yunyammka

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Abonnement overdragen en verlengen

Hallo, ik heb 2 abonnementen op mijn naam staan. Beide lopen per April 2015 af. Een van de abonnementen wil ik overdragen aan mijn ex (die maakt er ook gebruik van). Nu heb ik laatst via de telefoon om advies gevraagd, aangezien haar toestel kapot is, en ze dus graag heb abonnement wil hebben en dan aanpassen/verlengen met een nieuw toestel.

Nu is mij verteld dat dat via de afdeling loyalty ??? zou kunnen. daar zou men de einddatum van het contract kunnen vervroegen naar 4 maand vanaf nu, waardoor ze dus zou kunnen verlengen. Nu is ze zelf in een vodafone winkel geweest, aan daar vertelde men dat dit niet mogelijk was.

Zoals ik het begreep: ik draag het abo voer aan haar. De einddatum wordt vervroegd waarna ze zelf kan verlengen/aanpassen met eventueel een nieuw toestel. Is dit inderdaad correct?
4 Reacties 4
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes

Hallo Yunyammka,

Via deze website kun je alles te weten komen over de overdracht van je Vodafone abonnement aan iemand anders.

Weblink: https://www.vodafone.nl/support/abonnementen/contract-overdragen.shtml

Dit abonnement loopt dan volgens de overeengekomen contract-termijn door tot en met April 2015. Zoals je zelf hebt vermeld.
Diegene op wiens naam het contract staat, kan vier maanden voor de eind-datum van dat contract, verlengen naar een nieuwe / verlengde abonnements-overeenkomst.
Vier maanden voorafgaand aan April 2015 is dus vanaf December 2014.

Zo zijn de regels bij Vodafone. Leuker kan ik het niet maken. Maar ik hoop dat ik het wel wat duidelijker heb gemaakt. Let erop dat het administratief overdragen van een bestaande abonnements-overeenkomst aan iemand anders, administratie-kosten met zich mee brengt. Volgens de website zijn die administratie-kosten: €14,74

Succes !

Netwerker
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Om nog even de post van Netwerker als mederwerker van Vodafone te onderstrepen: het is inderdaad zo dat bij het overdragen van een contract het contract 100% ongewijzigd wordt overgedragen. Contractsdata, abonnementsvormen, etcetera, die blijven allemaal hetzelfde. Een contractsdatum vervroegen kan niet, verlengen kan inderdaad vanaf 4 maanden van tevoren. Nu zal er over één of twee dagen eerder niet moeilijk worden gedaan, maar echt vervroegen is geen optie.

Alle procedures en formulieren vind je verder via de link die netwerker al gaf 🙂
BaronD

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben verhuisd naar het buitenland en daarom wil ik nu graag mijn abonnement overdragen. Nou lees ik hierboven dat 100% van je abo overgedragen zal worden, krijgt de nieuwe betaler dan ook het oude nummer? Het zou namelijk aardig zijn als de nieuwe betaler geen berichten/telefoontjes etc krijgt die aan mij gericht zijn. Is het mogelijk om de nieuwe betaler/klant ook een nieuw nummer te geven?
Gr
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
Hi BaronD, de nieuwe contractant kan het nummer na de overdracht laten wijzigen. De éénmalige kosten hiervoor zijn € 11,69. Zie hiervoor ook deze pagina.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic