Mohammeddddd

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Abonnement verlagen.. oude voorwaarden

Ik plaats mijn bericht hier omdat het te lang is voor de vraagstelling per mail. Ik zou graag wel de beantwoording per mail ontvangen. Dank u bij voorbaat

Beste meneer / mevrouw,

Ik probeer het via deze weg, omdat ik via uw telefonische helpdesk nou niet echt wat wijzer ben geworden. Na 25 minuten in de wacht te hebben gestaan en tot drie maal toe te zijn doorverwezen was het antwoord dat zij het ook niet wisten en dat ik maar naar de winkel moest gaan.

In iedergeval; ik wil mijn abonnement met een stapje verlagen. Op het moment van afsluiten van het contract in de shop was mij verteld door uw medewerker dat ik het abonnement kan verlagen met één stapje tegen een vergoeding van 20 EUR. Dat was ik dus vandaag van plan. Alleen kreeg ik van uw medewerker te horen dat het abonnement dat ik toentertijd had afgesloten niet langer beschikbaar is en dat ik mijn abo kan verlagen naar een RED-abonnement. Dat is voor mij om meerdere redenen minder gunstig:
- In plaats van 20 EUR zijn de kosten nu 50 EUR
- Datalimiet wordt teruggeschroefd naar 4GB ipv 10 GB die ik nu heb.
Het 'voordeel' van onbeperkt bellen doet mij niet zoveel, omdat ik niet vaak bel.

Ik weet niet of u op de hoogte bent van de jurisprudentie en wetgeving omtrent een tussentijdse wijziging van de voorwaarden, maar zekerheidshalve zal ik u in het kort aangeven hoe het zit. In beginsel heb ik rechten en plichten zoals omschreven in de voorwaarden die ik toentertijd had ondertekend. Of en in hoeverre u een wijzigingsbeding in het contract had opgenomen dat u het recht heeft om het contract tussentijds eenzijdig te wijzigen weet ik niet, maar als dat wel het geval zou zijn dan gelden de volgende twee regels (o.a. Hoge Raad 11 februari 2011, LJN: BO7108) :
- Informatieplicht: verplichting om klant in kennis te stellen van de wijziging. Dat doe je door de algemene regels te volgen, dus toesturen per post of per e-mail. Zoals je wel kan vermoeden, zal de doorsnee klant niet direct de nieuwe voorwaarden volledig door gaan lezen om te kijken wat de wijziging inhoudt. Daarom is het van belang om in het wijzigingsbericht aan te geven op welk punt de algemene voorwaarden veranderen en op welke datum de wijziging ingaat.
- De redelijkheid van de wijziging: hierbij is het de vraag of de wijziging wel eenzijdig kan worden doorgevoerd. Wanneer de klant het niet met de wijziging eens is, kan je dus niet in elk geval op het eenzijdige wijzigingsbeding beroepen. Dit kan het geval zijn als de bepaling de aard van de overeenkomst ingrijpend verandert of wanneer de nieuwe bepaling eisen stelt aan de klant die eigenlijk niet door de beugel kunnen.
Aan het eerste punt is niet voldaan omdat ik noch per mail noch per post ben geïnformeerd over de wijzigingen. Aan het tweede punt is tevens niet voldaan om de hierboven beschreven nadelen voor mij bij het nieuwe abonnement.

Mijn voorstel
- Dat ik alsnog een stapje terug kan nemen onder de oude voorwaarden tegen een bedrag van 20 EU én daarbij mijn datalimiet kan behouden van 10 GB; of
- Dat ik overstap naar het RED-abo van 65 EU tegen de huidige voorwaarden ZONDER het bedrag van 50 EUR te hoeven betalen.
Graag ontvang ik een niet geautomatiseerde bevestiging van mijn mail. Tevens wens ik deze week nog van u een antwoord te ontvangen op mijn voorstel.

Met vriendelijke groet,

Mohammed XXXXXX

1 Reactie 1
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hoi Mohammed,

Het forum is voor klanten door klanten. Zoals je begrijpt kunnen andere klanten je niet met deze vraag helpen dus ik zou je toch willen vragen de vraag per mail te stellen aan mijn collega's aangezien ik niet inhoudelijk hier op in kan gaan.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic