Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes

De vernieuwde Vodafone Wallet

http://voda.fo/ne/zw8dg

In maart introduceerden we “contactloos betalen met je telefoon”.
Als eerste in Nederland konden we iedereen laten ervaren wat het is om met je telefoon te betalen, de eerste stap richting de toekomst. We vroegen jullie toen wat jullie ervan vonden. Daarop kregen we veel reacties.

We luisterden naar jullie feedback en hebben de Vodafone Wallet én SmartPass verbeterd.

Verbeteringen aan Vodafone Walletmaak van je telefoon je portemonnee

  • De Wallet is nu eenvoudig te downloaden op alle Android telefoons via Google Play
  • Alle Android gebruikers kunnen hun klanten- en kortingskaarten opslaan
  • Contactloos betalen via de NFC-simkaart kan op veel meer telefoons (>28)
  • Is je Android telefoon nog niet geschikt? Dan kun je dmv de SmartPass sticker betalen
  • Het is duidelijker welke diensten wel of niet mogelijk zijn op jouw telefoon. Er komen steeds meer mogelijkheden
Voordelen Vodafone Wallet

  • Als eerste in Nederland contactloos betalen met je telefoon
  • Altijd al je pasjes bij de hand, Easy!
  • Volledige controle en inzicht via de Wallet app
  • Je kunt zelf je Wallet aan en uitzetten en beveiligen met een pincode, wel zo veilig
  • Ook betalen met je Wallet wanneer je batterij leeg is
  • Exclusief voor Vodafone klanten!
Veel gestelde vragen
Waar kan ik de app downloaden?
Hoe werkt betalen met je Wallet?
Wat krijg je?
Hoe kom ik aan een NFC-simkaart?
Kan ik gebruik maken van Vodafone Wallet?
Kan ik betalen via de NFC-simkaart?
Hoe is te zien of mijn telefoon een Vodafone versie is?
Meer informatie vind je op onze website

Waar kan ik de app downloaden?
Dat kan via Google Play

Hoe werkt betalen met je Wallet?
Betalen met je Wallet gaat gemakkelijk, veilig en snel. Je tikt met je telefoon of sticker tegen de contactloze betaalterminal en klaar! Zo eenvoudig is het. Onder de €25 is geen pincode nodig, voor hogere bedragen vul je je pincode in op de betaalautomaat.
De Wallet wordt steeds verder uitgebreid zodat je straks ook andere betaalkaarten, tickets en kortingsvouchers kunt toevoegen.
Je kunt ook al je klantenkaarten digitaal opslaan in de Vodafone Wallet. Zo heb je altijd al je pasjes bij de hand en loop je nooit meer een korting mis.

Wat krijg je?
Met de Wallet krijg je een veilige mobiele portemonnee waarin je diverse betaalkaarten zoals de SmartPass en klanten- en kortingskaarten kunt opslaan. Je hebt dan altijd al je pasjes bij de hand. In winkels kun je je klantenkaarten laten zien en direct contactloos betalen met je telefoon. In de toekomst kun je ook tickets en kortingsvouchers toevoegen aan je Wallet of reizen met het openbaar vervoer.

Hoe kom ik aan een NFC-simkaart?
Heb je nog geen NFC SIM kaart maar wel een telefoon die ‘betalen via de NFC-simkaart’ ondersteunt, dan kun je gratis een NFC-simkaart afhalen bij een Vodafone winkel of bestellen via de klantenservice.

Kan ik gebruik maken van Vodafone Wallet?
Vodafone Wallet is beschikbaar voor bijna alle Android telefoons (Android 2.3 en hoger). Tijdens de installatie wordt gekeken of jouw telefoon gecertificeerd is om te ‘betalen via de NFC-simkaart’. Is je telefoon (nog) niet geschikt, geen probleem, dan kun je betalen vanuit je Wallet via een sticker met NFC-chip. Download de Wallet app uit de Google Play store en ontdek de mogelijkheden.

Kan ik betalen via de NFC-simkaart?
Vanwege veiligheidsredenen kun je alleen betalen via de NFC-simkaart met telefoons die hiervoor gecertificeerd zijn. Op dit moment zijn alleen bepaalde software versies ondersteund. Kijk dus goed op de lijst op onze website of jouw versie ondersteund wordt en vraag in de winkel altijd om de Vodafone versie.
Als jouw telefoon ondersteund wordt kun je gratis een NFC-simkaart aanvragen via de klantenservice of ophalen in de Vodafone winkel en vervolgens de Wallet installeren.
Staat jouw telefoon er nog niet tussen, of heb jij een variant zonder de vereiste Vodafone software? Dan is het nog steeds mogelijk om de Wallet te installeren. Je kunt er in dat geval voor kiezen om contactloos te betalen via een sticker met NFC-chip.

Hoe is te zien of mijn telefoon een Vodafone versie is?
Als je bij het aanzetten of het uitzetten van je telefoon het Vodafone logo ziet dan heb je vrijwel zeker een Vodafone versie. Dit is echter niet altijd het geval.
In de Vodafone winkel kunnen ze de doos van je telefoon scannen en in het systeem zien of het een Vodafone (VF) versie is of een open market (Vanilla) versie.
Per merk kun je op de onderstaande manier vaststellen of jou telefoon de Vodafone versie is:
HTC: Ga naar Instellingen -> Info -> Software-informatie -> Softwarenummer. Deze code ziet er uit als A.B.C.D, indien C = 161 of 16x dan betreft het een Vodafone versie. Soms staat er ook VF op de doos.
LG: Ga naar Opties -> over de telefoon -> Software informatie -> Softwareversie. In het geval van een Vodafone versie staat er “VDF” of “204-04”.
Sony: Op telefoons met Vodafone versie zijn al diverse Vodafone Apps vooraf geïnstalleerd op de telefoon. Dit is echter geen 100% garantie dat het een VF-branded software is, de apps kunnen namelijk ook later geïnstalleerd zijn.
Samsung: Ga naar het belscherm, en toets de combinatie *#1234# in. Vervolgens krijg je de CSC code te zien. Als in deze code VF staat dan is het een Vodafone versie.

Foutmelding bij downloaden Wallet

Krijg je de melding in de Google Play Store dat je de Vodafone Wallet niet kan downloaden omdat de provider (wij dus) het niet zou ondersteunen? Met onderstaande stappen kun je dit oplossen:

Stap 1: Ga naar instellingen op het toestel.
Stap 2: Ga naar de sectie Apps/Applicatiebeheer (waar je alle geïnstalleerde applicaties kan vinden).
Stap 3: Scroll naar de app Google Play Store en tik op de app.
Stap 4: Hier zie je de opties Gegevens wissen en Cache Wissen.
Stap 5: Tik op Gegevens wissen, deze optie neemt gelijk het Cache wissen mee.
Stap 6: Zijn de gegevens gewist ga dan een menu terug. Hier zie je in de Google Play Store app de optie Verwijderen en Nu stoppen/Geforceerd stoppen.
Stap 7: Tik op die optie Nu stoppen/Geforceerd stoppen.
Stap 8: Na bovengenoemde stap herstart je het toestel door dit uit en aan te zetten (hou de power knop enkele tellen vast tot de optie verschijnt het toestel uit te zetten).
Stap 9: Nadat het toestel herstart is open je de Google Play Store app. Accepteer in de app de voorwaarden en zoek naar de app Vodafone Wallet. Je kunt ook de Start app openen en de Wallet van hieruit installeren.
Stap 10: Tik op de app. De melding ‘’dit item is niet beschikbaar voor uw provider” zou niet meer zichtbaar moeten zijn. De app kan nu worden gedownload.

Deze procedure geldt ook als je de melding krijgt dat de OVCM app (de app van Translink die geïnstalleerd moet worden voor OV Chip Mobiel) niet gedownload kan worden.

Update 02-02-2018:


110 Reacties 110
Anonymous
Niet van toepassing
Zodra wallet wordt geïnstalleerd op de nieuwe telefoon (meen ik dat je 48 uur dient te wachten) zodat het aangepast wordt.
Dit kan ook tevens via de klantenservice, zij maken dan inderdaad een case aan.
treonas

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De niet geregistreede telefoonwissel is door de supportdesk opgelost na 3 weken (!). Ik heb daarna een aantal pogingen gedaan om wallet en smartpass aan de praat te krijgen. Ten einde raad deze fora doorgelezen.

Ik krijg de indruk dat de Wallet app niet gebruikt wordt: er zijn vrijwel geen recente reacties te zien. De informatie van 2014 is niet updated. Geen info voor nieuwe telefoons: heeft Vodafoon support beëindigd? Is de specifieke Vodafone app ingehaald door een betere?

Ik kom niet verder dan basis inlogscherm en de mededeling dat de app niet volledig geïnstalleerd is. In-lognaam, telefoonnummer, wachtwoord en pincode worden slordig door elkaar gebruikt: Is iemand hier uit gekomen?

ING NFC betalen werkt prima op mijn telefoon, moet ik dan nog tijd steken in Wallet?
vwcarfreak

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Wanneer wordt de Huawei Nexus 6P toegevoegd?
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
vwcarfreak , daar hebben we op dit moment helaas nog geen info over.
briegtte12

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
hi,ik bent zeer te vreden met jullie aanwinst
Anonymous
Niet van toepassing
Goed om te horen
Dvreuler

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ben al weken bellen 8 dagen geen wifi gebruikt. 4x of meer versie Android en wallet doorgegeven . Blijft niet werken. Echt een afrader. Mail ze nog 1x dezelfde Info. Als t dan nog niet werkt voor dinsdag maak ik t saldo op en houd t bij me normale credit card

.. pff geen aanrader
Anonymous
Niet van toepassing
Is er wel al een onderzoek geplaatst ?
Dvreuler

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ha zoals omschreven heb ik ze dagelijks aan de betaalde lijn gehad terwijl er dus gratis naar maastricht zelfde medewerkers aam de lijn krijg . Ook nog een waardeloos punt dat je daa niet op gewezen word als se dagelijks dezelfde dingen per mail em telefoon vragen ...
Dvreuler

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Onderzoek loopt dus al bijna 2 weken ofzo
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
Dvreuler , vervelend dat er nog geen resultaat uit het onderzoek is gekomen! Het forum is bedoeld voor gebruikers om elkaar te helpen. Helaas kunnen we via het forum dus geen persoonlijke gegevens inzien en onderzoeken inkijken. Ik raad je toch aan hierover contact op te nemen met de klantenservice zodat ze de status voor je kunnen nakijken.
Dvreuler

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Deed ik ook elke dag zelfde info geven en elke dag geen wifi en nog eens een week elke keer om de dag telefonisch en per mail zelfde info doorgeven . En nog steeds . Alleen noet meer zo frequent. Maal t saldo op en denk dat ik t dan opzeg
Teunm_

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als ik een prepaid toestel koop bij jullie heb ik dit dan ook?

Hieronder een linkje naar het toestel:
https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/telefoon/prepaid/prepaid-vodafone-smart-prime-6-grey.shtml?simon...

Alvast Thanks!
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes


De telefoon ondersteund het inderdaaad (onder aan de lijst)
https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/extra-opties/assets/pdf/toestellen-nfc-betalen.pdf

Dus dit zou moeten kunnen, mits u een nfc simkaart hebt
Nachtkruipert

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Even een vraagje, ik heb een Note 4 met een ncf simkaart en ik kan gewoon contactloos betalen. Echter omdat de laatste firmware update die ik vandaag binnen kreeg slechts de security update van juli heeft en samsung vandaag voor de unbranded, dus niet vodafone, een update heeft los gelaten met de security updates van augustus.. Vroeg ik me af.. Als ik mijn toestel flash met de unbranded firmware.. Kan ik dan nog steeds gebruik maken van Vodafone wallet of heb je daar echt een branded toestel voor nodig?
Anonymous
Niet van toepassing
Alleen de Vodafone Branded toestellen werken met de wallet zie voor meer informatie https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/extra-opties/smartlife/wallet/
gebak1963

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb sinds kort een Lenovo Z90-7 met NFC + een NFC simcard maar Wallet werkt niet?
Anonymous
Niet van toepassing
Het klopt dat de wallet het niet doet. Dit is namelijk helaas een toestel wat niet ondersteund wordt.
De volledige lijst staat op de link hierboven of zie het screenshot.
liakaizer

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Een aantal weken geleden heb ik de Vodafone Wallet en de Smartpass geinstalleerd en opgewaardeerd.
Alles prima gegaan.
Nu sinds een aantal dagen krijg ik ineens een foutmelding "er is een fout Wallet heeft geen veillige toegang tot je simkaart. Probeer later opnieuw. Foutcode C2301...
Een aantal keren opnieuw geprobeerd zonder resultaat. Verwijdert opnieuw geinstalleerd...ook zonder succes....hoe kan dit....hoe op te lossen=.

Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
liakaizer , vreemd dat je deze melding krijgt! Goed dat je al vanalles getest hebt. Kun je eens proberen je simkaart te verwijderen? Laat de simkaart ongeveer 10 minuten uit je toestel en doe deze dan terug in je toestel. Hierdoor worden je gegevens ververst op het netwerk. Ik vraag je om dit eens te testen omdat de app specifiek de melding geeft dat er geen toegang tot de simkaart is. Laat je ons even weten of het helpt?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic