olafd72

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beschikbaarheid Sony Xperia T

Ik zou graag als alternatief de Sony Xperia T willen bestellen. Andere providers(KPN, T-Mobile) leveren deze al maar jullie leveren enkel het wat oudere model de Xperia P. Is er enig zicht op wanneer de Xperia T beschikbaar is? Mijn abbonement loopt straks af en gezien het gemis van deze twee toptoestellen, zou ik het jammer vinden als ik naar een andere provider moet uitkijken.

Alvast bedankt!

Olaf
32 Reacties 32
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Als we die mogelijkheid hadden dan hadden we je er graag blij mee gemaakt. Het enige wat we kunnen doen is hopen dat het niet te lang duurt :$ Good luck!
olafd72
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jammer, maar het is niet anders. Ik begrijp het wel hoor, maar ik vind het wel een klein puntje van kritiek;
 
Een aanbieding, afwijkend van de standaard aanbiedingen, of een uitzondering, zeker voor trouwe klanten, worden er zolang ik klant ben van Vodafone niet gemaakt. Ik begrijp het wel hoor, dat zie je vaak bij grote organisaties, maar het is wel jammer. De afdeling die de F&F aanbiedingen beheert, heeft blijkbaar geen direct contact met de collega's van de algemene sales afdeling en kunnen dus samen niet even overleg plegen om de klant tegemoet te komen en een (gezamelijke) mooie aanbieding te doen. Deze afdelingen werken blijkbaar gescheiden zeg maar. Het is jammer, want zo zou ik snel geholpen zijn, heb je een blije klant, Vodafone toont flexibiliteit en service, goede reclame en ik verleng mijn contract. Wat ik sowieso zou doen, alleen ik moet elke dag die F&F pagina in de gaten houden. Vdafone zou mij dit kunnen besparen zeg maar.... Klinkt wel logisch hé 😉
 
Maar goed, het is niet anders ..... wel jammer 😛
RonaldB83

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook een X10 (2 jaar) en de mijne is het ook aan het begeven. Zelfde problemen, valt uit, loop vast, etc. Ik kijk al sinds augustus uit naar de Xperia T en ik als liefhebber van sony telefoons kan er niet echt op wachten. Sinds ik zag dat hij hier op de website stond, was het meteen het moment voor mij om te verlengen, maar helaas.
Alleen als nieuwe klant kan je hem direct krijgen, maar voor vaste, trouwe klanten is er geen voorraad. Dit heb ik uiteindelijk vernomen, nadat ik 4 verschillende afdelingen bij Vodafone aan de lijn had gehad. Je kan alleen als vaste klant een pre-order plaatsen, maar hoe dat moet word nergens vermeld en niemand bij Vodafone weet hoe. Terwijl diverse mensen bij Vodafone telefonisch zeggen, dat je dat zo moet doen. Van kastje naar de muur.
Wees gewoon eerlijk in mijn ogen en zeg dat je als vaste klant moet wachten, maar dan vind ik ook wel dat zij het duidelijk moeten aangeven, wanneer hij wel te bestellen is via een verlenging. Bezorgd ons minder kopzorgen en ben je zelf ook duidelijker naar je vaste klant toe. Stuur ons anders een reminder via mail, als het mogelijk is om ons op deze manier te vermelden, dat wij kunnen verlengen met de Xperia T.
Zo, dat moest ik even kwijt. Ik ben niet van plan om over te stappen, want ik ben over de overige diensten tevreden. Ik kan nog wel even wachten, maar het gedoe erom heen is niet zo prettig.
olafd72
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb drie dagen geleden via MyVodafone mijn probleem (mag abbo vrelengen, huidige X10 kapot, wil via F&F bestellen maar daar nog geen Xperia T) en gevraagd of zij een mooie oplossing kunnen verzinnen voor me. Helaas tot op heden geen antwoord mogen ontvangen. Ook is op de F&F de Xperia T nog niet te vinden. Ik heb echt een probleem met mijn huidige telefoon en hoop dan ook dat Vodafone snel mij als klant kan helpen.
olafd72
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jammer hoor. Ik word weer naar het 0200043 nummer doorverwezen voor de F&F pagina. Maar daar kunnen ze je niet helpen en zij weten ook niet waarom hun nummer op die F&F pagina staat. 
Ondertussen word ik geadviseerd om via de niet-F&F pagina te bestellen, maar dan betaal ik het tweede jaar de volle mep en kan ik dus niet mijn kortingscode gebruiken.
Jammer hoor dat Vodafone niet met hun collega's onderling (sales & F&F) overleg kunnen hebben en mij als klant kunnen helpen. 
alwyn

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vodafone heeft met de lancering van dit model wel heel veel irritatie bezorgd bij hun trouwe klanten. Een kleine zwanenzang:
 

  • 1 oktober: de Xperia T wordt gelanceerd in Nederland
  • 7 oktober: ik ga naar de winkel (Kalverstraat) om een toestel te halen. Het is nog niet in de winkel, maar staat wel in de tarieflijst. Wanneer komt het? Een of twee weken, zegt de verkoper. Ik moet bellen om te vragen of hij op voorraad is.
  • 11 oktober: ik vraag op dit forum hoe het zit met dit toestel, maar dat weet niemand.
  • 12 oktober: ik ga weer naar de winkel. Een andere verkoper zegt "in de loop van volgende week", zonder dat dat ergens op gebaseerd is. Ik moet gewoon de winkel bellen om te vragen of hij er is.
  • 15 oktober: Ik bel de winkel, althans, dat probeer ik. Ik kan alleen een 0900 nummer bellen voor een euro. Daar wordt mij verteld "over twee of drie weken" en "zodra hij op de site staat, ligt hij ook in de winkel"
  • 16 oktober: de telefoon staat op de site, een dag nadat mij verteld is dat ik drie weken moet wachten (!). Helaas is het niet mogelijk het toestel te krijgen bij verlenging. Ik wil mijn euro terug.
  • 18 oktober: ik ga weer naar de winkel, in de volle overtuiging dat het toestel er is. Immers, zodra hij op de site staat ligt hij ook in de winkel. De verkoper echter weet van niets en gaat eens in de tariefmap kijken of het toestel uberhaupt wel bij Vodafone beschikbaar is. Ik weet meer dan hij van het toestel. Wat zeg ik, geen enkele verkoper in die winkel weet iets, en er is kennelijk ook geen enkele bron waar ze het zouden kunnen opzoeken. Onbegrijpelijk. Ik laat mijn nummer achter, opdat ik gebeld wordt als het toestel aankomt. Op 7 oktober vertelde dezelfde winkel mij dat dat niet mogelijk is.
  • 28 oktober: ik kom terug van vakantie en ben niet gebeld. Wel kan de Xperia T inmiddels besteld worden bij verlenging. Ik ben bang om weer naar de winkel te gaan.
Mijn aanbevelingen zijn:
1) geef bestaande klanten het gevoel dat ze belangrijker zijn dan niet-klanten
2) maak een database of wiki of wat dan ook waar informatie instaat die klopt en waar iedereen bij kan.
 
Is dat zo moeilijk?
Canard

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
In heb op 17 oktober mijn abonnement verlengd met Friends&Family actie en HTC One S (telefoon is nog niet geleverd). Moet zeggen dat ik steeds meer spijt krijg van deze telefoon en zou graag de Xperia T willen.
 
Heb vanmiddag gebeld met Vodafone (na een paar keer doorverbonden te worden en weer in de wacht te staan).
De vraag hoeveel ik dan moet bijbetalen voor die telefoon blijkt erg moeilijk. De bestelling wijzigen lijkt ook niet te kunnen, je moet gewoon annuleren. Vind ik vreemd, zeker als je kiest voor hetzelfde abonnement.
 
Ik hoop dat de Xperia T ook snel toegevoegd wordt aan de FF-actie!
 
De klantenservice van Vodafone lijkt uit verschillende volledig gescheiden afdelingen te bestaan. Voor elke vraag moet je weer ergens anders zijn en wordt je doorverbonden. Blijkt dat ze daar ook geen antwoord hebben. Erg jammer!
olafd72
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb niet gewacht op de F&F pagina, maar ben gisteren naar de Vodafone winkel gegaan. Jemig, dat viel me tegen. Ik zag hoopvol één persoon lopen met een SmartCrew shirt aan. Maar die wist eigenlijk niet zo bar veel te vertellen. Hij ging zoeken in de computer of deze al te leveren was. Maar ging eerst zoeken op "Ericson". Ik gaf aan dat het Ericsson is, met dubbel S, maar dat Ericsson allang niet meer in de merknaam zit. Daarna ging hij zoeken op Experia. Ik gaf aan dat dit Xperia moet zijn. Daarna gaf hij het op en ging het aan een collega vragen. De Xperia T was nog niet verkrijgbaar en ze konden ook niet vertellen wanneer dit wel was. Dit was onbekend. Dit kon een week of misschien zelfs 4 weken duren.
Ik ben naar Belcompany gegaan en daar hadden ze hem wel. Goed geholpen en ik ben nu blij met mijn Xperia T.
RonaldB83

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gisteren geprobeerd te bestellen via de online shop van Vodafone, kon geen bestelling plaatsen. Ik maar weer gebeld naar de klantenservice/bestelshop en dan vertelde zij mij dat de site niet helemaal goed werkt. Kreeg ik het advies om naar de Vodafone winkel te gaan, met de vermelding dat zij al volop voorraad hebben.
 
Inmiddels vandaag, ga ik hoopvol naar de Vodafone winkel en bij het bekijken van alle Samrtphones die er hingen, kreeg ik al een slecht gevoel. Eidenlijk werd ik dan geholpen, maar kreeg al gelijk te horen "volgens mij geen wij die telefoon niet verkopen"  beetje vreemd als het wel op de site staat. Dus zij kijken in het systeem, kon hem daar wel ineens vinden, zij navragen "hebben ze alleen demo modellen" WTF denk ik. Kom ze met het advies om naar de Belcompany te gaan (wil je nou vanuit je zaak je klanten bedienen of stuur je ze maar naar een ander). Ik vervolgens naar de Belcompany gegaan, kreeg ik daar ook helaas de mededeling dat ze hem al een week niet hebben en ze niet weten wanneer ze weer nieuwe voorraad hebben.
 
Ik heb nog nooit zoveel problemen gehad om aan een nieuwe telefoon te komen. Via andere providers kon je hem nog pre-orderen, maar bij Vodafone denken ze blijkbaar niet echt aan hun vaste en nieuwe klanten.
a1973a

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
ik wil graag mijn abonnement verlengen met de sony xperia T, volgens jullie staat hij al vanaf oktober op de website van vodafone niet dus! jullie hebben alleen de hele oude xperia P valt mij zwaar tegen! de beste provider van 2012 met z'n weinig keuze kwa toestellen,
bestaat wel kans dat de xperia T ooit door vodafone wordt aangeboden of moet ik overstappen op andere provider?
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
a1973a schreef:
ik wil graag mijn abonnement verlengen met de sony xperia T, volgens jullie staat hij al vanaf oktober op de website van vodafone niet dus! jullie hebben alleen de hele oude xperia P valt mij zwaar tegen! de beste provider van 2012 met z'n weinig keuze kwa toestellen,
bestaat wel kans dat de xperia T ooit door vodafone wordt aangeboden of moet ik overstappen op andere provider?
Heey a1973a. welkom op het Vodafone Forum. Ik heb het voor je nagekeken en inerdaad de Sony Xperia T is niet te bestellen bij Vodafone. Ik zou het voor je kunnen navragen of dit toestel aangeboden gaat worden in de toekomst 🙂
a1973a

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
ja fijn,
ik heb gelezen dat de nieuwste xperia V is al op de markt weet u of Vodafone een van de nieuwe sony gaat aanbieden?
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
a1973a schreef:
ja fijn,
ik heb gelezen dat de nieuwste xperia V is al op de markt weet u of Vodafone een van de nieuwe sony gaat aanbieden?

Hoi, ik zal de vraag bij de desbetreffende afdeling neerleggen. Ik laat het je weten zodra ik antwoord heb van mijn collega 😄

Ik adviseer je ook onze website in de gaten te houden 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic