cartigny

Gedreven Meedenker
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bij synchroniseren mail error 85002012

Op mijn lumia 925 de mail ingesteld op dat moment werkt het dan goed maar naar een tijdje krijg ik een foutmelding probleem met de verbinding met de server www.zimbraloging.com probeer het later, daaronder eeneen aantal gemiste items (data in de agenda in te toekomst) en foutcode 85002012.
 
Heb www al afgespeurd maar geen oplossing maar er geen gevonden. Ook sync van agenda etc uitgeschakeld maar het helpt allemaal niet.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
cartigny
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Schijnbaar is er op 1 januari iets geudate bij Zimbra of Windows Phone, vanaf begin dit jaar doet de synchronisatie het perfect.

Bekijk in context

13 Reacties 13
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Ik heb even wat voor je gezocht en het zou kunnen dat de app bepaalde labels niet herkent die Gmail geeft aan de mappen. Als je die mappen niet mee synchroniseert dan kan dit het probleem oplossen.
De hele reactie van microsoft vind je hier: http://answers.microsoft.com/en-us/winphone/forum/wp7-sync/error-code-85002012/8b2c7686-1af8-44a5-b2...

Laat je ons weten of het daarmee lukt?
cartigny
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Arina, ten eerste is het geen gmail maar zimbra (kun je volgens mij vwb structuur vergelijken met exchange) als ik de account toevoeg aan mijn telefoon werkt sybchronisatie van e-mail agenda etc. prima. Maar zonder aantoonbare reden loopt het dan vast met allemaal vage meldingen over agenda items in de toekomst (feestdagen van volgend jaar) als het dan vast loopt dan is het ook vast, ik krijg de sychronisatie dan niet meer opgang anders dan door de account te wissen en opnieuw toe te zoegen, maar dan werkt ook wel direct weer. Tussentijds wordt niets vanuit de andere aangepast aan agenda's of mappenstructuur. Ik heb het web ook al naar de foutcode afgezocht maar geen zinnige oplossing gevonden.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Sorry ik was even in de war met het voorbeeld dat ik stuurde dat was namelijk wel van Gmail.

Maar de oplossing is dus niet vergelijkbaar?

Heb je het Zimbra account toegevoegd als exchange account of via Pop? Lukt het niet om deze agenda items uit te zetten.

Krijg je dit probleem ook met andere e-mail adressen of werkt daar de agenda wel gewoon zoals het hoort?
cartigny
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb twee zimbra accounts waarbij een ook agenda en contact informatie bevat, de andere niet. Beide hebben het zelfde probleem. Pop en gmail accounts hebben het probleem niet. Zimbra is als exchange account geconfigureerd. Ik heb de andere zimbra account gisteren verwijderd en sindsdien heb ik geen vastloper meer gehad kan ik soms maar 1 exchange account tegelijk actief hebben "botsen" die twee soms ergens?
cartigny
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Update, helaas toch weer vastgelopen ondanks dat er maar een zimbra account actief was. Hoop dat jullie nog iets kunnen vinden!
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Cartigny, ik heb in de buglists van Zimbra deze error gevonden. Daar wordt aangegeven dat het probleem in versie 8.0.4 zit. In 8.0.5 zou hij opgelost moeten zijn.
Is dat de versie van de mailclient die je gebruikt?

Zie ook: http://bugzilla.zimbra.com/show_bug.cgi?id=82017
cartigny
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt ik ga dit opnemen met de beheerder van Zimbra, stom dat ik die vermelding van de bug niet heb kunnen vinden, had er wel naar gezocht!
cartigny
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
BasT provider heeft de bugfix geinstalleerd maar dat lost niets op, sync probleem blijft hetzelfde. Ik wordt hier niet vrolijk van!!
cartigny
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Helaas staat dit probleem nu als opgelost... Is het echter niet, de update helpt niet. Het probleem moet dus toch ergens anders in zitten. Ik heb wel een tijdelijke oplossing gevonden, als ik de foutmelding krijg ga ik naar de instellingen van deze e-mail account, schakel het vinkje uit bij "e-mail" sla deze instelling op en ga uit de instellingen voor deze account, daarna direct weer naar binnen en e-mail weer aanvinken en opslaan. Dan doet de sync het weer een tijd. Het kan zijn dat de mail een dag werkt maar het kan ook na een uur al weer fout gaan.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Nou, dat schiet wel echt niet op zeg. Ik heb ook nog even gegoogled, maar heel veel verder dan: zimbra zal het op moeten lossen. Sorry 😞
cartigny
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Schijnbaar is er op 1 januari iets geudate bij Zimbra of Windows Phone, vanaf begin dit jaar doet de synchronisatie het perfect.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Super, dat zal een hoop ergernis schelen 🙂
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic