Natascha1981

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Moet afkoopsom betalen terwijl ik niet akkoord ben met overstappende

Hoe is het mogelijk als ik een red together  abonnement afsluit, paar jaar geleden, ik als hoofdgebruiker alles op mijn naam heb staan, de overige 2 nummers geen verlenging, telefoon etc kunnen bestellen zonder mijn toestemming maar wel het contract van hun eigen gebruikte nummer kunnen beëindigen en met hun eigen nummer kunnen overstappen naar een andere provider zonder mijn toestemming!


En de hoofdgebruiker, ik dus, wel de afkoopsom moet gaan betalen!? Aangezien de verlening nog bijna 2 jaar loopt! En alle nummers wel op mijn naam staan!

Slechte zaak Vodafone dat dit zomaar kan en dat jullie dit, terwijl ik 2 maanden geleden dat nummer heb verlengd, dit zomaar toestaan!

Ook zie ik, nu pas online, dat de verlenging niets eens nodig is als je er geen telefoon bij zit! Waarom is dit dan aangeboden en gezegd dat ik hem moet verlengen.!?

 

Erg jammer en echt een slechte zaak dit! 

5 Reacties 5
Tjeerd85

Raadgever
  • 90Posts
  • 19Oplossingen
  • 20Likes

Hoi en welkom! 
indien het nummer op je naam staat ben je zelf natuurlijk ook verantwoordelijk voor de acties die achter dit nummer weg komen. Als je overstapt gaat dit volgens mij vaak met een sms code naar het nummer. Dat is helaas hoe het met overstappen werkt, maar kan je niet in gesprek met degene die het nummer in gebruik heeft? 

Natascha1981
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi en dank je wel.

 

Bedankt voor je bericht. Dat heb ik gisteren ook gehoord. Geprobeerd contact te krijgen, reageert niet, dit door prive omstandigheden. 
Maar dan nog is het raar, dat niets zonder mijn toestemming mag, maar dat wel?! Verlengen kan dan toch ook via een sms code naar dat nummer!? 

Tuurlijk ben ik verantwoordelijk maar als ik 2 maanden geleden verleng kan Vodafone de aanvraag van KPN toch weigeren als bel met Vodafone dat ik het er niet mee eens ben. Snappen ze toch wel, verlengen en 2 maanden later opzeggen. Is toch raar! 

Tjeerd85

Raadgever
  • 90Posts
  • 19Oplossingen
  • 20Likes

Lastig, ik denk toch echt dat je zelf verantwoordelijk bent. Je kan natuurlijk een nieuwe sim aanvragen als je het nummer niet kan bereiken en daarmee verder gaan. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Ik heb ook even meegelezen en kan niet anders zeggen dan dat het mogelijk is voor de persoon, die Red Together Extra heeft, om over te stappen naar een andere provider en het abonnement te stoppen. Ik heb dit zelf ook gedaan met mijn abonnementen en dat was geen probleem (gelukkig deed ik het zelf, maar een ander had het ook kunnen doen). Via een simpele sms code kan je overstappen naar een andere provider, dat klopt. 

Je zit waarschijnlijk op dit moment in een lastige prive situatie (anders zou je wel kunnen overleggen met de persoon die weggaat) en ik begrijp dat dit even niet lekker op je dak valt. Maar bij het aangaan, zoals Tjeerd85 al aangeeft, ben jij verantwoordelijk voor je abonnementen en moet je ook de afkoopsom betalen. Alleen lullig natuurlijk dat de Red Together Extra persoon zomaar kan stoppen en weggaan. Ik verwacht niet dat Vodafone hier verder iets mee kan doen maar ik werk niet bij Vodafone dus je zou even kunnen wachten tot maandag. Dan is er weer iemand van Vodafone online om je verder te helpen. Heb daarom nog even geduld en dan kan die je vertellen hoe het in elkaar zit.

Sorry en vervelend allemaal. Wens je toch nog een goed weekend!

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Natascha1981, welkom hier

Een hele vervelende situatie en onaangename verrassing dat iemand in jouw Red Together abonnement zomaar zijn/haar nummer laat uitporteren. Zoals hier al is aangegeven is het mogelijk voor de persoon, die Red Together Extra heeft, om over te stappen naar een andere provider en het abonnement te stoppen. Dit gebeurt aan de hand van een verificatiecode per SMS. Hierin kan ik helaas vrij weinig voor je betekenen.

Ik hoop dat je in deze situatie alsnog contact kan krijgen met de betreffende persoon en jullie in overleg kunnen gaan m.b.t. de kosten van de afkoopsom of dat deze persoon alsnog de aanvraag van het nieuwe abonnement bij KPN (+ nummerbehoud) gaat annuleren.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic