Gerda1962

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Datagebruik terwijl deze uit staat!

Hoe kan het dat mijn telefoon data gebruikt terwijl data UIT staat? Vodafone zegt dat dit niet kan, maar het is nu al 2x gebeurd. Mijn telefoon zelf en 3g wWatchdog geven ook niet aan dat er data is gebruikt. Ik heb een foto als bewijs opgestuurd en ze hebben het 1x gecorrigeerd. Maar vanmorgen om 06u06, terwijl ik de vliegtuigstand aan heb staan, is er toch 430 mb verbruikt. Rara hoe kan dit? En op wifi thuis kan ie toch ook geen data verbruiken als data altijd UIT staat? Aan mijn telefoon kan het ook niet liggen, want sinds 2 dagen heb ik een nieuwe. Dus zowel op mij te oude als nu op mijn nieuwe telefoon hetzelfde probleem. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Gerda1962
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik hou het in de gaten. Als het nóg eens voorkomt, dan maak ik een klacht aan.

Voorlopig gaat het nu goed. Sluit de topic maar.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat is apart @Gerda1962! Dat klinkt of er iets niet helemaal goed gaat in je toestel en zeker als je vliegtuigmodus hebt aan staan. 
Zodra je roaming en mobiele data uitzet, kan er geen data verbruikt worden. 
Zodra bovenstaande opties uit staan en je maakt verbinding met een WI-fi netwerk kun je data verbruiken via de Wi-Fi maar niet via ons netwerk. 
Heb je inmiddels nogmaals contact gezocht met mijn collega's? Je zou eens kunnen proberen om je toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen, je instellingen bij gegevensverbruik controleren en eventueel de optie bij je wifi aanzetten, dat er geen verbinding mag gemaakt worden met het mobiele netwerk als je verbonden bent met het Wif-i netwerk.
Laat je weten of het geholpen heeft? 

 

Gerda1962
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Mer mijn vorige toestel was het nog erger. Ook toen alles uit stond zelfs >1000 mb verbruikt terwijl ik lag te slapen. Nu zet ik dus 's-nachts de telefoon op vliegtuigstand, met dit nieuwe toestel óók en dan begint het opnieuw. Heb gedaan wat je zei, maar alles stond al goed, op mijn oude telefoon ook trouwens. Het zou gewoon niet mogen kunnen dat ie data gebruikt als alles uit staat. Het enige dat ik Jan bedenken is dat er iets met Bluetooth gebeurt. Ik heb nl gehoorapparaten die met Bluetooth met mijn telefoon in verbinding staan. Soms vergeet ik Bluetooth wel eens uit te zetten als ik ze uit doe. Maar als vliegtuigstand aan staat gaat dat toch óók uit? Ik vind het trouwenshheel vreemd dat er zo'n hiuge verschil zit in wat de telefoon zelf aangeeft, en 3g watchdog en Vodafone zelf. Iets verschil kan ik me nog voorstellen, maar vorige maand 1 gb de en nu dus 500 mb verschil. Dat is nogal wat! Voor de rest moet ik nu maar even afwachten wat er gebeurt nu ik alles gereset heb. Ik laat het nog weten. 

 

 

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Bluetooth kan het niet zijn. Het is namelijk niet mogelijk om een verbinding te openen als je vliegtuigmodus aan zet. Daarom vind ik het ook zo raar dat er data verbruikt is.

 

Ik hoor graag van je of het geholpen heeft.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Is het niet zo dat deze data overdag is gebruikt? 
Soms zie ik hier op mijn rekening ook wel eens data verbruik maar dat is dan niet van dat moment maar van overdag. Wat voor toestel heb je eigenlijk?

Gerda1962
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi, 

 

Ik had een Moto G5 plus. Daarop was dus 1 gb data verbruikt, terwijl op mijn telefoon zelf en ook 3g watchdog nog geen 100 mb hadden staan. Dit verschil is veel te groot. Daarom heeft Vodafone dit ook gecorrigeerd, omdat men wel kon zien dat ik nog nóóit zelfs >500 m'n verbruik heb gezeten. Meer daaronder dan erboven. Dit is 1x voorgekomen. Nu heb ik sinds 1 week een Moto g8 plus en nu gebeurt het weer! Alleen gebeurt het nu aan het eind vd maand, dus is het niet zo'n groot probleem. Ik hoef niet bij te betalen. Maar het blijft raar. Ik blijf 's-nachts de telefoon maar op vliegtuigstand zetten iig, want dat voelt toch het veiligst. Maar dit zou toch niet moeten. Dit is nog nooit eerder gebeurd en nu 3x achter elkaar met 2 verschillende telefoons. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik raad sowieso aan om de BloX Beperkt Internet aan te zetten. Hierdoor kun je geen datakosten maken in Nederland en de EU @Gerda1962

Gerda1962
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Steven,

 

Dat is niet wenselijk, want dan kan ik buiten mijn huis nergens internet gebruiken. En daarvoor heb ik toch geen data abonnement toch? Dit probleem zou gewoon niet mogen voorkomen punt!

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Gerda1962 wrote:

Hoi Steven,

 

Dat is niet wenselijk, want dan kan ik buiten mijn huis nergens internet gebruiken. En daarvoor heb ik toch geen data abonnement toch? Dit probleem zou gewoon niet mogen voorkomen punt!

 

Met BloX beperkt Internet wil dit niet zeggen dat je beperkt bent, maar juist dat je nog kan blijven internetten, ook al is je bundel leeg. Eigenlijk is de naam verkeerd, al zeg ik het zelf. Het zou BloX onbeperkt laag internet moeten heten 

Kijk, lees deze pagina maar, dan snap je wat ik bedoelde: 
https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/extra-opties/blox/beperkt-internet.shtml

Maar wat je zegt, het is en blijft vreemd. Even aankijken en misschien anders een case aanmaken voor Vodafone en dat ze het dan moeten uitzoeken. Kijk het nog even aan en ik zou de BloX aanzetten 

Gerda1962
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Gedaan

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Super @Gerda1962!

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Ik begrijp dat hiermee het probleem opgelost is? Kan het topic nu gesloten worden @Gerda1962 ?

Gerda1962
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik hou het in de gaten. Als het nóg eens voorkomt, dan maak ik een klacht aan.

Voorlopig gaat het nu goed. Sluit de topic maar.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic