PeterRoek

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

1Gb Datalimiet, Hoeveel Is Dat ?

Geachte forumgenoten,Graag wil ik mijn Vodafone-abonnement verlengen, en uitbreiden met internet.Bel+Sms+Web 275 heb ik op het oog, daarbij heb ik gratis de Google Nexus One.Goeie prijs, goeie deal, maar...Wat mij afschrikt is de datalimiet van 1Gb.Geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen.Hoeveel is dat, 1GB aan internet-data?Wat kan ik daarmee? Is dat veel? Is dat normaal?Of kan het wellicht ook anders?Graag uw reactie.Alvast bedankt.PR RoosendaalWat ik wil met mijn smartphone:- Google Mail- Google Agenda- Google documenten inzien- Google Maps raadplegen (vaak!)- Navigatie gebruiken (soms)- Regelmatig een YouTubefilmpje bekijken- Foto's die ik maak doorsturen naar anderen (vaak!)- Algemene informatie raadplegen op internet: restaurants, musea, evenementen, bedrijven, vertalingen,  bankzaken, telefoonnummers, hotels, twitter, facebook,  linkedin etc, etc...- En (misschien wel) internetradio luisteren
10 Reacties 10
erikm

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
1 gb is redelijk veel. Maar als je veel youtube filmpjes kijkt, gaat het wel hard! Ik zou je gebruik dan goed in de gaten houden.
TuCje

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik gebruik 3G watchdog om het verbruik in de gaten te houden. Daar kun je een limiet instellen etc. Verder proberen om als het kan, wifi aan te zetten Zijn volgens mij ook apps die dat automagisch voor je kan doen. Maar volgens mij is er wel te werken met 1GB hoor. Mits je echt de hele dag youtube afspeelt.
Qeter

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik gebruik 3G watchdog om het verbruik in de gaten te houden. Daar kun je een limiet instellen etc. Verder proberen om als het kan, wifi aan te zetten Zijn volgens mij ook apps die dat automagisch voor je kan doen. Maar volgens mij is er wel te werken met 1GB hoor. Mits je echt de hele dag youtube afspeelt.



BEDANKT VOOR DE APP TIP!

Maar weet iemand hoeveel minuten 1G is aan laten we zeggen HQ youtube.
gaurdian

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
een youtube filmpje in hq is al snel 70 mb. (1024/70=15) ongeveer 15 youtube filmpjes in een maand dus... Oftewel, je krijgt je databundel makkelijk in 1 dag op als je ook wat anders doet met je mobiel.
fikkie

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goededag.
Als newbee toch meteen een opmerking.
Er wordt door Vodafone gesproken over een datalimiet van 1 Gb.
Praten zie hier over Gigabyte of Gigabite.
Want ik had eerst ongelimiteerd internet toegang. Met mijn verlenging heb ik nu een nieuwe abo afgesloten met een limiet van 1 Gb.
Nu zie ik bij mijn tegoeden, dat het totaal dat ik per maand heb 877,71 Mb is.
Vind het niet netjes van Vodafone dat ze mensen zo voor de gek houden. Het zelfde trukje wat de leveranciers van harddisks gebruiken.
Laat ze reëel blijven en eerlijk zijn.
Men krijgt dus 877,71 Mb en geen 1000 Mb.
Dat scheelt weer 2 youtube filmpjes.

Dykam

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Na wat doorrekenen heb ik verondersteld dat 1 GiB 1024 MiB is. Dit is ook wat Mijn tegoeg en verbruik laat zien, 1024M. Hoe u op 877MB uit kwam is mij een raadsel, Het omrekenen van een GB naar een MiB kwam het dichtstbij met 1GB = 953.7 MiB.

Aan de topicstarter, in het geval van Android zal hij automatisch verbinden met bekende Wifi hotspots als die in bereik zijn, en zijn er programma's om open hotspots te pakken. Dit laatste is wel enigszins illegaal. Verder is het simpelweg niet aan te raden YT filmpjes te kijken via mobiel internet, laat staan HQ.

JanT

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Geachte forumleden,

Ben sinds 9 februari overgestapt van KPN naar Vodafone. Bij mijn abonnementsvorm heb ik een datalimiet van 1 Gb. Nu zie ik bij mijn tegoeden en verbruikte eenheden dat ik wel 1 Gb tot mijn beschikking heb maar omgerekend is dit volgens Vodafone 731,43 Mb. Is dit een verkooptruc van Vodafone of heeft het te maken dat ik per 9 februari ben ingestapt en dat het naar rato wordt toebedeeld. Als ik in de supermarkt 1 liter drank koop en kom er thuis achter dat er al een kwart uit is dan wordt ik daar niet vrolijk van. Ik hoop dat het te maken heeft met de late instap, maar heb toch zo mijn twijfels.

Groetjes,

JanT.
fikkie

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Jan
Als ik dit zo lees, dan heb jij 4 dagen later het abonement afgesloten als ik. (Ik had 4 februari mijn verlenging.)
Ik denk inderdaad, nu ik jou vraag zie, dat vodafone inderdaad vanaf het begin van de maand rekent en dat er per dag een aantal Mb's af gaan.
Van de ene kant is dat logisch, maar van de andere kant vind ik dat ze blij mogen zijn dat men nog bij hun blijft.
Ik wacht vol spanning de nieuwe maand af en kijk dan hoveel Mb ze mij hebben toegedeeld.



Geachte forumleden,

Ben sinds 9 februari overgestapt van KPN naar Vodafone. Bij mijn abonnementsvorm heb ik een datalimiet van 1 Gb. Nu zie ik bij mijn tegoeden en verbruikte eenheden dat ik wel 1 Gb tot mijn beschikking heb maar omgerekend is dit volgens Vodafone 731,43 Mb. Is dit een verkooptruc van Vodafone of heeft het te maken dat ik per 9 februari ben ingestapt en dat het naar rato wordt toebedeeld. Als ik in de supermarkt 1 liter drank koop en kom er thuis achter dat er al een kwart uit is dan wordt ik daar niet vrolijk van. Ik hoop dat het te maken heeft met de late instap, maar heb toch zo mijn twijfels.

Groetjes,

JanT.

fikkie

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
1 Maart
Tijd voor de nieuwe tegoeden.
En mijn bevindingen zijn toch waar geworden.
Ik start deze maand met een tegoed in de Blox van 1024Mb.
Het heeft dus gewoon te maken gehad met de dagen die die maand reeds verstreken waren.
Vodafone doet dus gewoon wat ze zeggen.


JanT

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Fikkie,

Mijn vermoeden in het bericht van 13 februari 18.36 uur was dat ze het toch naar rato toezeggen, ik heb namelijk vandaag mijn nieuwe tegoeden gekregen en heb ook 1024 Mb tot mijn beschikking gekregen. Ik denk dat de andere schrijvers, die met het zelfde probleem hebben gezeten nu ook gerust gesteld zijn en allemaal bij de eerste van de maand toekrijgen waar ze recht op hebben.

Met vriendelijke groet,

Jan.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic