LouisU

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

4G dekkingskaart niet juist, geen 4G in Mierlo (5731EC)! Wanneer wel!

Vodafone heeft duidelijk geen landelijke dekking en de dekkingskaart klopt van geen kant.
In Mierlo (ja dat dorp met die grote zendtoren!) heeft geen 4G dekking terwijl dat volgens de dekkingskaart wel zo zou moeten zijn! En ja alles is gecontroleerd, heb iphone5s en ipad air met de goede instellingen.
Wanneer gaat vodafone eens zelf hier controleren en de boel oplossen? Ik lees zo veel klachten over 4g dekking door heel het land, zou fijn zijn als vodafone tenminste toe zou geven dat het niet goed is en wanneer en hoe het wordt opgelost. Graag jullie reactie!
10 Reacties 10
LouisU
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ware het niet dat die dekkingskaart van geen kant klopt, dat is dus geen referantie meer. 5731EC Mierlo heeft zogenaamd ook 4G dekking, niet dus! In grote steden in NL heb ik wel 4G....ligt dus aan de dekking!
LouisU
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Fouten en misleiding zijn twee verschillende dingen! In praktisch geheel Mierlo is geen 4G en per 1 oktober was geheel mierlo ineens blauw(4g). Daarvoor een hele tijd lang de helft van Mierlo blauw op de dekkingskaart en toen ook geen 4g......dus....????
Ik vraag mij af op hoeveel % 4g vodafone uitkomt indien je al dit soort "foutjes" ervan af zou halen.....wellicht tientallen % minder.....????
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @LouisU,

Onze dekkingskaart laat een zo realistisch mogelijk beeld zien. Echter blijft het indicatief, zoals ook onderaan de kaart staat beschreven. Ik citeer: "De dekkingsinformatie over het dekkingsgebied van Vodafone is indicatief. Afhankelijk van het gebruikte mobiele toestel, type gebouw en de plaats waar u zich bevindt kan de dekkingskwaliteit verschillen. Aan deze informatie kunnen geen rechten worden ontleend. Vodafone Libertel B.V. aanvaardt geen aansprakelijkheid voor mogelijke fouten in deze weergave."

Het kan dus zijn dat de weergave in dit geval (gedeeltelijk) afwijkt. Echter kan het ook per toestel verschillend zijn, niet elke telefoon heeft namelijk dezelfde antenne en daarmee dezelfde antennesterkte.

Klanten kunnen in ieder geval meer dan 95% van Nederland 4G ervaren, het betreft hierbij buitendekking. Op zo'n 5% is er op dit moment dus nog geen 4G-dekking. In de komende maanden wordt het netwerk verder geoptimaliseerd om de snelheid, capaciteit, dekking en daarmee de ervaring binnenshuis verder te verbeteren.
LouisU
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Hallo Vodafone (Marc),

Ik reed zojuist via Eindhoven en Geldrop naar Mierlo. In Eindhoven 4G, tot aan de kerk in Geldrop 4G, daarna een mix van gprs, E en 3G vanaf de zendtoren in Mierlo. Heb daarna een grid patroon door Mierlo gereden en kan je melden dat geheel Mierlo GEEN 4G heeft, in tegenstelling tot de dekkingskaart. Bij mij thuis, vlak bij de kerk, heb ik 4-5 streepjes 3G. Mag daarmee kennelijk niet "klagen", echter geen 4G. Kan iemand van jullie nu eens een uitspraak doen of in Mierlo wel of geen 4G zou moeten zijn. Zo ja, dan hebben jullie hier een storing en zou ik zsm een monteur sturen. Zo neen dan hoor ik graag of dat er wel komt en zo ja wanneer.
Het viel mij op dat het erop lijkt dat jullie marketing afdeling per 1 oktober de actuele dekkingskaart heeft vervangen door de geplande dekkingskaart. Daarbij, hoe bepalen jullie die 95% en hoe wordt de dekkingskaart samengesteld. Gaan jullie lokaal bijvoorbeeld meten?

Groeten en graag jullie reactie

Louis
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Er is wel 4G dekking in Mierlo, maar die is nog niet zo heel sterk. Afhankelijk van je toestel, aantal medegebruikers en andere omstandigheden kan het dus voorkomen dat je nog geen 4G ontvangt.
Gelukkig zijn we nog steeds bezig om ons netwerk elke dag te verbeteren. Hopelijk merk je snel dat er een sterker 4G signaal is, zodat je er ook van kunt gaan genieten.
LouisU
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Astrid,

Bedankt voor jouw reactie. Kan je mij ook vertellen hoe je aan die informatie komt, van de dekkingskaart? Ik heb de plek waar 4G zou zijn nog niet kunnen ontdekken, heb ook zeker niet zomaar een toestel, de iphone5s zou dat dan toch moeten kunnen ontvangen. Zoals gezegd, ben heel Mierlo door geweest en heb geen 4g kunnen ontdekken, wellicht is er bovenop de zendtoren ontvangst. Kan je mij ook vertellen wanneer ik een goed sognaal kan verwachten, staan er werkzaamheden gepland? Zou toch jammer zijn indien ik naar ruim 20 jaar klant maar een andere provider zou moeten overstappen.....

Louis
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Ik moet toegeven dat ik blij ben met jouw persoonlijke speurtocht. Dat bevestigt eigenlijk al wat ik zei.
Het signaal is erg zwak. En dit toestel staat ook niet bekend om zijn supersterke antenne. Als je er een hoesje omheen hebt zitten kan zelfs dat invloed hebben op je ontvangst.

Maargoed, daarmee heb je nog geen 4G ontvangst. Ik kan je niet beloven wanneer we het verbeteren, maar dát we het gaan verbeteren staat vast. In het hele land zijn we bezig om de capaciteit te verhogen en het netwerk nog meer te optimaliseren.
Herman123

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De dekking van Vodafone voor 4G in Nederland daar klopt niets van. Op heel veel pleken in Nederland heb ik geen 4G, maar E, GPRS of 3G. Slecht hier en daar heb ik 4G. Sinds 1 oktober 2014 is Vodafone in de communicatie over 4G ook wel erg stil. Waarom communiceert Vodafone niet eerlijk naar de klanten? Ook over de Iphone5 die niet geschikt is voor 4G wordt niet gecommuniceerd naar klanten die een Iphone 5 hebben aangeschaft en de garantie kregen bij hun RED abonnenment dat zodra 4G er zou zijn dat ze zouden overgaan naar 4G. Niets van dit alles dus.

LouisU
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Hallo,

Sinds vandaag heb ik in Mierlo wel 4G en ook nog een goed signaal. Kennelijk heeft vodafone ergens een los stekkertje gevonden en deze weer goed terug gezet 🙂

Louis
LouisU
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Pfff.....was gisteren even blij met 4G in Mierlo.....vandaag weer GEEN 4G......stekkertje weer los gegaan zeker?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic