Kanarie214

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen geluid bij bellen of gebeld worden

SInds een aantal dagen heb ik geen geluid meer als ik gebeld word of zelf bel. Heb de sim al enige tijd uit het toestel gehad maar het werkt nog niet. Wie heeft er nog tips?

8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Heb je je simkaart al in een ander toestel gedaan en een ander simkaartje in je eigen toestel? Dus even ruilen van simkaart met je eigen toestel en die van iemand anders. Dan kan je zien of het echt een probleem is in je toestel of op je simkaart.

Daarnaast, wat gebruik je? Heb je een prepaid kaartje? Zo ja, heb je die langer dan 6 maanden niet gebruikt? Zo ja, dan is die nu niet meer bruikbaar omdat je binnen 6 maanden een belletje had moeten plegen, beetje data had moeten gebruiken of opnieuw opwaarderen. Zo nee, dan prepaid info vergeten en even simkaartje ruilen met een ander toestel om te zien wat er aan de hand is.

Kanarie214
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

SIm swap heb ik niet uitgevoerd. De verbinding wordt wel netjes opgezet maar je hoort alleen niets. Is een abo dat elke dag gebruikt wordt

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Kanarie214, een warm welkom op de Vodafone Community.

Super onhandig dat het gesprek wel tot stand komt, maar je vervolgens de persoon aan de andere kant van de lijn niet kan horen. Dat schiet natuurlijk niet op. Ik zie dat @Energieboy je al een aantal handige tips hebt gegeven. Mijn eerste gedachte is ook om een kruistest uit te voeren, dat wil zeggen;  jouw simkaart in een andere telefoon testen en een andere simkaart in je huidige telefoon testen. Speelt het probleem met jouw simkaart in een ander toestel niet en speelt het probleem vervolgens dan wel met een andere simkaart in je vertrouwde telefoon, dan kan dit bijvoorbeeld duiden op een probleem met de speakers in je toestel. Laat het vooral weten als je dit hebt kunnen testen.

Kanarie214
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Speakers doen het gewoon. ZOu je misschien een reset kunnen uitvoeren op het nummer?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Een reset op je nummer zal naar mijn idee weinig uithalen en kan ik overigens niet voor je doen, want je nummer valt onder Hollandsnieuwe en niet onder Vodafone. We kunnen alleen voor Vodafone prepaid- aansluitingen en Vodafone mobiele abonnementen dit soort acties uitvoeren. Voor dit verzoek zal je dus bij Hollandsnieuwe moeten zijn.

Mijn advies zou toch zijn om de kruistest uit te voeren, want zo sluit je mogelijke factoren uit zoals bijvoorbeeld een probleem met de interne speakers van je toestel, een probleem met je simkaart of wellicht een instelling in je toestel. Heb je het probleem niet wanneer jouw simkaart in een ander toestel zit, dan zit het probleem dus niet in de simkaart. Speelt het probleem wel wanneer jij een andere simkaart test in jouw vertrouwde toestel, dan is het dus iets in je toestel. Je zou dan je toestel terug kunnen zetten naar de fabrieksinstellingen (vergeet geen back-up te maken) om zo een mogelijke instelling in je toestel uit te sluiten. 

Kanarie214
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het gaat niet om mijn persoonlijke nummer , maar om die van mijn moeder: 06 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Volgende keer gelijk even melden want dan gaat het uitzoeken allemaal wat sneller. Je kan het 06 nummer van je moeder melden in je persoonlijke informatie. Officieel zou Cecilia nu helemaal niets mogen doen omdat de persoon zelf altijd contact op moet nemen. Maar ik denk dat Cecilia nu wel een uitzondering wil maken. Of het resetten echt gaat werken, daar heb ik mijn twijfels over. Ik vraag me ook überhaupt af hoe je er zelf bij komt dat resetten een oplossing geeft (iemand je dat laten weten?). 

Simkaarten omruilen is nog altijd eerst de beste optie om te doen!

Kanarie214
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kanarie214_0-1710425635545.png

 

Simpelweg door een eerder zelfde probleem terug te lezen op jullie forum

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic