MVB-boos!

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Activeren OneNumber geeft melding 'geen 06-nummer beschikbaar'.

Hoe krijg ik mijn Apple Watch gekoppeld middels OneNumber? Mijn account, welk ik al jaren bij Vodafone heb, lijkt geen 06 nummer gekoppeld te hebben. 
nu hoe krijg ik dit toch voor elkaar? 

13 Reacties 13
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3635Posts
  • 1109Oplossingen
  • 1190Likes

Hi @MVB-boos!, goedemorgen en welkom hier!

Jouw kreet om hulp heb ik luidkeels ontvangen! Ik ben gelijk voor je aan de slag gegaan. Er waren meerdere profielen/gebruikers in My Vodafone en dit moet samengevoegd worden tot 1 account met de juiste rechten als je OneNumber wilt bestellen. Dit heb ik bij deze in orde gemaakt! Je zou nu zonder problemen OneNumber moeten kunnen activeren/bestellen met de gegevens van My Vodafone. Herstart voor de zekerheid wel even jouw toestel en Apple Watch alvorens je de nieuwe aanvraag doet. Laat je mij weten of het is gelukt ? 🙂 

MVB-boos!
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas, het lukt nog steeds niet. Had de verwachting ook niet en dat komt ook uit. Mijn partner heeft een abonnement bij concurrent en zij hebben het Onenumber wel kunnen activeren. Dus ik weet nu echt niet meer wat ik kan doen. Abonnement opzeggen of hebben jullie nog een tip?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3635Posts
  • 1109Oplossingen
  • 1190Likes

Hmm, dat is vreemd @MVB-boos!. De foutmelding die je kreeg heeft namelijk te maken met de rechten van profielen van gebruikers in Mijn Ziggo. Hier stonden eerst 2 accounts. Zoals je kunt zien in Mijn Ziggo heb ik dit samengevoegd tot 1 profiel en is het e-mailadres gelijk aan de gebruikersnaam van My Vodafone. Als je op de Community kijkt, dan zie je dat dit eigenlijk overal de oplossing ook is geweest. 

Krijg je nog steeds dezelfde foutmelding of zie je nu iets anders? En heb je voor de zekerheid jouw Apple Watch en iPhone al eens helemaal opnieuw opgestart alvorens je de nieuwe aanvraag hebt geprobeerd?

MVB-boos!
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik heb al de stappen doorlopen. Zowel telefoon en Apple Watch uitgezet en opnieuw geïnstalleerd. ios 18 op telefoon, ik blijf dezelfde melding houden dat er geen 06 nummer gekoppeld is aan mijn account. Als ik inlog op Ziggo/Vodafone zie ik alleen mijn e-mail adres staan in mijn account. Dient hierbij dan ook mijn telefoonnummer aan toegevoegd te worden? Of kunnen jullie voor mij een geheel nieuw account aanmaken?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3635Posts
  • 1109Oplossingen
  • 1190Likes

Hmm, dat is apart. Als ik namelijk via speciale tooling meekijk, dan zie ik een volledig My Vodafone account waarbij ook info omtrent je abonnement zichtbaar is voor het nummer eindigend op 221. Het klinkt bijna alsof je inlogt met een ander account. Wil je voor de volledigheid eens een screenshot sturen met wat je ziet (privé gegevens afgeschermd) en in persoonlijke informatie in je Community profiel vermelden met welk e-mailadres je inlogt in My Vodafone?

MVB-boos!
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

*Screenshots verwijderd door moderator wegens privacy*

In mijn profiel staat al mijn e-mailadres waarmee ik inlog (mijn instellingen/persoonlijk profiel/tab e-mail/E-mailinstellingen

Huidig e-mailadres

 

bijgevoegd de screenshots

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3635Posts
  • 1109Oplossingen
  • 1190Likes

Goedemorgen @MVB-boos! 

Bedankt voor de screenshots! Ik heb deze omwille van privacy wel even verwijderd, aangezien je e-mailadres zichtbaar was. Dit is in ieder geval wel het juiste account waar ook je mobiele abonnement aan is gekoppeld. Qua rechten van profielen / gebruikers staat alles goed, dus het blijft gek dat je deze foutmelding krijgt te zien. Wat ik graag zou willen proberen is om je My Vodafone account eens los te koppelen. Je kan dan een nieuw My Vodafone account registeren. Dit zal dan eerst met een ander e-mailadres moeten gebeuren aangezien jouw mv******@gmail.com in gebruik blijft voor Mijn Ziggo. Na registratie van het nieuwe account, na ongeveer 2 uurtjes de aanvraag voor OneNumber opnieuw opvragen. Zo komt er een nieuwe synchronisatie van My Vodafone en je abonnement. Uiteraard kun je als alles is gelukt de accounts weer samenvoegen als je dat wenst. Vind je het goed om dit te proberen? Dan koppel ik My Vodafone los.

MVB-boos!
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik kan alleen een gebruiker toevoegen, en op dat account krijg ik een bevestiging. Als ik dan een account wil aanmaken gaat dat niet op mijn bestaande nummer. Dus…

ik zie ook dat dan maar 1 van de 2 gebruikers beheerder kan zijn. Ik neem aan dat een account iets anders is dan een gebruiker. 
graag verdere hulp. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3635Posts
  • 1109Oplossingen
  • 1190Likes

Hi @MVB-boos! 
Zoals aangegeven in mijn vorige berichtje wil ik graag proberen om jouw My Vodafone account te verwijderen, zodat je je dan opnieuw kan registeren. Het account heb ik nog niet verwijderd, aangezien ik eerst toestemming van jou wilde om dit te doen. Mocht je dit willen testen, dan hoor ik het graag.

MVB-boos!
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Graag en hierbij akkoord. Koppel mijn huidige account los en het zou prettig zijn ( jullie hebben al mijn gegevens!) dat jullie een nieuw account aanmaken. Kan dit?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3635Posts
  • 1109Oplossingen
  • 1190Likes

Hi @MVB-boos! 

Het was even zoeken, want het e-mailadres van Mijn Ziggo/My Vodafone was gewijzigd. Bij deze heb ik My Vodafone ontkoppelt. Voor My Vodafone kun je nu een afzonderlijk account registeren met een ander e-mailadres dan welke nu in gebruik is voor Mijn Ziggo. Dit kan ik op afstand helaas niet voor je doen.

MVB-boos!
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb een ander account aangemaakt met een ander e-mail adres dan Mijn Ziggo.

Helaas geen verbetering en nog steeds krijg ik dezelfde melding er is geen 06-nummer gekoppeld aan het account.

Nu heb ik wel 2 accounts. 1 voor my vodafone en 1 voor mijn Ziggo. 

Ik kan nu nog steeds GEEN OneNumber activeren op mijn Apple Watch. Juist om deze reden heb ik de watch aangeschaft. 

Zeer teleurstellend allemaal. Jullie promoten een actie waar geen kennis binnen het bedrijf aanwezig is. 

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3635Posts
  • 1109Oplossingen
  • 1190Likes

Jammer dat je dit zegt @MVB-boos!, want zowel ik als mijn collega's hebben onze uiterste best gedaan om je te helpen. Als je op de Community hebt rondgekeken dan zie je ook dat er veel van deze foutmeldingen zijn opgelost. In ieder geval hebben wij nu wel alles getest wat wij samen konden testen. Het profiel in My Vodafone heeft de juiste rechten om OneNumber te bestellen, maar ergens gaat er iets mis. Ik vermoed, op basis van wat ik zie, dit in de backend zit en er vanuit daar geen correcte koppeling is met je abonnement. Nu wilde ik hiervoor een case aanmaken naar de juiste afdeling, maar ik zie dat deze case al is aangemaakt afgelopen zaterdag. Ik heb mijn bevindingen in deze case gedeeld. Naar aanleiding van deze case wordt er spoedig contact met je opgenomen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic