frarimo

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beltonen kwijt na uitzetten

Elke keer als ik mijn Samsung Galaxy S3 helemaal uitzet, ben ik na opnieuw starten al mijn bel instellingen kwijt
Erg irritant Alle belsignalen staan dan weer op sjabloon
Wie kan mij vertellen wat er mis gaat????
vanwege mijn werk heb ik diverse beltonen ingesteld
 
alvast bedankt voor de hulp
Riek
 
9 Reacties 9
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi Frarimo,

Welkom op het forum! 😄 Hopelijk kunnen we je via het forum verder helpen met je vraag.

Allereerst lijkt het me belangrijk om te weten welke beltonen je precies hebt ingesteld. Gaat het dan om beltonen die standaard op je telefoon staan? Of heb je beltonen ingesteld die je zelf op je toestel hebt gezet? En staan deze beltonen dan ook in een andere map?
frarimo
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Maartje,
 
Het gaat om beltonen die ik heb meegenomen vanuit mijn vorige abonnement bij Vodafone.
Ze staan in een andere map. Zo gebruikte ik ze eerst ook
Maar........... mijn gewone gebruikelijke beltoon staat ook in diezelfde map.
en die blijft wel gewoon staan.
Het zijn dus de beltonen die ik voor bepaalde personen en bedrijven heb ingesteld
ik heb alles ingesteld via de mogelijkheid "toevoegen" en dan mijn eigen map gekozen.
het is erg lastig, als ik op een vergadering of iets dergelijks ben, verwacht men dat we onze telefoon helemaal uitzetten. dat gebeurd zo ongeveer 6 tot 7 keer per week. 
Erg vervelend, als je dan elke keer opnieuw moet instellen
Zelfs mijn speciale beltoon van mijn wekker was verdwenen en om eerlijk te zijn, van de voorgeprogrameerde beltonen wordt IK niet wakker hoor! 🙂
 
 
 
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
frarimo, dat is wel een uitdaging... Het enige dat ik nu kan bedenken, is dat je toestel na het opstarten niet snel genoeg de bestanden kan laden vanaf je SD-kaart, en daarom teruggrijpt op de standaardinstellingen. Zou je het eens met een andere SD-kaart willen proberen, waarop enkel de ringtones staan? Krijg je ook geen foutmeldingen? En je gebruikt verder ook geen app om je ringtones te beheren?
frarimo
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Sorry dat ik zo niet snel antwoord, maar dat brengt mijn werk met zich mee
zal vanavond uitproberen wat je voorsteld
en dan laat ik het aan je weten
 
fijne dag
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Dat geeft niet. Neem de tijd die je nodig hebt om het uit te zoeken.
Wij horen graag wat je hebt ontdekt.

frarimo
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Ik heb mijn kaartje verwisseld, maar het blijft gelijk.
Ik heb er een Micro sd HC4 4GB Kingston kaartje inzitten
heb het dus ook met een kaartje van een ander merk geprobeerd, probleem blijft.
Krijg geen foutmelding of zo
 
er doet zich ook een ander probleem voor. Ik weet niet zeker of ik dat hier ook mag neerzetten
Voor mijn werk moet ik vaak dingen opzoeken.
Daarom heb ik voor dit abonnement gekozen. met extra internet
Alleen het vervelende is, dat ik 9 van de 10 keer geen of zeer zeer zeer slechte verbinding heb.
Als ik dan mijn prive mobiel pak (van een andere provider) heb ik geen problemen.
Zou prettig zijn als dit opgelost kan worden, nog betaal ik al een paar maanden volop voor het gebruik, maar kan er bijna niks mee.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
frarimo schreef:
Hoi Ik heb mijn kaartje verwisseld, maar het blijft gelijk.
Ik heb er een Micro sd HC4 4GB Kingston kaartje inzitten
heb het dus ook met een kaartje van een ander merk geprobeerd, probleem blijft.
Krijg geen foutmelding of zo


Hmm dat is raar. Heb je ook al eens geprobeerd of het helpt als je de beltonen in een andere map plaatst? Je kunt hiervoor eens een nieuwe map aanmaken.

Ook kun je eens proberen of je de beltonen rechtstreeks op je toestel kunt zetten in plaats van op de SD kaart. Misschien werkt het dan wel.

Je geeft verder aan in je bericht dat je problemen ervaart met het signaal. Ik kan me voorstellen dat je dit ook graag wilt bespreken maar het lijkt me niet handig om dat in dit topic te doen. Dit topic gaat immers over een heel ander onderwerp. 😉 Ik zou daarom willen voorstellen om hierover een apart topic op ons forum te plaatsen. Op die manier behouden we ook het overzicht voor onze mede-forummers!

Laat je ons nog weten of de overige oplossingen wel gewerkt hebben?
frarimo
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb er een paar op mijn mobiel geplaatst en de telefoon uit gezet.
even gewacht en daarna weer aan
nu bleef hij wel staat, zoals ik het had ingesteld
hou het even in de gaten, maar vind het wel vreemd dat hij mijn sd kaart niet onthouden kan
ik ga alle tonen weer invoeren en kijken wat er gebeurd.
Het andere probleem heb ik netjes een apart topic voor gemaakt
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Frarimo, kijk eens aan! Fijn dat de workaround helpt. Waarschijnlijk zit het probleem in de communicatie tussen het toestel en de SD-kaart, zoals mijn collega Sido ook al had aangegeven. Je vraag over het netwerk heb ik in een ander topic beantwoord.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic