RJM Richter

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Geen internet op mijn mobiel

Sinds 29 Maart heb ik opeens geen internet op mijn mobiel.

ik heb telefonisch contact gehad met de afdeling netwerk van Vodafone.

na de tweede keer bellen werd mij verteld dat nog meerdere mensen dit probleem hebben gekregen nadat men uit het buitenland is teruggekomen naar Nederland.

ik woon aan de Duitse grens, Nu op het moment heb ik dan via Vodafone DE internet.

maar rij ik verder Nederland binnen heb ik geen internet meer.

zeer vervelend dit ook vanwege mijn werk met mails beantwoorden als ik onderweg ben.

dit probleem duurt nu wel heel erg lang Vodafone.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 99Posts
  • 32Oplossingen
  • 38Likes

@RJM Richter Zoals @Cecilia beloofd had zouden we nog terugkomen op de status van het ticket. Inmiddels is het onderzoek afgerond en is de oplossing doorgevoerd. Het netwerk zou nu probleemloos moeten overschakelen naar een Nederlands netwerk. 

Mocht je onverhoopt toch problemen ervaren, laat het dan weten. De suggestie van @Energieboy is ook een goede om in het achterhoofd te houden.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3042Posts
  • 896Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @RJM Richter, welkom hier.

Ontzettend irritant dat je geen mobiele data meer hebt nadat je verbonden bent geweest met een buitenlands telefoonnummer. Hier is een collectief ticket voor gelogd bij onze technische dienst. Meerdere klanten die terugkomen naar Nederland melden namelijk dat mobiele data over 4/5G niet werkt omdat de SIM verbonden blijft met de buitenlandse roaming partner. Er is helaas nog geen oplossing of workaround. Ten behoeve van het onderzoek heb ik jouw gegevens doorgezet. Als er een update in het ticket is, dan zal ik deze uiteraard met je delen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes

Je woont aan de Duitse grens, heb je ook al eens je mobiel netwerk vast gezet op Vodafone NL. Dan blijft hij, als het goed is, gewoon verbonden met Vodafone Nederland en zoekt die niet het beste netwerk. Als je dan in Nederland blijft is dat geen probleem en blijf je, als het goed is, ook op het Nederlandse Vodafone data netwerk. Al eens geprobeerd?

Kijk, als je maar niet Duitsland in hoeft, dan is het netwerk vast zetten op Vodafone NL wel het beste om te doen. 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 99Posts
  • 32Oplossingen
  • 38Likes

@RJM Richter Zoals @Cecilia beloofd had zouden we nog terugkomen op de status van het ticket. Inmiddels is het onderzoek afgerond en is de oplossing doorgevoerd. Het netwerk zou nu probleemloos moeten overschakelen naar een Nederlands netwerk. 

Mocht je onverhoopt toch problemen ervaren, laat het dan weten. De suggestie van @Energieboy is ook een goede om in het achterhoofd te houden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic