1
Vraag
2
Reageer en help mee
Houssein

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Verkeerde telefoon bezorgd!

Op 29-09-2024 heb ik telefonisch een bestelling geplaatst. Dit was gedaan met de medewerker Jamyla van Vodafone. Het probleem is dat ik ipv een iPhone 15 pro Max , een 15 pro heb ontvangen. Hierdoor is de bestelling geannuleerd. Niemand bij Vodafone kan dit probleem oplossen, behalve Jamyla. Echter, kom ik niet in contact met haar. Aangezien zij hier moderator is, hoop ik dat ze contact met mij opneemt!

20 Reacties 20
Energieboy
Expert
Expert
  • 12218Posts
  • 3554Oplossingen
  • 3187Likes

Gaan we het nog mooier maken, we roepen @Jamyla er gewoon even bij. Al hoewel de collega moderatoren het ook zouden moeten kunnen oplossen, maar goed we hebben Jamyla even persoonlijk geroepen 🙂 

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 44Posts
  • 14Oplossingen
  • 8Likes

Goedemorgen! @Houssein 

Wat jammer het verkeerde toestel besteld was! Gelukkig was je er op tijd bij en kon de order geannuleerd worden. 

Ik zie dit ook terug in mijn systeem. Er staat ook al een nieuwe order in voor een iPhone 15 Pro Max. Daar zijn bevestigingen van gestuurd alleen moeten die nog even goedgekeurd worden! Wil je dat doen? Dan komt het goed! 

Ik was @Jamyla al even voor vandaag 😄 

 

Houssein
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Je bent een topper, Energieboy! Bedankt.

Houssein
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoi Carolien, dank voor je reactie. Het klopt dat er, ongevraagd, een nieuwe order is aangemaakt. Die heb ik bewust nog zo gelaten, dus nog niet afgewezen noch akkoord op gegeven. Dit, omdat er nog een case loopt.

 

Wat ik gewoon wil, is in contact komen met Jamyla en dat ik te horen krijg hoe dit verkeerd had kunnen komen en dat er een oplossing komt. 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 56Posts
  • 11Oplossingen
  • 12Likes

Goedemorgen @Houssein 

 

Allereerst excuus dat het verkeerd is gegaan met de aanvraag van de iPhone 15 Pro Max. 

Waar het exact is fout gegaan, durf ik ook niet te zeggen. Vermoedelijk heb ik zelf naar de prijs van de iPhone 15 Pro gekeken, en is het zo mis gegaan. Ik begrijp volledig dat je om die reden het foutieve toestel hebt retour gestuurd en de bijbehorende order hebt geannuleerd.

 

Helaas is het niet mogelijk de iPhone 15 Pro Max aan te bieden voor de Pro versie. Dit omdat ik eerder op de Pro versie al een korting had gegeven, dus dat is het maximaal haalbare.

Mijn collega's van de status orderdesk zijn bereikbaar via 0800-0560, zij kunnen de orders voor je annuleren zodat je oude contract weer wordt gehanteerd.

Een andere oplossing kan ik je helaas ook niet bieden. 

 

Verder zie ik dat er ook een case openstaat naar de klachten afdeling. Je kan eventueel de uitkomst daar nog van afwachten.

Houssein
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Beste Jamyla,

 


Dank voor je reactie. Dit topic was nooit nodig geweest als er eerder contact met mij was genomen. Ik ben er nu inmiddels ruim een week mee bezig geweest, meerdere afdelingen en het veelvoudige daarvan met meerdere collega’s gesproken, en elke keer moet ik mijn verhaal opnieuw vertellen. Soms werd er gewoon opgehangen en werd ik niet teruggebeld. Een andere keer werd ik heel lang in de wacht gezet en werd ik er zomaar uitgegooid. Ook dan werd ik niet teruggebeld. Jou heb ik via de chat telefonisch gesproken, waar dan de bestelling uit voortkwam, maar als ik in de chat vraag om gebeld te worden, dan werd mij meegedeeld dat dat niet mogelijk was. Veel is mogelijk ten tijde van interesse vanuit de klant, maar als de klant jullie nodig heeft, dan gaven en geven jullie niet thuis. Ook is er door jouw collega’s heel vaak gevraagd om contact op te nemen, maar dat gebeurde maar niet.

 

Ik ben ook helemaal niet op zoek naar korting, maar wel naar service en dat jullie meedenken. Hierna is het voor mij namelijk, na ruim 20 jaar klant bij Vodafone, over en stap ik over. Ik wacht nog alleen de uitkomst van de klacht af. Hoewel ik daar niets van verwacht.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 56Posts
  • 11Oplossingen
  • 12Likes

Ik begrijp waar de frustratie vandaan komt. Mijn collega's die aan de andere kant van het land wonen, en dus mijn rooster niet kennen hebben mij wel een berichtje gedaan om je te bellen, maar ik was de week niet aanwezig en dus niet in de gelegenheid om je te bellen. 

Dat had inderdaad dan anders opgepakt moeten worden, waarvoor excuus dat zij daarin geen verantwoordelijkheid hebben genomen.

De juiste order, met het juiste toestel en de beloofde korting is wel al ingevoerd. Alleen blijft de prijs hoger, omdat Pro Max duurder is dan Pro zelf. 

We kunnen dus de Pro Max ook niet aanbieden voor de besproken prijs, excuus!

 

Uiteraard is het aan jou of je dan de overstap wel wil maken, je zit nu nog binnen je bedenktermijn. Ik heb er ook alle begrip voor als je ervoor kiest dat niet te doen. @Houssein 

Houssein
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik snap dat je begrijpt waar de frustratie vandaan komt, maar ik ben wel de dupe van een fout van jullie. Want we hadden het expliciet en continu over de Pro Max gehad. Het was nota bene op JOUW advies en dat ik beter een 15 Pro Max moet nemen ipv de 16, omdat de verschillen nihil zijn en het vele malen goedkoper is. En aan de hand daarvan zijn we samen tot die prijs gekomen. Jammer en betreurenswaardig dat dit de werkwijze is van Vodafone. 

Houssein
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

En het wordt nog mooier: zojuist de 22ste Vodafone medewerker telefonisch gesproken. Uiteraard meerdere malen doorgestuurd. Deze laatste wist mij te vertellen dat hierna, mocht ik de aanbieding niet akkoorden, mijn abonnement dan niet meer bestaat. Ook werd mij verteld dat ik het toestel nog heb en dat zij niet kon zien dat ik deze retour hebt doorgebracht naar de winkel. 

Mijn klomp begint bijna te breken, fijne heren en dames van Vodafone! Gaat het allemaal wel goed, daar?

Energieboy
Expert
Expert
  • 12218Posts
  • 3554Oplossingen
  • 3187Likes

Erg vervelend dat je de prijs anders is dan wat is afgesproken. Jamyla zegt zelf: "Waar het exact is fout gegaan, durf ik ook niet te zeggen. Vermoedelijk heb ik zelf naar de prijs van de iPhone 15 Pro gekeken, en is het zo mis gegaan". 

Dit is uiteraard vervelend en daar ben jij nu de dupe van. Begrijpelijk dat je hier een klacht over wilt indienen want daar zal vast een flinke prijsverschil in zitten. Als ik de verkoop bedragen er bij pak, van de site bij Vodafone, dan is een iPhone 16 256GB Zwart voor 1008,- / iPhone 15 Pro 256GB Zwart voor 1080,- euro en de iPhone 15 Pro Max 256GB Zwart voor 1224,- euro (tenminste, als ik het goed heb bekeken, ik heb alles 256GB genomen omdat de iPhone 15 Pro Max daarmee begint). Daar zit best een aardig prijsverschil in en als daar mondeling een fout is gemaakt, kom elkaar dan tegemoet, zou ik zeggen 😊

Ik ga natuurlijk niet op de stoel van Vodafone zitten maar als de fout is 
toegegeven dan begrijp ik niet dat Vodafone niet even telefonisch contact opneemt om dit netjes te regelen. Zou natuurlijk best jammer zijn dat een klant hiervoor weg loopt naar een andere provider. Wil graag voor je op komen @Houssein maar ik ben niet werkzaam bij Vodafone. Kunnen jullie dan niet echt nog even kijken @Jamyla?  Een mooie uitdaging om op te lossen, toch? 😉

Houssein
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Thanks voor de support, Energieboy! Ik heb er echter een hard hoofd in, want meedenken is tot nu toe niet hun sterkste punt. Nou heb ik dit topic niet geopend om hen aan de schandpaal te nagelen, maar meer uit frustratie, omdat ik nu ruim twee weken bezig ben om mijn abonnement te verlengen.


Nog frustrerender, is het feit dat ze afzonderlijk van elkaar een ander verhaal hebben en hun systemen blijkbaar niet met elkaar communiceren. Bij de één is mijn bestelling geannuleerd, terwijl de ander stug blijft beweren, dat mijn abbo gewoon actief is, en ik het toestel moet retourneren zodat de bestelling geannuleerd kan worden. Terwijl zij het toestel al vorige week in bezit hebben.

 

En om het nóg ‘grappiger’ te maken: bij een eerdere aanbieding voor de 16 Pro, is die goedkoper dan de aanbieding van de 15 pro. 😂😅

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 56Posts
  • 11Oplossingen
  • 12Likes

Ik begrijp heel goed dat de schuld bij ons ligt, of in dit geval bij mij door het communiceren van de verkeerde prijs.
Let in dat geval altijd goed op de orderbevestiging, of daarin alles goed staat alvorens je de order goedkeurt.  Een fout maken is wel menselijk, ondanks dat het enorm balen is. Op basis daarvan heb je ook het recht de order te annuleren en retour te sturen.

Wat ik telefonisch al heb aangegeven bij @Houssein is dat ik op het toestel al de maximale korting had aangeboden, en ik dus niet nog dieper in de buidel kan tasten op de toestellen ter tegemoetkoming. 

Dat betekent dus dat prijstechnisch dit is wat het is.

 

Nogmaals, je behoud het recht om de order te annuleren en dus alles bij het oude te laten. Mocht je op basis van de juiste prijs alsnog willen overstappen, kunnen we dat realiseren. 

Verder is het niet handig om nu via verschillende wegen contact op te nemen want dan gaan er zaken door elkaar lopen. 

Via status order 0800-0560 moet het toestel worden retour gemeld. Daarna is het handiger de klachtencase af te wachten.

Houssein
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Jamyla Telefonisch bij mij aangegeven? Ik heb je maar 1 keer telefonisch gesproken, dat was op zondag 29 september, toen we, notabene op jouw advies, de iPhone 15 pro Max hadden besproken. Want, en ik citeer: “waarom zou je in hemelsnaam voor een iPhone 16 (pro) gaan, aangezien de verschillen minimaal zijn, behalve de prijs”.  En welke maximale korting op het toestel heb je gegeven dan? Maximale korting op een toestel die we nooit hadden besproken noch besteld hadden, ja.

Wederom word ik verwezen naar Status  Order, net zoals door jouw andere collega’s, maar wat snappen jullie niet aan het feit dat het toestel allang retour is en dat de bestelling meteen ook geannuleerd is?

 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 56Posts
  • 11Oplossingen
  • 12Likes

@Houssein Jij bent actief in dit topic maar ook @Energieboy  Dus informatie die ik hier deel, deel ik zo dat andere leden de volledige informatie meekrijgen.

Tijdens ons gesprek hebben we zowel de iPhone 16 als 15 besproken en kwamen we tot de conclusie had 15 Pro Max je voorkeur had. Ik heb toen een x bedrag korting geboden zodat het Pro Max toestel iets beter in je budget viel. Helaas heb ik tijdens dat gesprek de prijs van de Pro gehanteerd, waardoor Pro Max ( ondanks de geboden korting ) nog steeds hoger uit valt dan gedacht en gehoopt.

Aan die prijs kan ik verder niets doen. Het 2e voorstel dat je per mail hebt ontvangen betreft de 15 Pro Max inclusief de eerder geboden korting. Als dat voorstel nog steeds te duur is, dan kunnen we aan die prijs niets meer doen. 

 

Ik verwijs je enkel naar Status order om bij hen te controleren of de bestelling goed geannuleerd is en het toestel is retour gemeld. Hierover heb ik geen inzage, en kan ik ook verder niets in aanpassen. Ik ga er verder vanuit je zo voldoende te hebben geinformeerd.

 

Houssein
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Het is prima zo, joh. Je hebt me meer dan voldoende heel politiek correct geïnformeerd; immers, winnen kan ik het toch niet. 

Je fout erkennen is één ding, maar ernaar handelen is een tweede. Dat paar euro’s dat het scheelt, zullen jullie niet voelen. Ik daarentegen had mij op de afgesproken prijs ingesteld. 

Ik wacht wel tot ie iets goedkoper wordt, zodat het binnen mijn budget past.

Energieboy
Expert
Expert
  • 12218Posts
  • 3554Oplossingen
  • 3187Likes

Beste @Jamyla , ik probeerde de klant alleen een beetje te helpen en te hopen dat Vodafone een beetje zou mee werken. Ik weet, als geen ander, dat je aan regeltjes bent gebonden en dat je het liever anders zou willen doen maar dat dit niet kan vanuit Vodafone. Zoals jullie weten heb ik niets tegen Vodafone, maar soms kom ik ook een beetje op voor de klant, dat moet kunnen, toch? 😉😎🤗

Jammer dat het niet opgelost kan worden, wie weet komt het toestel snel goedkoper en dan kan Houssein het toestel alsnog kopen. Nog wel even controleren of het goed is gegaan met teruglevering, zoals Jamyla al schreef: "Ik verwijs je enkel naar Status order om bij hen te controleren of de bestelling goed geannuleerd is en het toestel is retour gemeld. Hierover heb ik geen inzage, en kan ik ook verder niets in aanpassen. Ik ga er verder vanuit je zo voldoende te hebben geïnformeerd."

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 56Posts
  • 11Oplossingen
  • 12Likes

Zeker @Energieboy en ik waardeer je input ook meer dan 🙂 En ik weet dat je er bent voor de klant met al je tips en trucs, dat wordt door ons zeker gezien.

Ik begrijp je punt ook wat betreft tegemoetkoming, alleen heb ik al de maximale tegemoetkoming aangeboden. Dat blijft zoals uitgelegd de eerder besproken toestelkorting, maar dan geldend op de iPhone 15 Pro Max. De prijs daarvan ligt ondanks de korting inderdaad hoger dan in eerste instantie afgesproken, maar ik kan geen honderden euro's korting geven op een toestel.

Ik begrijp hieruit dat @Houssein dit topic verder afsluit met de ontavngen reacties. 

Houssein
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Jamyla Ik zal het topic afsluiten, maar opgelost is het zeer zeker niet. Voor mij is het nog niet afgedaan.

 

Bovendien ben jij niet degene die de ‘korting’ op de 15 pro Max heeft gegeven. De één beweert geen korting te kunnen/mogen geven terwijl de ander makkelijk 120 euro korting kan toepassen. 

En welke honderden euro’s heb je gegeven dan? Ik vind dit een beetje een rare opmerking.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 56Posts
  • 11Oplossingen
  • 12Likes

@Houssein De iPhone 15 Pro Max 256GB Black Titanium kost momenteel €1224,- zie Apple iPhone 15 Pro Max 256GB Black Kopen | Vodafone

In het recente aanbod wat ik je via de e-mail heb toegestuurd zit een korting verwerkt. Hier heb ik nog eens €120,- vanaf gehaald. Zie je besteloverzicht van 2 oktober 🙂

Extra hardware discount
Speciaal voor jou: €120 extra korting op je handset

€ -120,00


DIt is echt het maximaal haalbare korting dat ik kan geven op het toestel om prijstechnisch jou tegemoet te komen in de iPhone 15 Pro Max.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic