Noraha

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

1095 - Amsterdam - ik niet bellen/gebeld worden - 4 november

Ik kan niet bellen of gebeld worden en heb de onderstaande testst uitgevoerd, geen van allen leverde iets op. In mijn schermpje zie ik af en toe 3 streepjes bereik, maar dat is steeds kort en dan kan ik alsnog niet bellen. Dit probleem speelt al vanaf zaterdag.


  • Zet de telefoon helemaal uit en aan (als dat kan door de batterij er uit te halen)
  • Netwerkinstellingen: je telefoon hoort te staan op: GSM/UMTS (WCDMA) automatisch selecteren.
    Indien je je in een gebied bevindt waar 4G beschikbaar is kun je je toestel instellen op GSM/UMTS/LTE.

    Test of alleen GSM of alleen UMTS/WCDMA verschil maakt. GSM (2G), UMTS (3G) en LTE (4G) zijn gescheiden netwerken. Als er op één netwerk een probleem is, is dat makkelijk vast te stellen als je toestel op een ander wel werkt. Bovendien biedt verbinden met het dat werkende netwerk een tijdelijke oplossing tot het issue in het andere netwerk is opgelost.
  • Selecteer een ander netwerk (KPN, T-Mobile). Je telefoon switcht, na een foutmelding, automatisch weer naar VodafoneNL. Test of je toestel nu weer werkt.
  • Kijk even in My Vodafone voor opvallende zaken (bv een mislukte incasso)
    Zo weet je of je sim of toestel het probleem is.
1 Reactie 1
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Wat je natuurlijk als eerst kunt doen is kijken op het topic ''Vodafone storingen'' of er misschien storingen daar in de buurt zijn.

Link: http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Storingen/bd-p/Vodafone_Storingen
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic