leonl1leon

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

[Blackberry Bold 9000] Geen WiFi en 3G na OS update Blackberry Bold 9000

Beste lezer,

Zojuist heb ik via de desktop software van blackberry.com een update van OS gedaan met mijn blackberry 9000.
Ik ben van 4.6 naar 5.0 over gestapt (v5.0.0.1137) officieel geinstalleerd via desktop software van Blackberry's eigen site.

Nadat hij de 1ste keer boot gaf hij beveiligings certificaten fouten, waardoor mijn "radio" op mijn Blackberry uit werd gezet. Verder kan ik ook geen WiFi instellen. Hij blijft uren op connecting staan met de router. Toen heb ik nog wat battery pulls gedaan, met sim zonder sim.. niks werkt..

Verder heb ik een GELDIG/ACTIEF blackberry internet blox abonnement, waar ik voorheen gewoon normaal alles mee kon doen. Maar na de update heb ik nergens verbinding meer mee alleen vodafone, dan kan ik SMSen en bellen. Maar geen connectie met blackberry servers.. dus GEEN ping, whatsapp, browser, app world... en ik betaal daar wel voor. Kriijg ook geen installatie van Vodafone.. ook niet als ik registratie bericht verstuur.

Ik heb hem nu al 4x opnieuw geïnstalleerd en meerdere versie's waarvan nu de huidige is: v5.0.0.1137

Als ik certificaten bekijk staan de volgende niet afgevinkt(wanneer ik mijn "radio" aanzet): AES en Blackberry crypto.
Wanneer ik ze naloop via mijn blackberry zegt hij dat hij ze mist en zet hij automatisch WiFi en "radio" uit(disconnect van Vodafone netwerk).

Iemand die mij kan helpen?

mvg,

Leon
1 Reactie 1
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Hoi Leon1leon,

Welkom op het Vodafone Forum! De radio uit en geen Wi-Fi is een big nono 😞 Ik moet je eerlijk zeggen niet te weten wáár het precies verkeerd gaat.

Het schijnt wel raadzaam te zijn om 4.6 te blijven gebruiken. Ik heb her en der gelezen dat de Bold ietwat weinig geheugen heeft voor V5.0
Hoe je OS downgraden?

Check deze link
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic