ColinSB

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Abbonement probleem!

Hallo,

Ben sinds 2 jaar klant van Vodafone friends and family, heb dus twee jaar geleden een abbonement afgesloten namelijk:

BEL+SMS+WEB-2 ALTIJD 42,50 euro

Deze heb ik twee jaar geleden afgesloten met als toestel: Iphone 5.

Nu mag ik 4 maanden voor mijn einddatum van het contract: 11 maart 2015 een nieuw toestel kiezen indien ik mijn abbonement verleng ( op 11 november 2014 dus )

Nu heb ik in de live chat gevraagd of ik eventueel dit abbonement kon verlengen met een iphone 6 ( dit kon niet ? ) Nu vraag ik me af waarom dit niet kan? En of het bij bijvoorbeeld het toestel: Huawei acsend p7 wel kan?

Als dit namelijk niet kan moet ik
- of nog 4 maanden wachten tot de einddatum
- of afkopen ( niet van plan )
- of 4 maanden een dubbel abbonement afsluiten ( niet van plan )

Heeft er iemand hier duidelijkheid over of eventuele tips hoe en wat? Nu heb ik zelf wat rondgezocht en gevonden van het tijdelijk bevriezen van je huidige abbonement terwijl je een nieuwe afsluit en de andere kosten niet hoeft te voldoen?

Hoor graag wat jullie en vodafone service ervan denken!
5 Reacties 5
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo @ColinSB

Het is heel eenvoudig. De Apple iPhone 6 wordt alleen geleverd bij de nieuwe, duurdere RED-abonnementen.
En dus niet bij Bel+Sms+Web abonnementen.

De losse verkoopprijs van een Apple iPhone 6 black 16GB is €699,00
En de iPhone 6 Black 64 GigaByte versie is te koop voor €799,00
Dat geld wil Vodafone terug verdienen via de maandelijkse abonnementskosten.

En dat gaat niet bij jouw Bel+Sms+Web 2 abonnement voor €42,50 per maand.

Je kunt dus kiezen.
Of de Apple iPhone 6 zonder abonnement kopen voor bovenvermelde prijzen.

Of toch maar een RED-abonnement met Apple iPhone 6 aanschaffen.
Dat kan inderdaad vanaf vier maanden vóór de einddatum van je huidige contract.

Een timing-out is geen optie, omdat je daarbij alle kortingen verliest. En na de time-out periode, wordt het abonnement gewoon voortgezet.

Overigens verwacht ik dat Vodafone de oudere Bel+Sms+Web 2 abonnementen gaat uitfaseren.

Succes!

Netwerker
ColinSB
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je reactie, nog 1 vraagje

Ben dus van plan 4 maanden voor afloop van mijn contract de winkel in te lopen en een huawei p7 aan te schaffen met een red super abbonement 46 euro per maand 1 jarig.

Als ik dus mijn huidige abbonement stopzet en direct daarna het nieuwe afsluit, kan ik dan gelijk al het nieuwe abbonement + toestel gebruiken of hoe werkt dit precies? Moet ik dan de resterende 4 maanden met dit huidige abbonement van mn iphone nog afwerken en gaat dan pas de nieuwe in ? Het liefste wil ik natuurlijk de laatste 4 maanden niet dubbel betalen of afkopen! Maar dus gelijk vanaf 11 november mijn nieuwe toestel incl abbonement gebruiken!

Hoor het graag.
ColinSB
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ben dus van plan 4 maanden voor afloop van mijn contract de winkel in te lopen en een huawei p7 aan te schaffen met een red super abbonement 46 euro per maand 1 jarig.

Als ik dus mijn huidige abbonement stopzet en direct daarna het nieuwe afsluit, kan ik dan gelijk al het nieuwe abbonement + toestel gebruiken of hoe werkt dit precies? Moet ik dan de resterende 4 maanden met dit huidige abbonement van mn iphone nog betalen en gaat dan pas de nieuwe in ? Het liefste wil ik natuurlijk de laatste 4 maanden niet dubbel betalen of afkopen! Maar dus gelijk vanaf 11 november mijn nieuwe toestel incl abbonement gebruiken!

Hoor het graag.
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hoi @ColinSB
Fijn dat je weer wil verlengen, je denkt alleen in teveel bochten 😄
Bij verlengen van je abonnement hoef je niets stop te zetten. Je kunt 4 maanden voor de einddatum naar de winkel toe. Zij voeren de verlenging door, je abonnement wordt aangepast, de einddatum wordt aangepast en je krijgt het toestel + simkaart mee.
Je loop in dat geval bellend met je nieuwe telefoon en abonnement de winkel uit (als het toestel voorradig is).
Misschien vind je het leuk om de bevindingen over de verlenging in de winkel en je nieuwe toestel met ons te delen...

Groeten, Per
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hee @ColinSB
Ik zie dat dit berichtje dubbel is geplaatst. Ik heb het samengevoegd met het andere bericht. Dat maakt het overzichtelijker.
Groeten Per
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic