befresh

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

2631 PJ - Nootdorp - internet connectie valt weg sinds juni 2013

Sinds begin dit jaar ben ik overgestapt naar Vodafone omdat ik met T-mobile op veel plekken geen of zeer traag internet had. Het Vodafone netwerk was in het begin super snel (ik heb Vodafone fastforward gekozen, voordat 4G uitkwam). Sinds begin zomer merk ik dat er op delen van mijn woon-werk verkeer geen internet verbinding meer is, terwijl ik wel 5 streepjes ontvangs bereik heb! Je ziet eerst dat het netwerk H+ aangeeft, dan overstapt op 3G, dan alleen G en vervolgens helemaal niks meer. Zie hier een kaart
 
Ook merk ik dat de beloofde snelheid van 14.4 Mbps de laatste paar maanden nooit gehaald wordt, bij mij blijft hij hangen zo rond de 9 Mbps als ik dit test met speedtest. Zie hier een screenshot
 
Beide zaken zijn structureel en ik begin me er steeds meer aan te ergeren, wat wordt hier aan gedaan?
26 Reacties 26
findftp

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds een dag (of wellicht langer) geen high speed data meer op mijn i9100. Heb alle dingen gedaan zoals rebooten en batterij.
Op andere plekken in Nederland (den haag) heb ik wel 3G.
Wanneer ik mijn toestel op GSM zet dan krijg ik keurig GPRS, maar alleen WCDMA of AUTO doet geen netwerk geven.
Ik internet via office.vodafone.nl (zakelijk)
 
 
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi findftp, welkom op het forum en bedankt voor die heldere info.

Aan de hand van de stappen die je al ondernomen hebt, met name dat je internet elders wel werkt en dat ook via GPRS je internet werkt, kunnen we concluderen dat er waarschijnlijk met één van de UMTS-masten op je postcode iets niet goed gaat.

Ik heb je net een privébericht gestuurd. Zou je daar aub op willen reageren? Dan kan ik een onderzoek laten starten.
Bvd!
Funkyone

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
 
Ik heb thuis sinds ruim 24  uur geen 3G verbinding. Kan dus niet internetten zonder Wifi. Met jullie helpdesk gebeld en diverse stappen ondernomen maar dit werkt niet.  Zodra ik in de auto stap en verder van huis gaat werkt alles naar behoren.
 
Graag suggesties,. Wordt nu beetje vervelend.
 
Mvg,
 
Mike
LindaM

Gedreven Liefhebber
  • 320Posts
  • 50Oplossingen
  • 10Likes
Hi Mike,

Kun je wel gebruik maken van het 2G netwerk? Zou je ook de postcode door willen geven? Dan kijk ik de dekking voor je na.
Yvette

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
 
Ik heb hier sinds gisteren ook last van. Ik werk in Nootdorp en kan de hele dag niks met internet op mijn telefoon. Erg vervelend! Zo snel ik in mijn auto stap komen er appjes en mails binnen! Mijn postcode is 2632 BC.
Zou dit opgelost kunnen worden?
 
Groet Yvette
Funkyone

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn postcode is 2631 EE Zodra ik even van huis bent is er niks aan de hand.
jb076

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb sinds gisteren ook het zelfde probleem, ik werk daar op postcode 2631
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey iedereen,

Zouden jullie het ForumCrew account een privébericht willen sturen met daarin de precieze postcode, 06 nummer en een korte omschrijving van de problemen? Dan stuur ik het door voor onderzoek.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hoi Befresh,

Ik heb de dekking nagekeken op die locaties en deze zou over het algemeen goed moeten zijn. Tuurlijk is het signaal op sommige plaatsen iets minder, dit heeft te maken met het overschakelen van mast.

De problemen die jij ervaart dat je op die 2 lange stukken weg geen bereik hebt vind ik echter wel vreemd, want het overgrote deel van die weg heeft goed bereik op zowel 2g als 3g.

Het zou wellicht kunnen helpen om een carkit te gebruiken, daarmee staat je toestel hoger in de auto en het effect van de ijzeren kooi van de auto zou daarmee het signaal minder moeten blokkeren. Heb je dit al eens geprobeerd?
befresh
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor de info, ik zit op dat traject in de metro en ik zie om me heen ook mensen die op precies datzelfde stuk ook maar weer de telefoon wegstoppen omdat er geen internet is. Het signaal valt ook niet weg, 5 steepjes bereik zelfs, alleen geen internet (het H+ symbool staat niet meer bij de bereik streepjes). 
Ik heb ook een app gedownload, Sensorly, die geeft ook aan dat er op een aantal plekken van dit traject geen service is, zie screenshot. Gisteren weer een trace gedaan iets verderop, zie screenshot.
 
groet, Paul.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi befresh,

Dat verklaart een hoop denk ik. Een metrostelsel is opgebouwd uit zware metalen constructies en beton. Dit kan het signaal negatief beinvloeden. Ook de drukte in de metro kan ervoor zorgen dat je bereik slechter is, doordat het netwerk dan zwaar belast wordt.
befresh
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het rare is alleen dat mijn bereik helemaal niet slecht is. Sterker nog, ik heb op dit hele traject 5 streepjes bereik, kijk maar op de screenshot die ik neem: [IMG]http://img14.imageshack.us/img14/4217/wv4q.png[/IMG] 
Alleen internet valt helemaal weg op dit stuk, zelfs geen gprs verbinding! In de metro tunnels heb ik zelfs nog bereik (alleen gprs) dus het lijkt me sterk dat het aan het bereik ligt als ik in de metro zit. Kan jij zien of er iets aan de hand is met de zendmast in dit gebied?
ikwilbellen

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Herkenbaar, ik zit op hetzelfde traject. Wel streepjes geen Internet.
Vork me lotgenoot omdat ook ik weg ben gegaan bij t mobile voor een beter bereik.
Vullisbak

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik vind de symptomen zeer herkenbaar voor de regio.
Er lopen inmiddels diverse draadjes op dit forum met identieke klacht: goede verbinding, geen internet.
 
Het is een drukke regio van de Randstad, waar veel verkeer te verwachten is.
Als het een capaciteitsprobleem is, meld dit dan. Abonnees kunnen dan hun conclusies trekken.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Kunnen jullie me aangeven wat voor toestellen jullie precies hebben? Ik wil nu zoveel mogelijk informatie verzamelen om te bepalen waar de mogelijke oorzaak kan liggen. Jullie hebben dus allemaal volledige netwerkstreepjes op 3G, maar geen internet. Op ditzelfde traject? Mochten jullie meer mensen kennen die dit ook ervaren laat ze dit hier dan even melden, zodat ik voldoende voorbeelden heb om door te zetten:).
befresh
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik gebruik nu een Sony Xperia V (LT25i, kan ook op 4G) maar ik zal morgen ook eens met een ander toestel proberen.
Vullisbak

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Samsung Galaxy S3
Rond mijn regio op dit moment overigens geen problemen.
fupuser

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Al enkele weken valt de 3G internetverbinding weg in de omgeving Nootdorp. Er is op dat moment wel voldoende signaalsterkte voor een 3G verbinding maar een internet verbinding is niet mogelijk. Na een tijdje lukt het dan wel weer. Overigens internet met GPRS lukt altijd wel.

Er zijn al een aantal berichten geplaatst op dit forum en ook in mijn omgeving hoor ik Vodafone gebruikers melding maken van deze storing.

Het lijkt erop dat Vodafone dit probleem onvoldoende oppakt. Zijn vanuit jullie nog ideeen om Vodafone te bewegen om naar deze stroing te kijken?
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
@fupuser dat is niet zo mooi! Je geeft dus aan dar er meerdere mensen last van hebben? Heb je zelf je simkaart al eens in een ander toestel getest, om uit te sluiten of er iets mis is? Heb je dit altijd en overal, of op verschillende plekken?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic