Ik stuur mij regelmatig een e-mail via de GSM (Vodafone) met dingen die ik nog moet uitzoeken of links van webpagina's om verder te lezen.
Ik stuur mij dan een e-mail vanaf mijn Ziggo e-mailadres naar mijn Ziggo e-mailadres via authsmtp.vodafone.nl - TLS - 587.
En ja, alle instellingen al meerdere keren opnieuw gecheckt. Want ik kan wel e-mails naar andere e-mailadressen sturen.
Gebruik geen eigen mailserver met eigen domeinnaam of VPN.
Tot eind september ging dat al jaren goed, maar nu geeft de DMARC controle een fout.
En wordt de e-mail terug gebounced.
Het lukt wel om via een ander e-mail adres mij een e-mail te sturen.
Het lijkt erop dat de regels voor SPF, DKIM en DMARC hier misgaan.
Weet iemand hoe dit is op te lossen bij Vodafone!
De foutrapportage:
<
......@home.nl>: host mx.mnd.mail.iss.as9143.net[212.54.34.8] said: 554
5.2.0 MXIN603 DMARC validation failed.
;id=DZhiiGXyiWPPkDZhii5ObL;sid=DZhiiGXyiWPPk;mta=mx1.mnd;d=20190926;t=214535[CET];ipsrc=195.232.199.126;
(in reply to end of DATA command)
Reporting-MTA: dns; authsmtp.vodafone.nl
X-Postfix-Queue-ID: EF284407
X-Postfix-Sender: rfc822;
......@home.nl Arrival-Date: Thu, 26 Sep 2019 21:45:29 +0200 (CEST)
Final-Recipient: rfc822;
......@home.nl Original-Recipient: rfc822;
......@home.nl Action: failed
Status: 5.2.0
Remote-MTA: dns; mx.mnd.mail.iss.as9143.net
Diagnostic-Code: smtp; 554 5.2.0 MXIN603 DMARC validation failed.
;id=DZhiiGXyiWPPkDZhii5ObL;sid=DZhiiGXyiWPPk;mta=mx1.mnd;d=20190926;t=214535[CET];ipsrc=195.232.199.126;