Rlips66

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Besteld of toch stiekem niet...?

Zo zovelen van jullie zat ik afgelopen vrijdag om 09.00uur panklaar om de iPhone X te pre-orderen. Na een paar keer proberen kwam ik er doorheen, maar halverwege mijn bestelling ging de site op zwart voor mij omdat het te druk was. Gelukkig bevindt zich onderdaan dezelfde pagina de mogelijkheid om de indiviudele toestellen te pre-orderen. Afijn, om 09.14 uur had ik alsnog mijn toestel besteld (maar het voelde niet helemaal ok). Ik kreeg netjes een bevestiging van mijn bestelling (maar nog geen ordernummer waarvan ik nu weet dat ik die ook had moeten ontvangen).
De maandag erop ontving een SMS dat men nog een paar vragen met me wilde doornemen. BKR achtige dingetjes. Daarna zou alles worden doorgezet. Mijn humeur werd steeds verder op de proef gesteld. Daarna hoorde ik niets meer. Vanochtend toch maar weer eens de stoute schoenen aangetrokken en gebeld (toch de core business nietwaar). Een aardige dame vertelde me dat de bestelling nog geen 48 open stond en dat ik daar eerst op moest wachten (zucht!). Na exact 48 na het gesprek op maandag weer gebeld en wat blijkt: mijnheer ik begrijp er ook niets van maar uw bestelling is gistermiddag geannulleerd...(WAAAT!?). En nu? Ik ga het doorzetten naar mijn leidinggevende want ik begrijp het ook niet...En wanneer hoor ik dan iets terug? Er staat 5 werkdagen voor mijnheer. Maar ik had hem juist afgelopen vrijdag besteld om hem komende vrijdag in mijn handen te hebben. Afijn: ik zit nu dus ergens in niemandsland en mogelijk heb ik zelfs helemaal niets besteld (ofzo...). Als dat zo blijkt te zijn ga ik een collega van Vodafone blij maken met een nieuwe klant en een bestelling van een iPhone X. Wat een amateuristisch gedoe!



10 Reacties 10
Oualid1997

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Exact hetzelfde probleem!!! Mijn bestelling is plotseling geannuleerd. Ik ben echt woedend!!
Anonymous
Niet van toepassing
Bedankt voor je feedback Rlips66
Ik kan me voorstellen dat het rot is als een order geannulleerd wordt.
Het klopt inderdaad dat het 48 uur duurt ongeveer, voordat je een bevestiging krijgt. Dit heeft te maken met de inkomsten lastentoets en het BKR. Dit is namelijk wettelijk verplicht.
Je kunt met 0800-0560 bellen om te vragen wat de reden is van stop zetten van een bestelling. Dit is normaliter in te zien. Echter gaf je al aan dat er een onderzoek loopt. Ik raad je dan ook om de uitslag af te wachten.
Rlips66
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Ok, ik weet niet precies hoe de processen intern bij Vodafone verlopen. Maar zojuist gebeurde bij mij het volgende. Om 8:41u krijg ik bovenstaand bericht in mijn mailbox en om 8:44u het bericht dat mijn bestelling is bevestigd en dat ik de telefoon binnen 1 a 2 dagen krijg (!). Tevens krijg ik een separate mail mijn nieuwe contract. Het bijzondere is dat gisteren mijn bestelling nog was geannuleerd...

Uiteraard ben ik blij dat e.e.a. nu alsnog tijdig lijkt te worden afgehandeld maar het geeft wel te denken over hoe processen, systemen en personen op elkaar zijn afgestemd....
Anonymous
Niet van toepassing
Absoluut, helemaal met je eens. Ik vermoed dan ook dat mijn collega verkeerd heeft gekeken of dat er een error in het systeem staat etc. Durf ik natuurlijk niet te zeggen omdat ik niet erbij ben geweest. Mijn excuses hiervoor!
Je kunt ook je order eventueel laten controleren door de afdeling status order.

Wouto82

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Precies hetzelfde gehad. Ik heb met de helft van alle Vodafone medewerkers gebeld en van het kastje naar de muur gestuurd. Uiteindelijk werd aangeraden de bestelling te annuleren en een nieuwe te plaatsen. Uiteraard kom je dan weer onderaan te hangen dus mag ik wsl 4 weken langer wachten op mijn telefoon...

dit is hoe je trouwe klanten (zit al 9 jaar bij Vodafone) weg jaagt...

echt zo amateuristisch... en niemand kan iets voor je doen.... zucht
LadyLiberty

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Begrijp er niets meer van. Ook ik zat vrijdag klaar om de nieuwe X te bestellen en was ook redelijk snel door alles heen. Rond 9.20 uur had ik bevestigingsmail binnen. Toen kreeg ik op maandag een sms’je of ik even wilde bellen, er was aanvullende informatie nodig. En ineens heb ik mijn telefoon niet op 27 oktober maar op 31 oktober besteld. En als je vraagt waarom dan heeft dat met friends & family te maken. Dat is overigens een heel vaag antwoord. Hoe dan ook, die paar dagen verschil betekent wel dat ik bijna een maand langer kan gaan wachten op mijn toestel. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Is dit Hie je met vaste klanten omgaat? Als ik dit op mijn werk doe dan sta ik binnen no time op straat.
Zit al jaren bij Vodafone maar door dit soort vage acties denk ik we serieus over om over te stappen naar een andere provider. Oh en als je er een opmerking overmaakt dan krijg je jog een bitchy antwoord ook! Ben echt teleurgesteld in hoe Vodafone hiermee omgaat.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Er bestaat over de leveringen van de iPhone X al een algemeen topic op https://forum.vodafone.nl/t5/Apple-iOS/Leveringen-amp-Beschikbaarheid-De-nieuwe-iPhone-8-en-iPhone-X.... Om dubbele draadjes hierover te voorkomen en alles centraal te houden zal dit topic binnenkort worden gesloten.
Wouto82

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Met alle respect maar denk toch dat dit een eigen draadje verdient.. Er zitten hier mensen die graag als eerste de nieuwe iPhone wilde hebben en vanwege systeemproblemen van Vodafone komen zijn ineens niet als eerst maar als laatste aan de beurt. En ik heb nog niemand werkzaam bij Vodafone gevonden die bereid is om daar iets aan te doen of op wat voor manier dan ook tegemoet te komen. Dit is gewoon erg jammer.

Het zou dan op zijn minst prettig zijn als hier een apart draadje voor op het forum is zodat iedereen die hetzelfde mee heeft gemaakt dat makkelijk kan vinden en kenbaar kan maken dat zij hetzelfde mee hebben gemaakt, zodat Vodafone kan inzien hoeveel mensen hierdoor gedupeerd zijn.. Het is allemaal controleerbaar want ik denk dat iedereen de originele bevestigingsmail bewaard zal hebben en daar zit natuurlijk een date/time stamp op..

Het zou natuurlijk nog fijner zijn als er 1 Vodafone medewerker bereid is om naar deze problemen te kijken en met een gepaste oplossing te komen, in plaats van aan te geven dat ze “het heel vervelend vinden, maar er helaas niks aan kunnen doen. Bel maar even met....”

Ik ga nog even verder dromen....
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Zoals eerder aangegeven, om dubbele draadjes hierover te voorkomen en alles centraal te houden zal dit topic binnenkort worden gesloten. Bij deze gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic