RHolzken

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

6903 Zevenaar netwerkproblemen?

Ik ervaar de laatste dagen een terugval van HSDPA naar GPRS en EDGE.
Binnenshuis alleen nog maar GPRS. Dit op de Wilgenhoek in Zevenaar.
Ombouw 4G wellicht?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RHolzken
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Inmiddels al weer een paar weken een mooie 4G dekking en geen problemen meer gehad.

Bekijk in context

5 Reacties 5
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Het is erg vervelend dat u geen bereik heeft op u adres. Allereerst wil ik u alle informatie over uw dekking aanbieden.

Om te zien in wat voor dekking gebied u adres valt, kan u terecht op de dekkingskaart:
https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml

Om te zien of er storing op u adres is, kan u de volgende lijst met postcodes bekijken:
http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Storingen/bd-p/Vodafone_Storingen

Om te kijken of er momenteel verbeteringen aan u antenne wordt doorgevoerd, kunt u de volgende lijst met postcodes bekijken:
http://forum.vodafone.nl/t5/Fast-Forward/bd-p/Fast_Forward

Als dit allemaal niet het geval is, kan ik u het volgende aanraden:
1. Start u telefoon opnieuw op. Het liefst door het uitzetten van de telefoon, het verwijderen van de batterij en het verwijderen van de simkaart.

2. Plaats een werkende sim in jouw telefoon en plaats jouw sim in een andere telefoon. Doe dit bv door sims te ruilen met een vriend of familielid. Hierdoor controleer je of het probleem niet in de simkaart of telefoon zit.

3. U kunt u telefoon op 2G zetten, om te kijken of dit het probleem oplost.

4. Controleer of uw de mobiele data wel aan heeft staan:
Iphone: (Instellingen -> (Algemeen) -> Mobiel netwerk -> Data inschakelen)
Android: Instellingen -> Meer… -> Mobiele netwerken - >
Gegevens toegang aan.

5. Controleer de APN instellingen
Iphone: (Instellingen -> (Algemeen) -> Mobiel netwerk -> Mobiel data netwerk)
Android: Instellingen -> Meer… -> Mobiele netwerken - >
Namen toegangspunten
Controleer of hier het vodafone profiel de volgende instellingen heeft:
Office.vodafone.nl / live.vodafone.com . Zonder gebruikersnaam of wachtwoord.

Als er geen storing is op uw locatie, en u heeft alle volgende instellingen goed staan. U heeft op andere locaties wel gewoon internet met uw telefoon, dan betekent dit dat u helaas op u adres geen goede dekking heeft.

Alleen gelukkig kan nu met de komst van SignaalPlus dit probleem opgelost worden. Dit apparaatje sluit u zelf gemakkelijk aan op uw router / internet thuis. Vervolgens heeft u een eigen Vodafone 3G antenne in uw huis. Deze zorgt voor een optimale 3G dekking. Deze signaalplus is eenvoudig aan te schaffen via de onderstaande link:
https://www.vodafone.nl/zakelijk/shop/mobiel/extra/signaal-plus.shtml

Hier vindt u ook meer informatie over het product!

RHolzken
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je snelle antwoord.
Natuurlijk al deze dingen in de afgelopen dagen gecontroleerd, ik loop al wat langer mee.
Het is mij gewoon opgevallen dat ik in de regio Duiven, Arnhem, Nijmegen steeds vaker een 4G verbinding heb, maar vanaf dezelfde periode steeds vaker een terugval naar GPRS op mijn thuisadres.

NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @RHolzken ,

Op die zelfde netwerkkaart hierboven, kan u ook zien wanneer op u huisadres 4g wordt verwacht.
Als dit voor Juli 2014 is, dan is momenteel de ombouw bij u aan de gang.
RHolzken
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Inmiddels al weer een paar weken een mooie 4G dekking en geen problemen meer gehad.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @RHolzken ,

Fijn om te horen dat je netwerk het weer naar behoren doet!
Veel plezier verder met het 4G netwerk ;).

Heb je nog enige andere vragen laat het dan ons weten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic