Erdinc123

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Batterij 20% minder s'nachts zonder opladen?

Hai,

Vanochtend rond 02:15 ging ik slapen, en ik besloot om m'n telefoon (Samsung Galaxy S9) niet op te laden (50% was tie), toen ik om 09:30 wakker werd, was hij opeens 39%.

Weet iemand hoe dit komt en hoe dit te fixen is? Heb de S9 pas een maand bij Vodafone gehaald.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Dat is afhankelijk van welke apps allemaal mogen synchroniseren, processen wat op de achtergrond draaien, apps wat open staan, instellingen van achtergrond, screensaver, helderheid van het scherm etc.
Daarnaast kan het ook een software fout zijn. Je kunt eventueel eens een back up maken van je toestel. Daarna zet je hem terug naar fabrieksinstellingen.
Zodra hij dan opgestart is wacht je met het terug zetten van de back up en ga je testen of hij nu ook zo snel leeg is. Indien dit niet het geval is, kun je de back up terug zetten.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Hoi Erdinc123,



Als jij je telefoon 's nachts niet uitzet, zal er inderdaad een percentage van de batterij verloren gaan. Op de achtergrond zullen altijd apps verversen en wellicht updates plaatsvinden. Simpelweg door het "actief" zijn van het toestel, wordt al batterij verbruikt, ondanks dat je er zelf niks mee doet. Dus, wil je batterij besparen zonder op te laden, zet je toestel dan 's nachts uit.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Daarnaast kun je de tips in het volgende topic checken of er iets mis is met de batterij etc:https://forum.vodafone.nl/android-17/last-van-een-stroomvreter-android-260107
Erdinc123
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Dankjewel voor jullie reacties!

Alleen zie ik ook dat als me telefoon 100% is, dat de "Geschatte levensduur" bij Apparaatonderhoud, 10 uurtjes is, terwijl Samsung S9 normaal levensduur heeft van 22 uurtjes.

Enig idee hoe dit komt?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Dat is afhankelijk van welke apps allemaal mogen synchroniseren, processen wat op de achtergrond draaien, apps wat open staan, instellingen van achtergrond, screensaver, helderheid van het scherm etc.
Daarnaast kan het ook een software fout zijn. Je kunt eventueel eens een back up maken van je toestel. Daarna zet je hem terug naar fabrieksinstellingen.
Zodra hij dan opgestart is wacht je met het terug zetten van de back up en ga je testen of hij nu ook zo snel leeg is. Indien dit niet het geval is, kun je de back up terug zetten.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je het kunnen achterhalen waaraan het lag en heb je nog een reset uitgevoerd Erdinc123?
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Geen reactie meer, topic is gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic