wesselvp

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Abonnement tussentijds wijzigen

Goedeavond, ik ben al geruime tijd klant bij Vodafone. Ik heb een Vodafone Red abonnement van 40GB (icm Ziggo). Hiervoor betaal ik €21,40 per maand. Nu zie ik in de app dat ik ditzelfde abonnement kan krijgen voor €19,50 per maand. Hiervoor zou ik met de klantenservice kunnen bellen om dit aan te passen. Dit heb ik zojuist gedaan maar na 3 keer doorverbonden te zijn geweest kreeg ik te horen dat dit niet mogelijk is. Dit vind ik vrij bijzonder en nogal klantonvriendelijk aangezien dit volgens de app wel mogelijk zou zijn. Graag zou ik alsnog het goedkopere tarief krijgen. Dit zou ik ook met terugwerkende kracht willen krijgen aangezien ik wellicht al langer meer betaal dan ik zou moeten. Bijgevoegde afbeelding bevat het screenshot.

4 Reacties 4
Tjeerd85

Raadgever
  • 90Posts
  • 19Oplossingen
  • 20Likes

Hoi en welkom,

 

Als het via de app wel kan, waarom doe je dat dan niet gewoon? terugwerkende kracht gaat niet lukken, je hebt een abonnement afgesloten welke daarna maandelijks opzegbaar is en doorloopt onder dezelfde voorwaarden, daar kan vodafone natuurlijk niets aan doen. 

wesselvp
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Via de app kan het niet. Er staat dat ik kan bellen om mijn abonnement daarin te wijzigen. Bovendien staat er op de vodafone website dat het gewoon mogelijk is om kosteloos binnen de zelfde categorie (Red naar red) te wijzigen

Tjeerd85

Raadgever
  • 90Posts
  • 19Oplossingen
  • 20Likes

Als je contract nog een looptijd heeft ben je natuurlijk die prijs aangegaan voor die periode, dat vreemd vinden vind ik vreemd maar hè.. je kan hem wel altijd omzetten naar een andere vorm. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Wat je zegt klopt niet helemaal, @wesselvp 
Er staat niet in de app dat je kan overstappen naar dit abonnement, wat nu goedkoper is. Maar er staat dat je nu korting krijgt bij het aangaan van een nieuw abonnement. Jij bent al klant en dan gelden deze prijzen niet, wel voor nieuwe klanten. 

Het switchen van abonnement, wat je voorstel is, kan wel, maar dan krijg je niet de korting die Vodafone nu geeft aan nieuwe klanten. Jij bent al een vaste klant en daardoor krijg je die korting niet. Het is niet zo bijzonder dat de klantenservice je zegt dat het niet mogelijk is. Je bent toen je contract aangegaan, te vroeg gehoopt op een mooie prijs. 

Als we allemaal zouden zeggen, wanneer de prijs met korting online staat, dat we willen overstappen met de korting op terugwerkende periode dan zou Vodafone failliet gaan. Het spijt me echt maar de ophef die je nu maakt is verspeelde moeite, neem je verlies. Volgende keer goed opletten wanneer je je abonnement afsluit en hopen dat je niet te vroeg gepiekt hebt. 

Kleine aanvulling: als je contract is afgelopen dan kan je natuurlijk wel weer mee doen met een nieuw contract en korting. Maar tussentijds is niet mogelijk!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic