Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

De Huisregels

Hi allemaal,

Het Vodafone Forum is voor en door klanten. Hier kun jij discussiëren met andere gebruikers van Vodafone diensten en producten, jouw vragen stellen en ook meedenken met onze marketeers. Het Forum is publiekelijk toegankelijk en alle bijdrages zijn welkom, echter hanteren wij wel enkele regels hier op het Forum. Deze huisregels zijn opgesteld om ervoor te zorgen dat het Forum netjes en leuk blijft met waardevolle informatie die anderen kan helpen, zonder beledigende, storende of aanstootgevende zaken. Ook zijn er een aantal regels opgesteld die ervoor zorgen dat het makkelijker is om het Forum te gebruiken. Wanneer deze regels worden nageleefd dan is er een beter overzicht en een duidelijke structuur met een optimale zoekfunctie.

De huisregels zijn opgesplitst in een een aantal categorieën:


Wanneer alle gebruikers zich aan de regels van het Forum houden, dan zorgen we er samen voor dat dit een aangename plaats is om met elkaar te converseren en discussiëren over onze ervaringen. Op die manier kunnen we elkaar ook beter helpen. Daarom wil ik jullie allemaal vragen, voordat je je volledig op het Forum stort, lees eerst even de regels door en houdt deze in acht wanneer je op het Forum actief bent.
6 Reacties 6
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Huisregels m.b.t. het openen van nieuwe topics:


  • Wanneer een nieuw topic wordt geopend, dan hoort de titel in het kort te omschrijven waar het topic over gaat. Aan de hand van de titel zou duidelijk moeten worden welk probleem wordt omgeschreven of welke vraag wordt gesteld en ook over welke dienst of toestel het gaat. Bijvoorbeeld, Wi-Fi verbindingsproblemen met iPhone 5 à Titel = [Problem + Soort toestel].


  • In het topic kan het probleem verduidelijkt worden en meer informatie worden gegeven, een aantal factoren die het makkelijker maken voor de moderators en andere community leden zijn:

    • Gebruikte hard- & software:

      • Toestel: bv: Samsung Galaxy S3
      • Software: bv Android Jelly Bean 4.1.

    • Wat heb je gedaan om het probleem zelf op te lossen?
    • Gedetaileerde omschrijving van het probleem dat je hebt.


  • Klant-specifieke vragen kunnen niet beantwoord worden via het Forum.

    • Wanneer is een vraag klant-specifiek? Wanneer andere community leden je niet kunnen helpen, wanneer moderators je niet kunnen helpen zonder PERSOONLIJKE informatie te vragen. Zoals je telefoonnummer.
    • Waarom kunnen deze vragen niet beantwoord worden? Omdat het Forum gemaakt is voor en door community leden. Wanneer andere community leden je niet kunnen helpen, is de vraag niet geschikt voor het Forum, maar voor de klantenservice.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Huisregels met betrekking tot sluiten/verwijderen/verplaatsen topics:


  • Wanneer een topic geen activiteit gehad heeft voor meer dan een maand zal het topic worden gesloten
  • Grote of relevante topics of algemene topics die bijdragen aan de kennis op het forum zullen online blijven zodat anderen deze informatie kunnen raadplegen
  • (Kleine) topics zonder relevante informatie of belang zullen worden verwijderd na sluiting (binnen 24 uur)
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Regels met betrekking tot gedrag op het forum:


  • Houd je taalgebruik beschaafd en net; geen gevloek of beledigende taal, geen dreigementen of uitingen van geweld
  • Discrimineer of beledig nooit andere leden
  • Plaats nooit racistische comments op het forum
  • Plaats nooit seksistische comments op het forum
  • Plaats nooit seksuele content op het forum. Elke vorm van naakt, porno of andere seksuele uitingen, zelfs in je avatar, handtekening of voetnoot is strikt verboden
  • Het is verboden om spam te plaatsen op het forum
  • Je mag niet adverteren voor je eigen bedrijf/merk /winkel etc. op het forum
  • Plaats je bericht altijd maar één keer, dubbele posts worden verwijderd
  • Plaats geen nieuw bericht met alleen een link naar een ander bericht
  • Probeer de juiste categorie te vinden om je vraag te plaatsen
  • Als je een vraag wilt stellen die off-topic is in een ander topic waar je actief in bent, plaats een nieuw topic
  • Zorg ervoor dat je post logisch is en aanvullende waarde heeft voor het topic. Plaats geen nutteloze kanttekeningen of opmerkingen die niet bijdragen aan de discussie of de oplossing (bv: Vodafone sucks)
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Regels met betrekking tot je profiel op het forum:


  • Je dient je profiel naar waarheid in te vullen
  • Bij ‘Persoonlijke website’ mag je alleen je eigen website invullen maar dit mag niet in strijd zijn met de huisregels
  • Je handtekening mag geen gesponsorde banners, advertenties, pay-per-click banners of andere commerciële uitingen bevatten.
  • Je mag geen html-scripts in je online handtekening gebruiken
  • Je handtekening moet voldoen aan alle forum regels met betrekking tot posts etc. (Dit houdt in geen seksueel, racistisch, seksistisch en/of discriminerend materiaal noch commerciële uitingen)
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Regels met betrekking tot privéberichten (PM):


  • Alleen wanneer er om wordt gevraagd mag een lid van de community zijn/haar persoonlijke informatie via PM naar een moderator of community lid sturen. In dit geval wordt de PM behandeld als zijn eigen verzoek.
  • Stuur geen directe vragen via PM naar de Community manager of de moderators, deze zullen namelijk niet behandeld worden; alle vragen dienen op het forum te worden geplaatst.
  • Alle PM’s die naar de community manager of de moderators gestuurd worden zullen worden genegeerd en verwijderd tenzij ze op verzoek verstuurd zijn door Vodafone.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Algemene regels en concequenties wanneer men zich niet aan de regels houdt:


  • Alle regels gelden voor het gehele forum, zowel het publieke forum en de privéberichten
  • Leden van de community die met opzet schade toebrengen aan het forum door zich niet te houden aan de regels, zullen een waarschuwing krijgen. Wanneer de regels nogmaals overtreden worden na de eerste waarschuwing, zal het account geblokkeerd en verwijderd worden.
  • De community manager en moderators hebben het recht om community leden te verwijderen die zich niet aan de huisregels houden
  • Wanneer onbeschaaft of persoonlijke informatie geplaatst wordt op het forum, hebben de community manager en moderators het recht om op ieder moment het bericht aan te passen, verplaatsen of te verwijderen
  • Je forum account is je eigen verantwoordelijkheid. Alle data, informatie of posts gerelateerd aan je account horen bij jou. Wanneer je account gehacked is of iemand gebruikt jouw account zonder jouw toestemming of als de huisregels worden overtreden zullen dezelfde regels gelden als bovenstaand.
  • Alle inhoud van het forum is eigendom van Vodafone NL en kan veranderd, gebruikt, gekopieerd, vermenigvuldigd, verwijderd etc. worden door moderators of de community manager. Alle rechten zijn voorbehouden aan Vodafone NL en de community manager/moderators

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic