de aanhoudende problemen, maar die werd simpelweg gewijgert en moest toe maar weer richting reparatie!
 
Wat dus het meest vervelend is, is dat ik zoveel km heb gereden en parkeer geld heb moet betalen dat mn kosten alleen al boven de 150 euro zijn gekomen alleen maar om constant mn telefoon weg te brengen, op te halen of weer contact te krijgen met vodafone!
Ik had natuurlijk mn abonoments kosten kunnen uitbreiden met 2jaar aan huis service... maar wie denkt nu in de winkel: hmmm ik koop deze telefoon en ik denk dat deze slecht gemaakt is en regelmatig kapot zal gaan binnen de garantie, dat ik dus maar extra verzekeringen moet afsluiten!?! Echt niet!
 
Ik vind dus dat vodafoon mij erg slecht geholpen heeft en geen enkele zorg geeft aan haar klanten. zolang het geld maar binnen komt!
Ik kan vodafone ook een factuur geven van:
Vodafone, slecht geleverd toestel en reparaties die nutteloos zijn en daardoor teveel gemaakte kosten.
Nee daar gaan we niet aan mee werken.
terwijl als je ook maar 1 byte over je data bundel heen zit of een seconde te veel gebelt heb je een rekening op de mat hebt liggen voordat je de telefoon ook maar hebt kunnen neerleggen!
 
Tot slot wel even hulde voor het personeel bij vodafone Helmond. Hebben mij echt goed proberen te helpen, maar ook zij verkopen alleen maar en proberen je zo goed mogelijk te helpen, maar verder kunnen ze ook niets!
 
Mvg,
 
20 Reacties 20
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Hoi Tostiedoc,

allereerst welkom op het forum en dank dat je je belevenissen met ons deelt. Zo te lezen heb je namelijk al aardig wat ervaring met de reparaties.

Wanneer we een defect toestel ontvangen, zullen we altijd proberen om dit te repareren. Je geeft aan dat scherm en behuizing zijn vervangen. Heb je toevallig nog de reparatienota's bij de hand? Daarop staat wat er precies gebeurd is. Ook kun je daar (aan de hand van het inkomende en het uitgaande IMEI-nummer) zien of het toestel (soms alleen het binnenwerk) compleet is vervangen. Kun je aangeven of dit in jouw geval zo is? Als de complete binnenkant namelijk vervangen is, dan is het feitelijk een nieuw toestel en zouden de klachten niet meer voor mogen komen. Wil je dit even nakijken?

Met betrekking tot het opladen, we adviseren om enkel de meegeleverde, of een officiële andere lader van de fabrikant zelf, te gebruiken. Het gebruik van een niet-officiële lader is niet aangeraden. Merk je het 'sneller leeglopen dan opladen' ook bij de meegeleverde lader?
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Eigenlijk zijn al die problemen symptomen van een probleem en dat is het niet goed passen/plakken van de unibody over de rest van de telefoon. In de unibody zitten de antennes en luidspreker, op het moederbord zitten kleine kwetsbare veertjes die contact moeten maken met de antennes en luidspreker. Door kleine speling in de behuizing worden die veertjes geplet en maken slecht contact, ook kan de sim tray gaan wiebelen waardoor de sim even kortsluit en opnieuw de pin gevraagd moet worden. Het is een klein gedeelte wat hier last van heeft en je zou gewoon een nieuw toestel moeten krijgen want dit is niet te repareren want na het repareren is de kans nog groter dat de unibody speling gaat vertonen.
Tostiedoc
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste vodafone,
 
Ik ben even naar de winkel geweest om alle documenten te laten uitprinten en zag dat ik dus inderdaad een ander imei nummer heb dan toen ik het toestel nieuw kocht.
Ik heb nog steed problemen met netwerk want heb net weer een week geen bereik gehad. In de winkel konden ze hem alleen maar opsturen, en konden mij ook niet verder helpen.
Dat ga ik dus mooi niet meer doen, moet hem dan voor de 5de keer opsturen en dat gaat te ver! Wie geeft die garantie dat het daarna wel goed is. Dynafix in iedergeval niet!!!!
Ik eis dat er een definitive oplossing word aangeboden. Anders wil ik mijn contract ontbinden en kom ik nooit meer terug bij vodafone!
Tostiedoc
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ja maar een nieuw toestel krijg je nooit... Het is gewoon een in elkaar gezet apparaat van rest materialen die weer een nieuwe telefoon vormt. Nieuwe board, software erop pompen en dan zou het weer moeten werken.
 
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Nou, ArHu. dat is een behoorlijk gespecialiseerd antwoord. Je zou bijna denken dat je hier ervaring meer hebt 😉


Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Tostiedoc,
Ik vraag me iets af.
Hoe oud was het toestel toen de problemen begonnen?
Verder heb je een toestel-ruil aangevraagd. Op welke grond is dit afgewezen?
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Gewoon even kijken op xda, hét forum voor smartphones en inderdaad ik heb zelf mijn one X opengemaakt en de behuizing vervangen. Dan zie je al snel wat er gebeurt met de antennes en simtray als er speling in de behuizing zit



smartfone
Tostiedoc
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste Astrid
 
Ik heb het contract afgesloten op 20-07-2012
Eerste reparatie verzending 06-09-2012
Tweede reparatie verzending 16-11-2012
Derde reparatie verzending 28-12-2012
Vierde reparatie verzending 28-01-2013
 
Was het derde keer al beu. Ben dus weer vrolijk 15 km naar de winkel gereden. 2 euro in de parkeer automaat! En heb gezegt dat ik er wel klaar mee ben, deze telefoon is nu voor de vierde keer deffect wat kunnen jullie doen.. repareren heeft geen nut! Toen heeft er een jongen van de vodafone een mail gestuurd naar het hoofdkantoor van vodafoon met daarin een verhaal over deze situatie met daarbij de aanvraag voor een nieuw toestel. mail verzonden en paar dagen later werd ik gebelt. Met daar het simpele antwoord ja sorry vodafoon geeft jou geen nieuw toestel hij moet op reparatie en dan word het langs de specialist gestuurd, ik balen... hop weer in de auto weer 15 km weer 2 euro.. In de winkel gezellig.. was er weer, reparatie formulier ingevult plus een of ander nummer erbij moeten zetten zodat ze bij wieowaar dan ook ff extra naar konden kijken. gedaan dus... week later weer opgehaald.. auto enzo.... ja er is een software update uitgevoerd! dat was het dan ook. nu zit ik weer met het zelfde probleem...
 
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Tostiedoc, dat klinkt inderdaad niet best en het is niet de service die Vodafone normaal gesproken aanbied. Ik vind het dan ook er vervelend dat je deze ervaring hebt. Ik weet niet of je gebruik maakt van Facebook of Twitter ? Is dit wel het geval dan adviseer ik je om hier een bericht te schrijven. Mijn collega's van de 24/7 Webcrew kijken het graag voor je na wat de mogelijkheden zijn. Let wel op dat je een link mee stuurt van deze post in het FB of Twitter bericht. Ik kan me namelijk voorstellen dat je geen zin meer hebt om nogmaals dit verhaal te herhalen. Laat me even weten of het gelukt is.
Tostiedoc
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Begin nu toch een beetje boos te worden!
 
Heb geprobeert een bericht op fb te plaatsen maar wordt er iedere keer zonder pardon weer afgeknikkert.
Ik word iedere keer weer door verwezen naar iemand anders of een andere medium.
Dus conclussie:
winkel werkt niet.
Bellen ook niet.
Mail werkt niet.
Forum....ook niet.
Facebook.... daar praten we niet meer over!!
 
Dat word dus nu de rechtsbijstand, kassa, radar, consumentenbond?!
 
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hé Tostiedoc,

Wat een frustratie! Erg vervelend inderdaad:(. Wij zullen je berichten nooit verwijderen, je krijgt altijd antwoord op je bericht. Je kunt via Facebook naar VodafoneNL gaan en daar op de Wall schrijven. Je kunt ook rechtbovenin eerst op 'Vind ik leuk' klikken en erna op 'Bericht'. Dan stuur je ons een privébericht. Laat me even weten of het gelukt is:).


Tostiedoc
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Nou na een hoop spam richting vodafone facebook eindelijk reactie gekregen.
het duurde wel ff maar ik kreeg opeens het antwoord dat er een vervangend toestel onderweg was.
Nou vandaag 3 dagen verder! Telefoon binnen!
Ik helemaal blij, maar toch nog een beetje achterdochtig.
dus ik meteen alles na kijken enzo. blijkt meteen dat er geen vodafone brand opzit... das ook voor het eerst dat ik dat meemaak met vodafone.
Maar nu komt het!!! Ik al mijn data overzetten, krijg ik een melding krijg dat geheugen vol is.. erg vreemd.. na ff zoeken blijkt dat ik ipv een htc one x 32gb een htc one x 16gb heb gekregen. Terwijl ik voor 32gb betaal.
 
Ik meteen een berichtje sturen. en krijg als reactie: Ja sorry dat is erg vervelend, maar we hebben het toestel niet meer op voorraad. je kan de telefoon retour sturen en dan ontvang je een nieuwe wanneer deze wel op voorraad is!
 
Zoveel gejank met vodafone, schandalig veel kosten gemaakt vanwege een niet werkende telefoon en nu dit...
Dat is in mijn ogen pure diefstal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
 
 
 
Tostiedoc
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Heb al een tijdje niets meer van Vodafone gehoord. Als jullie denken om dan gewoon niet meer te reageren dan zijn jullie bij verkeerde persoon terechtgekomen.
LindaM

Gedreven Liefhebber
  • 320Posts
  • 50Oplossingen
  • 10Likes
Hoi Tostiedoc,

Ik wil mijn excuses aanbieden voor de late reactie. Het is inderdaad niet netjes dat we niet op je bericht gereageerd hebben. We hebben het bericht waarschijnlijk over het hoofd hebben gezien.

Ik adviseer je om de klacht nogmaals via Facebook kenbaar te maken. We hebben je persoonlijke gegevens nodig om deze klacht te onderzoeken en eventueel door te zetten.
Franco

Stamgast
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Hallo Tostiedoc,
Ik ehb hetzelfde probleem gehad met Vodafone.
Na 3 reparaties heb ik wel via de verzekering een nieuwe telefoon gekregen.
Wel jammer dat ik een witte had een een grijze terug kreeg omdat wit niet meer voorradig was.
Dus eigenlijk hetzelfde als wat jij hebt met je intern geheugen.
Heb nog geprobeerd alsnog een witte te krijgen, maar weinig kans dat Vodafone daarmee accoord ging.
Niet dus.
Tostiedoc
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo allemaal,
 
Even een update over vodafone..
We zijn alweer bijna anderhalve maand verder en in totaal zit ik nu in maand 8 met problemen die nog steeds niet zijn opgelost.
Ik heb nu 2 weken geleden voor de tweede keer een htc one x 16 gb thuis gestuurd gekregen met een SD kaart van 16 gb! Nou snap ik dat mensen van vodafone niet het hoogste IQ hebben, maar als je een telefoon verkoper bent verwacht je toch ten minste verstand te hebben wat je eigenlijk verkoopt! (HTC one x is niet uitbreidbaar met sd kaartjes). nougoed. ik weer direct volgende ochtend retour gestuurd. facebook aangezet (ook de enigste manier om vodafone te bereiken want jullie klantenservice is zeer waardeloos en staan met hun mond vol tanden en konden vooral niets regelen en/of uitspraken doen)
Krijg ik via facebook de volgende reactie:
 
Hoi, helaas is HTC One X 32 GB niet leverbaar. We kunnen je echter wel een HTC One X 16 GB met een SD-kaart van 32 GB erbij toesturen. Ga je daarmee akkoord? Groetjes, Nadia
 
Toen barste bij mij thuis toch echt de bom!
Het is uiteraard niet netjes om mensen iets naars te wensen, maar ze kunnen je ooit het bloed onder de nagels vandaan halen.
 
Had meteen weer een bericht gestuurd. En natuurlijk vind vodafone het erg vervelend (problemen snel en goed oplossen lukt daarentegen niet) Er zouden intern wat mails gestuurd worden maar ik heb na 4 dagen nog steeds geen antwoord. Blijf gewoon iedere dag spammen in de hoop dat ze me niet vergeten.
 
Ondertussen bel ik met een oude nokia zonder internet zodat ik nog enigsinds bereikbaar ben voor mijn werk en dergelijke. Beetje triest dat ik volle bak betaal voor de diensten die ik niet eens kan gebruiken vanwege het gebrek aan motivatie bij vodafone om hun bestaande klanten te helpen!
 
Er is ook toegezegt dat er 1 maand abo kosten (Maart) wordt terug gestort als compensatie, Niet gebeurd!
De twee maal dat ik een htc one x retour heb gestuurd zou ook direct via mijn telefoon rekening worden terug gestort, NIET GEBEURD!!!
 
Het is nog steeds gejank in kwadraat met vodafone..
Als consument kun je niets en word je uitgebuit tot en met!
Ik kan nu alleen maar vrolijk en geduldig afwachten tot vodafone ooit met een passende oplossing komt.
Maar ondertussen zou je ze........
 
Gegroet en tot snel!!!
 
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi Tostiedoc,

Vervelend dat het probleem nog niet is opgelost. Ik zie dat we een privébericht van je hebben ontvangen via Facebook. Om het centraal te houden krijg je daar je reactie op.
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes

Ik heb nu 2 weken geleden voor de tweede keer een htc one x 16 gb thuis gestuurd gekregen met een SD kaart van 16 gb! Nou snap ik dat mensen van vodafone niet het hoogste IQ hebben, maar als je een telefoon verkoper bent verwacht je toch ten minste verstand te hebben wat je eigenlijk verkoopt! (HTC one x is niet uitbreidbaar met sd kaartjes).

Sowieso, zelfs al zou de OneX uitbreidbaar zijn is dat geen gelijkwaardige ruil want het interne NAND geheugen is snel en duur en het flash geheugen van sd-kaartjes traag en ook nog eens veel goedkoper, ik denk dat ze je dan een 64GB class 10 sd card zouden moeten aanbieden om 16GB minder NAND te aanvaarden
Tostiedoc
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste mensen.
 
Even weer een update
 
Vodafone heeft mij beloofd omdat er geen htc one x 32gb meer geleverd word. Ik een nieuwe mobiel mocht uitkiezen. Dit werd voor mij de keuze om de htc one te pakken. Vodafone heeft toen gezegt dat alles geregeld zou worden en dat de htc one binnen 2 weken binnen zou zijn. inmiddels zijn we alweer 6 weken verder en ik heb nog steeds geen telefoon! Nu zie ik dat de moderator wel heeft gepost dat ik het centraal moet houden en het via facebook moet regelen. MAAR ER WORD HELEMAAL NIETS GEREGELD EN IK WACHT NU AL **** 8 MAANDEN!
Ik heb momenteel op alle mogelijke manieren vodafone proberen te bereiken, maar er is gewoon niemand die mij kan helpen/ iets kan regelen zodat ik weer een mobiel heb waar ik iedere maand flink voor betaal!!!!
Heb de hoop bijna opgegeven met vodafone. dit is ook de laatste maand dat ik uberhaupt betaal want volgende maand zet ik de automatische betaling stil. mischien dat ik dan de aandacht van vodafone krijg die ik naar mijn mening verdien.
 
Met vriendelijke groet,
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic