Hoi @Henny2308,
Welkom op de Community van Vodafone. Dat is een hele duidelijke vraag. Ik leg je graag hier meer over uit.
AIs je een lening voor het toestel hebt en je komt bij de einddatum aan, dan krijg je de kosten voor het toestel tot aan die datum berekend. Daarna is je toestel afbetaald. Mochten er kosten buiten de bundel zijn gemaakt, kun je de tip van @Energieboy volgen. Door de specificatie erbij te pakken kun je zien waar de extra kosten vandaan komen. Heb je de specificatie er al eens geopend @Henny2308?
Gelijk ook al wat extra informatie over de factuur van oktober.
Op 1 oktober 2021 wordt de inflatiecorrectie toegepast. Hierdoor veranderen de abonnementskosten. Wil je hier meer informatie over? Kijk dan op onze website: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/inflatiecorrectie.shtml Elk jaar stelt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) vast met welk percentage de prijzen in Nederland gemiddeld zijn gestegen. Het gemiddelde inflatiepercentage over 2020 is 1,3%.
Omdat ook onze kosten zijn gestegen, verhogen we de maandelijkse abonnementskosten van onze particuliere en zakelijke abonnementen vanaf 1 oktober 2021 met 1,3%. Het geldt voor de volgende abonnementen die zijn afgesloten voor 1 juli 2021:
Particuliere abonnementen
- Scherp
- Start
- Smart
- Red (behalve Red Together Extra Maand)
- Black
Zakelijke abonnementen
- One Mobile (2.0 en 3.0)
- Red Pro
- Red Business (Basic)
- In Business
- OneVoice
De prijsverhoging geldt alléén als dit staat vermeld op je rekening van september of oktober. En we verhogen alleen de maandelijkse abonnementskosten. De berekening wordt gemaakt over de abonnementskosten zonder kortingen, zoals bijvoorbeeld de factuurkorting of de extra korting die je krijgt als je ook Ziggo klant bent.
- Je binnen- en buitenbundeltarief blijven hetzelfde
- BloX en Extra opties houden dezelfde prijs
- De contractvoorwaarden en Algemene Voorwaarden blijven gelijk
In de Algemene Voorwaarden van je abonnement staat in artikel 9 'Tarieven' dat we de tarieven 1 keer per jaar op 1 oktober mogen aanpassen aan de hand van de consumentenprijsindex van het CBS. Zowel hier op de community, onze website, op de rekening van september en in My Vodafone staat een melding over de inflatiecorrectie.