1
Vraag
2
Reacties
Henny2308

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Rekening

Waarom in september ineens € 11,85 betekend voor tel kosten  zonder specificatie 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Henny2308 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Specificatie kan je altijd opvragen via My Vodafone. In de app ga je naar rekeningen, klik daar op op rekening (maand factuur) die je wil bekijken en klik dan op je nummer (bij mij is dat een nummer kiezen omdat ik een Red Together abonnement heb). En dan klik ik op bekijk de details van je verbruik. Daar kan je prima inzien wat je verbruik is en waaraan deze kosten zijn gemaakt. Dit kan overigens ook via My Vodafone op je browser, mocht je de app niet hebben. 

Online is het nog makkelijk, zie ik net. Ga naar www.vodafone.nl en log daar in via My Vodafone en ga dan in het menu naar Rekeningen en dan zie je links in beeld, bij al je rekeningen, Details bekijken. Klik daarop en dan kan je prima zien waar je kosten aan hebt gemaakt. Maar als je op de maand factuur klikt dan kom je op een nieuwe pagina uit en daar kan je zelf een specificatie downloaden. Nog makkelijker!

Schermafbeelding 2021-09-30 om 13.51.04.png

Bekijk in context

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Henny2308,
Welkom op de Community van Vodafone. Dat is een hele duidelijke vraag. Ik leg je graag hier meer over uit. 

AIs je een lening voor het toestel hebt en je komt bij de einddatum aan, dan krijg je de kosten voor het toestel tot aan die datum berekend. Daarna is je toestel afbetaald. Mochten er kosten buiten de bundel zijn gemaakt, kun je de tip van @Energieboy volgen. Door de specificatie erbij te pakken kun je zien waar de extra kosten vandaan komen. Heb je de specificatie er al eens geopend @Henny2308?​
 

Gelijk ook al wat extra informatie over de factuur van oktober. 

Op 1 oktober 2021 wordt de inflatiecorrectie toegepast. Hierdoor veranderen de abonnementskosten. Wil je hier meer informatie over? Kijk dan op onze website: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/inflatiecorrectie.shtml Elk jaar stelt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) vast met welk percentage de prijzen in Nederland gemiddeld zijn gestegen. Het gemiddelde inflatiepercentage over 2020 is 1,3%.

Omdat ook onze kosten zijn gestegen, verhogen we de maandelijkse abonnementskosten van onze particuliere en zakelijke abonnementen vanaf 1 oktober 2021 met 1,3%. Het geldt voor de volgende abonnementen die zijn afgesloten voor 1 juli 2021:

Particuliere abonnementen

  • Scherp
  • Start
  • Smart
  • Red (behalve Red Together Extra Maand)
  • Black

Zakelijke abonnementen

  • One Mobile (2.0 en 3.0)
  • Red Pro
  • Red Business (Basic)
  • In Business
  • OneVoice

De prijsverhoging geldt alléén als dit staat vermeld op je rekening van september of oktober. En we verhogen alleen de maandelijkse abonnementskosten. De berekening wordt gemaakt over de abonnementskosten zonder kortingen, zoals bijvoorbeeld de factuurkorting of de extra korting die je krijgt als je ook Ziggo klant bent.

  • Je binnen- en buitenbundeltarief blijven hetzelfde
  • BloX en Extra opties houden dezelfde prijs
  • De contractvoorwaarden en Algemene Voorwaarden blijven gelijk

In de Algemene Voorwaarden van je abonnement staat in artikel 9 'Tarieven' dat we de tarieven 1 keer per jaar op 1 oktober mogen aanpassen aan de hand van de consumentenprijsindex van het CBS. Zowel hier op de community, onze website, op de rekening van september en in My Vodafone staat een melding over de inflatiecorrectie. 

Bekijk in context

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Gelukkig kon ik u meteen bereiken en gaf u al aan dat het gelukt was @Henny2308. Mocht u in de toekomst nog vragen hebben, dan horen we het natuurlijk graag. 

Bekijk in context

11 Reacties 11
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Henny2308 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Specificatie kan je altijd opvragen via My Vodafone. In de app ga je naar rekeningen, klik daar op op rekening (maand factuur) die je wil bekijken en klik dan op je nummer (bij mij is dat een nummer kiezen omdat ik een Red Together abonnement heb). En dan klik ik op bekijk de details van je verbruik. Daar kan je prima inzien wat je verbruik is en waaraan deze kosten zijn gemaakt. Dit kan overigens ook via My Vodafone op je browser, mocht je de app niet hebben. 

Online is het nog makkelijk, zie ik net. Ga naar www.vodafone.nl en log daar in via My Vodafone en ga dan in het menu naar Rekeningen en dan zie je links in beeld, bij al je rekeningen, Details bekijken. Klik daarop en dan kan je prima zien waar je kosten aan hebt gemaakt. Maar als je op de maand factuur klikt dan kom je op een nieuwe pagina uit en daar kan je zelf een specificatie downloaden. Nog makkelijker!

Schermafbeelding 2021-09-30 om 13.51.04.png

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Henny2308,
Welkom op de Community van Vodafone. Dat is een hele duidelijke vraag. Ik leg je graag hier meer over uit. 

AIs je een lening voor het toestel hebt en je komt bij de einddatum aan, dan krijg je de kosten voor het toestel tot aan die datum berekend. Daarna is je toestel afbetaald. Mochten er kosten buiten de bundel zijn gemaakt, kun je de tip van @Energieboy volgen. Door de specificatie erbij te pakken kun je zien waar de extra kosten vandaan komen. Heb je de specificatie er al eens geopend @Henny2308?​
 

Gelijk ook al wat extra informatie over de factuur van oktober. 

Op 1 oktober 2021 wordt de inflatiecorrectie toegepast. Hierdoor veranderen de abonnementskosten. Wil je hier meer informatie over? Kijk dan op onze website: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/inflatiecorrectie.shtml Elk jaar stelt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) vast met welk percentage de prijzen in Nederland gemiddeld zijn gestegen. Het gemiddelde inflatiepercentage over 2020 is 1,3%.

Omdat ook onze kosten zijn gestegen, verhogen we de maandelijkse abonnementskosten van onze particuliere en zakelijke abonnementen vanaf 1 oktober 2021 met 1,3%. Het geldt voor de volgende abonnementen die zijn afgesloten voor 1 juli 2021:

Particuliere abonnementen

  • Scherp
  • Start
  • Smart
  • Red (behalve Red Together Extra Maand)
  • Black

Zakelijke abonnementen

  • One Mobile (2.0 en 3.0)
  • Red Pro
  • Red Business (Basic)
  • In Business
  • OneVoice

De prijsverhoging geldt alléén als dit staat vermeld op je rekening van september of oktober. En we verhogen alleen de maandelijkse abonnementskosten. De berekening wordt gemaakt over de abonnementskosten zonder kortingen, zoals bijvoorbeeld de factuurkorting of de extra korting die je krijgt als je ook Ziggo klant bent.

  • Je binnen- en buitenbundeltarief blijven hetzelfde
  • BloX en Extra opties houden dezelfde prijs
  • De contractvoorwaarden en Algemene Voorwaarden blijven gelijk

In de Algemene Voorwaarden van je abonnement staat in artikel 9 'Tarieven' dat we de tarieven 1 keer per jaar op 1 oktober mogen aanpassen aan de hand van de consumentenprijsindex van het CBS. Zowel hier op de community, onze website, op de rekening van september en in My Vodafone staat een melding over de inflatiecorrectie. 

Henny2308
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb geen  lening op een Toestel. !!!!!!

Henny2308
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

IK HEB GEEN LEENTOESTEL 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ja, dat je geen lening hebt op je toestel, dat weten we nu 😉
Maar kijk dan eens wat ik heb geschreven. Ga kijken wat er op je gespecificeerde rekening staat, dan kan je zien waar die kosten voor zijn. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Mocht je er niet uitkomen @Henny2308, kun je mij een privébericht sturen?  Een privébericht  kun je sturen via hier! Je kunt op die pagina, links bovenaan klikken, op een nieuw bericht (dat is het rode vlakje met het potloot erin). Vervolgens voeg je mij toe als ontvanger en kan je je bericht, incl. berichtonderwerp, schrijven. Dan kan ik je rekening erbij pakken en het een en ander voor je controleren.

In het bericht mag je de volgende gegevens vermelden voor de verificatie:

- Voor- en achternaam
- Adres en postcode
- Geboortedatum en mobiel nummer
- Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer 

 

Je kunt een privébericht naar mij toe sturen tot 11.45 uur. Je mag daarna de gegevens sturen naar mijn collega @Cecilia. Zij zal na het weekend het bericht oppakken en je hiermee verder helpen.

Henny2308
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb gekeken maar ik krijg geen specificatie van de telefoon nummers waar ik naartoe heb gebeld. 
voor 8 euro.

is dat dan niet gebruikelijke?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Zover ik weet niet. Kun je eens de gegevens sturen via een prive bericht @Henny2308. Dan kijk ik met je mee 🙂

Henny2308
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ja goed idee. Alken ik weet niet hoe dat moet. Uiteindelijk ben ik wel 80 jaar. 
dus ?!?!?!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik ga u zo even bellen @Henry2308. Ik denk dat dit makkelijker is. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Gelukkig kon ik u meteen bereiken en gaf u al aan dat het gelukt was @Henny2308. Mocht u in de toekomst nog vragen hebben, dan horen we het natuurlijk graag. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic