julian1991

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

BB Curve 8520: MEP code Serviceprovider (o over) invoeren

Goede middag,
Ik heb onlangs van een vriend van mij een BB Curve 8520 gekocht en heb deze simlock vrij proberen te maken maar dat is niet gelukt.
Nu krijg ik doordat ik tevaak de verkeerde code heb ingevoerd de volgende melding: 'MEP code Serviceprovider (o over) invoeren:'.
Nu heb ik er een simkaart van vodafone erin gedaan, want het is een vodafone mobiel, maar nog steeds krijg ik dezelfde melding.
Is deze mobiel nu nog wel te gebruiken en wat moet ik hier precies mee?
Alvast bedankt
Julian
6 Reacties 6
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Ik zou de BB gewoon teruggeven aan die vriend, in plaats van op een Vodafone forum ons te gaan vragen hoe je de SIMlock kunt omzeilen......

Hij verkoopt je die telefoon, laat hij dan ook eerst zorgen dat hij op de correcte manier geunlocked is.
julian1991
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Waarom zou ik de simlock moeten omzeilen?
Ik gebruik gewoon een sim kaart van Vodafone maar zelfs die werkt niet.
Tevens heeft hij er vrij weinig mee te maken, ik had hiervoor een BB Torch en bij die mobiel was op de rode knop klikken hetzelfde als, vorige scherm, of alfsluiten van de applicatie. Toen ik dat bij de curve deed telde die dit als een foute invoercode.
Ik heb dit dus per ongeluk iets te vaak gedaan maar daar valt nu niks meer aan te veranderen.
Daarom zou ik graag willen weten of ik uberhaut nog wat aan deze mobiel heb?
Ik kan begrijpen dat ik hem nu niet meer sim-lock vrij kan maken maar waarom werkt zelfs een Vodafone simkaart niet???

Blizz

Gedreven Liefhebber
  • 73Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes
Zoals Martin al zei, dit kunnen wij niet unlocken op het forum. Als het toestel gelockt is, dan maakt het niet veel uit of er een simkaart van Vodafone of KPN erin zit. Je kunt hem niet gebruiken tot dat je hem unlockt hebt.

Grzz

Blizz
julian1991
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik snap dat jullie hem niet op het forum kunnen unlocken maar hebben jullie misschien enig idee waar dit wel kan?
Ik ben al lang zo 'n telefoon winkeltje gegaan maar die zeiden dat hij niet meer simlock vrij te maken was.

soraima

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo  ik heb  net  een sim kaart  gekocht om te pingen  maar ht vraag voor  mep  code maar weet niet wt  dt is 
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
soraima schreef:
hallo  ik heb  net  een sim kaart  gekocht om te pingen  maar ht vraag voor  mep  code maar weet niet wt  dt is 
Als je niet weet wat het is, dan is dit misschien een goede tip voor je 😉
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic