jberends84

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Data verbruik iphone 5 met ios 7

Hallo. Ik heb sinds vorige week een iphone 5 met ios 7 erop. Ik heb mijn abonnement verlengd naar een Vodafone red. Hiervoor had ik een Samsung galaxy nexus. Nu is het zo dat ik met de Samsung de hele dag van alles kon doen via 3G zonder extreem veel data te verbruiken. Echter nu met de iphone 5 vliegt de data er doorheen. Eventjes 20 minuutjes simpele websites bekijken in safari en wat artikelen lezen in de Telegraaf app en er is zo weer 100MB doorheen. Dit is echt heel erg veel en ik vraag me dan ook af of jullie hier misschien een oplossing voor hebben?
132 Reacties 132
Jahhannis

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
A. die heb ik niet gevraagd lees mijn eerste post! Het was slechts een mededeling dat ik ook last had van het probleem wat hier veel word beschreven en nog niemand een oplossing voor heeft.
B. Ik dacht dat jij niet voor Vodafone werkte dus waar maak je je druk om.
C. Klantenservice is nou eenmaal van Vodafone en Vodafone levert Apple toestel bij abbo niet andersom zoals in de States waar je een abbo krijgt bij je toestel wat je in de Apple store koopt.


Jahhannis

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
D. Waarom moet het persee een Apple fout zijn als er in de nacht volgens Vodafone buitenspoorig veel data word verbruikt terwijl ik dat niet doe en er geen apps op de achtergrond draaien? Dat is een aanname die gemaakt word op basis van vertrouwen in Vodafone die ik niet helemaal kan begrijpen.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@Jahhannis

Onder instellingen -> itunes & app store.

Staan 4 schuifjes. had u apps en updates handmatig al is uitgevinkt?



Daarnaast staat er ook een schuifje Use Cellular Data, had u deze uitgezet?
Zo niet:
- Dan had u de iphone 5s toestemming gegeven om automatisch alle apps te updaten OVER HET MOBIELE NETWERK. Stel een app kost 50mb, en de app wordt 2x in 1 maand door de developer geupdate. kostte dat u al 100mb. voor 1 app 🙂
Maar dan is je app wel up to date.

en zo zijn er veeeel meer verstopte schakelaars
Paddypat

Stamgast
  • 89Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Sorry ik zit niet op jou antwoorden te wachten , ik had al een gsm toen moest jij nog geboren worden de dingen die ik hier post zijn voor vodafone medewerkers dus hoef geen antwoord van jou en als je alles even terug leest , kom je met oude antwoorden dus nutteloos TOCH
Jahhannis

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Allemaal gedaan.... Bestaat er een kans dat jij ooit gaat denken dat de fout echt in het toestel of bij Vodafone ligt? Je zou zo bij Ziggo kunnen gaan werken, die hebben dezelfde strategie. Ik ken de features die veel verbruiken en ja die heb ik uit gezet waar dat kon, tevens sluit ik alles netjes af. En nee whatsapp blijft aan staan ik ken je verhaal maar ik geloof niet dat dat 3 Gb kost per maand. Jij vind dat ik naar je moet luisteren maar lees voor de grap eens wat ik schrijf inplaats van meteen er tegen in te gaan. Ik heb een abbo verlengt en verbeterd en ga erop achteruit zonder dat iemand mij dat verteld, dat vind ik een fout van Vodafone. Ten tweede word er buitensporig veel data gebruikt terwijl ik niet weet hoe of wat omdat ik de telefoon dan niet gebruik.
Paddypat

Stamgast
  • 89Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Ja die denkt dat we voor het eerst een telefoon gebruiken , en leest niks terug onnodige info TOCH , zit ik echt nie op te wachten
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Jahhannis ,

Ik zeg niet dat je naar me moet luisteren. Je mag best naar jezelf luisteren.
Om te kunnen bewijzen dat vodafone het verkeerd meet, heb ik u al geadviseerd een app op u telefoon te zetten die de mobiele gegevens real-time bij houd. Heeft u dat gedaan? Precies...


NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Paddypat ,

Ik zeg niet dat je voor het eerst een telefoon gebruikt. Ik zeg alleen dat u:
- Niet weet dat een forum bedoeld is om te helpen, alleen u moet hiervoor zelf ook dingen doen
- Klachten heb je een klachten formulier voor, geen forum.
- Een iphone 5s bij ELKE PROVIDER VEEL DATA GERUIKT! GEBRUIK GOOGLE EEN KEER!
Ik denk het ook, het is een complot van alle providers over de hele wereld. ze lichten u op waar het bij staat! Vouw een aluminium hoedje en duik onder de tafel! u krijgen ze niet 😉

Maar aangezien u een perfecte smartphone gebruiker ben, zie ik graag u screenshot van u datamonitor tegemoed. die u al weken draait, want dat doe je als je er verstand van hebt.
Paddypat

Stamgast
  • 89Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Ik dacht dat ik gevraagd had om mij geen antwoorden te geven TOCH mn nek haren gaan recht overeind staan van jou antwoorden , als je verder kijkt als je neus lang is weet je dat er door ieder groot bedrijf gerommeld wordt om de consument te bedonderen kijk maar een keer tv radar, kassa, keurings dienst van waren enz
Paddypat

Stamgast
  • 89Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Ps deze disscussie is begonnen met een klacht
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Paddypat ,

Ja het is schandalig. Daarom heeft u om het tegendeel te bewijzen al weken een een datamonitor op uw iphone staan. en gaat u ons verblijden met screenshots die het tegendeel bewijzen.
dit hebben ze u bij kasse & radar geadiviseerd nottabene. Dus ik neem aan dat u braaf geluisterd heeft, TOCH

En zoals ik al zei; het forum is niet voor klachten, maar voor het oplossen van problemen.
voor klachten heeft u een klachtenformulier.


Jahhannis

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Wow jij vind jezelf echt te gek...
Ik zeg niet dat ze me bewust oplichten of een of ander complot hebben. Ik zeg dat er iets niet klopt en ik dat graag uitgezocht heb. en dan niet alleen van mjij kant dingen bijhouden enzovoorts. Nogmaals als het zo is dat de Iphonce 5s dat standaard doet veel data verbruiken MOET vodafone dat melden of zouden die ook geen GOOGLE gebruiken?
Ik ben geen perfecte smartfone gebruiker maar wel een perfecte klant van vodafone die al bijna 10 jaar netjes zijn rekeningen betaald en verwacht dat als ik iets verbeter dat ik er niet op achteruit ga. en als ik een redelijke dure telefoon aanschaf dat ik dan ook hoor dat die 4 keer zoveel date verbruikt zodat ik daar rekenig mee kan houden bij het kiezen van mijn abbonoment.


Ps Forum (discussie), groep deskundigen die met het publiek discussiëren over een bepaalde kwestie. Die bepaalde kwestie kan dus een probleem of klacht zijn, ik wacht alleen nog op de deskundige hier op dit forum 😉
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@Jahhannis ,

Dat van gebruik google was niet richting u. maar tegen @Paddypat omdat zei zegt dat het aan vodafone ligt, en naar een andere provider gaat. Als u goed kijkt, ziet u dat ik mijn berichten keurig scheid per gebruiker.

Waarvoor is DIT forum bedoelt
Het Forum is opgezet om zowel technische, als service- en productondersteuning te bieden. Ik lees hier niet: Dit forum is opgezet om klachten te behandelen. Er wordt hier duidelijk vermeld dat je hier support voor je vragen krijgt.

Vodafone kan u het dataverbruik niet melden, omdat dat gebruiker specifiek is. Als u namelijk u internet uitzet verbruikt je telefoon 0 MB.

"Telefoonaanbieders moeten hun klanten duidelijk informeren over de kosten voor het gebruik van een mobiele telefoon". Verplichting providers
Dit gaat puur om de tarieven per MB. Niet om wat de verwachting van het verbruik van een telefoon is, omdat zer hier gewoon weg niks over kunnen zeggen.





Jahhannis

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
En het hele bewijzen snap ik niet. Ik ben klant bij Vodafone dan los je dingen in mijn optiek anders op dan dingen te moeten bewijzen voor elkaar. Wederzijds vertrouwen zou een stuk beter zijn. maar aan jou denigrerende antwoorden te zien komt dat neit voor in jou vocabulair.
Als ik zeg dat mn gedrag niet veranderd is is dat niet, dus ligt het of aan het verschil tussen de 4s en 5s iets wat ik graag had gehoord bij aanschaf. Kan je je daar dan iets bij voorstellen?
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @Jahhannis @NetwerkFreak @Paddypat
Hoewel het forum eigenlijk voor en door klanten is, reageren wij natuurlijk wel indien het nodig is.
Met betrekking tot dataverbruik dat je aangeeft het volgende:

  • Met een iPhone in combinatie met gebruik op het 4G netwerk, haal je makkelijker data binnen.
  • Het is dus ook makkelijker om grotere hoeveelheden binnen te halen
  • Je kunt op de rekeningen in My Vodafone zie hoeveel je datagebruik in het laatste jaar was
  • Je krijgt bij de Red abonnementen een notificatie bij 80% verbruik van je bundel.
  • Het is voor ons niet mogelijk om te zien waaraan je databundel op gaat (wat je download)
  • Het enige wat we zien is de hoeveelheid die je verbruikt, dit is wat we registreren.
  • Onze directeur heeft hierover een blog geschreven. Ik stuur je de link hiervan mee: http://voda.fo/ne/d6jqt
Kijk Jahhannis, ik snap best dat je het liefst nu een overzicht wil hebben van de sites die je bezocht hebt, met de tijdstippen en de hoeveelheid MB's die er verbruikt zijn. Helaas, hierin kunnen en mogen we niet voorzien. Ik ga ervan uit dat je hiervoor begrip hebt.
De adviezen die eerder gegeven zijn heb ik nog eens even na gelezen en ik moet zeggen, die had je van een Vodafone medewerker ook gekregen. Het kan zijn dat er programma's zijn die MB's verbruiken zonder dat je je daar bewust van bent.

PS discussie is niet erg maar laten we elkaar(s mening) respecteren!

Succes + groetjes, Per
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Jahhannis ,

Ik snap heel goed dat je dit van te voren wou weten, en ik snap ook heel goed dat als u zich van geen kwaad bewust bent. en u niet snapt waarom u zoveel mb verbruikt.

Maar u snapt toch ook dat vodafones deze telefoons verkoopt, in de gedachtte dat dit goed is. Er kunnen altijd datalekken in een telefoon zitten (hardware fouten). Daarom is dit monitoren zo belangrijk. want aan de hand van deze monitors kan u veel conclusies trekken.

ik zal een paar voorbeelden geven:
- Data app geeft aan dat u 200mb verbruikt, vodafone geeft aan dat u 2gb verbruikt:
Data lek in u telefoon, aub vodafone spoor maar op
- Data app geeft aan dat u 2gb aan facebook verbruikt, vodafone geeft aan dat u veel verbruikt:
Het probeem kan in facebook gezocht worden, en hier aanpassingen op gemaakt worden
- Data app geeft aan dat safari enorm veel mb's verbruikt:
Kijken als u dat bij een andere app ook heeft, anders is safari de oorzaak.

enz... Dit zorgt gewoon dat u meer duidelijk over u probleem zou kunnen hebben. dit probeer ik u al geruime tijd duidelijk te maken.
Paddypat

Stamgast
  • 89Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
We respectereen dat ook maar die neerbuigende antwoorden zit ik niet op te wachten en zeker niet van zo,n puistje sorry maar ik ben wel klaar met hem
Jahhannis

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dat voor google voor iemand anders was snap ik, ik kan lezen. Echter denk ik dat jij de schuld bij de verkeerde legt, als dit bekend is op Google over de Iphone 5s waarom verteld Vodafone dan niks tegen de klanten als ze zo'n telefoon aanschaffen bij een abbonoment?
Jahhannis

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Als je nou had gelezen wat ik schreef, had je geweten dat mijn telefoon vandaag is opgehaald om zo'n datalek op te sporen!
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Jahhannis ,

dat vodafone dat niet verteld heeft de volgende reden:
- Niet elke gebruiker heeft er last van
- Er zijn oplossingen voor de meeste gevallen
- Vodafone kan u gedrag niet voorspellen.

Om in de auto dealer termen terug te komen. Een auto dealer maakt bij een zuinige auto ook reclame dat die 1 op 21 rijdt. Schakel je pas bij 7000 toeren, dan haal je die 1 op 21 ook niet. Maar bij een porsche gaat die ook niet vertellen: hij rijdt 1 op 6 als je lekker gas geeft.

Ik heb dit inderdaad gelezen, maar stel er wordt geen data lek gevonden. Dan worden de onderzoeks kosten op u verrekend. En dat adviseer je niemand. Daarom willen wij aan de hand van een datamonitor, altijd 90% zeker weten dat het om een data lek gaat. De onderzoekskosten zijn namelijk € 36,30. En dit wordt op de klant in rekening gebracht als er sprake is voor een reparatie buiten de garantie. Dus stel u heeft geen datalek, zou dit dus niet onder de garantie vallen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic