HVinduction

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

oude Vodafone data simkaart heractiveren

Goedenavond,

 

Ik heb laatst een oude pinautomaat doorverkocht en deze had nog een vodafone data simkaartje, echter was deze voor het laatst gebruikt in 2017. Is het mogelijk om deze te heractiveren? Ik wil deze graag namelijk voor data / iot-toepassingen gebruiken.

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11839Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Ik mag er hier vanuit gaan dat het om een prepaid kaart gaat? Het is dan niet meer mogelijk om deze te gebruiken omdat deze dan langer dan 6 maanden niet meer is gebruikt. 

Als het om een abonnement gaat dan mag ik hopen dat deze ook in 2017 is gestopt, anders zou je nu nog abonnementskosten betalen. Wil je een nieuw data sim only abonnement, bekijk dan deze pagina van Vodafone. 

HVinduction
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee daarom stel ik hier de vraag, deze kwam uit een oud pinapparaat maar ik weet dus niet of hier een vast tegoed opstaat of een abonnement. Ik weet het niet zeker maar het lijkt mij aangezien dit een M2M simkaart is en dus niet per se een mobiel nummer heeft dat Vodafone deze altijd weer kan activeren op het netwerk, het gaat mij puur om een 2G- of 4G-verbinding waarmee ik data van sensoren naar de cloud kan uploaden, qua verbruik is dat per meting minder dan 1 kB. Het is voor hobbymatige doeleinden.

 

Ik gebruik op dit moment speciale simkaartjes met een Belgisch nummer die roamen op het KPN netwerk maar ik ben benieuwd of ik dit Vodafone kaartje ook nog kan gebruiken.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @HVinduction, goedemorgen en welkom hier. 

Op basis van je mobiele nummer en e-mailadres vind ik helaas geen gegevens bij ons. Heb je op dit moment nog een abonnement bij ons? En kan het zijn dat je dit speciale simkaartje wellicht onder een zakelijk abonnement hebt gebruikt? Als dat het geval is, dan zou ik je willen vragen om even contact op te nemen met Vodafone Business. Via de Community hebben we namelijk beperkte inzage en rechten voor wat betreft zakelijke aansluitingen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic