1
Vraag
2
Reacties
Ger2019

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

IMEI nummers blokkeren

Mijn Samsung S10 zijn alle 2 de IMEI nummers geblokt, ik ben veel in buitenland soms wel 8 maanden aan een stuk. 3 maanden geleden viel IMEI 2 uit en 23 sept IMEI 1. Toevallig einde contract of was dat geen toeval maar opzet?  Hoe op te lossen? Heb veel geprobeerd mijn de S6 van 6 jaar oud werkt gewoon wel.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dan is het heel duidelijk waar het issue ligt. Je geeft aan dat je simkaart werkt in een ander toestel en dat andere simkaarten niet in jouw toestel werken. Er is dus een probleem met je toestel. Je hebt het toestel aangeschaft bij Mobiel.nl. Zij gaan over de reparatie van je toestel en de iMEI nummers.
Nogmaals, Vodafone blokkeert geen iMEI nummers @Ger2019. Was het toestel bij ons gekocht, dan gaat de reparatie van je toestel via ons. 

Bekijk in context

12 Reacties 12
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Ger2019 
Toeval, het kan, maar hoeft niet. Je weet dat als je voor een lange tijd in het buitenland bent, dat je je dan aan de Fair Use Policy moet houden? Zou het daar misschien mee te maken kunnen hebben? Echter, als je over je Policy heen bent dan zou Vodafone contact met je op moeten nemen en zullen ze niet zomaar je IMEI nummers blokkeren. Heb je wel in het buitenland Vodafone simkaartje erin gehad of een andere provider? Als je dan weer in Nederland bent en je Vodafone erin steekt, dan zou die het eigenlijk weer moeten doen, hij moet dan weer even activeren op het Nederlandse netwerk. 

Ik kan het niet voor je controleren maar gelukkig zijn er wel Vodafone medewerkers online die je verder kunnen helpen. Als je nog even geduld hebt dan zien ze vanzelf je topic en zullen ze je helpen. @Louis werkt bij Vodafone en die kan je wel een privé bericht sturen via hier! Je kunt op die pagina, links bovenaan klikken, op een nieuw bericht (dat is het rode vlakje met het potloot erin). Vervolgens voeg je hem toe als ontvanger en kan je je bericht, incl. berichtonderwerp, schrijven. Hij is dus werkzaam bij Vodafone en kan je verder helpen als hij onderstaande gegevens heeft ontvangen!

In het bericht mag je de volgende gegevens vermelden voor de verificatie:

- Voor- en achternaam
- Adres en postcode
- Geboortedatum en mobiel nummer
- Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer 
- E-mailadres waarmee een account is aangemaakt

Deze gegevens zijn privé en worden dan ook privé aan Steven toegezonden, verder ziet niemand deze gegevens. Maar dan wel privé aan hem toezenden via deze link! Zodra hij dit heeft aangepast zal hij je berichten. Ik hoop dat hij je verder kan helpen, heb nog even geduld na het versturen, hij komt vanzelf hier online.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Ger2019

Dat is een aparte melding! Vanuit Vodafone worden geen iMei nummers geblokkeerd. We kunnen wel een blokkade plaatsen op je simkaart als er te veel facturen open staan of als er hoogverbruik is etc. Welke melding krijg je exact in beeld?

Ger2019
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Facturen staan zeker niet open. Op mijn oude telefoon S6 doen de kaart het wel op mijn S10 krijg ik melding" niet aangemeld op netwerk" 2 jaar werkt het gewoon. Dan komt er andere vraag bij, wie kan het wel blokkeren dan?  Mijn verbruik is minimaal max gemiddeld 10 tot 25 telefoontjes per maand, en internet verbruik mag geen naam hebben. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik vermoed dat er iets anders aan de hand is. Kun je eens controleren of een andere simkaart wel werk in het toestel. Waar heb je het toestel gekocht?

Ger2019
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemorgen, andere kaarten werken niet. Het toestel heb ik gekocht met abonnement bij mobiel.nl. exact 2 jaar geleden. Opmerking ik heb 2 Nederlands nummers. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

2 jaar geleden mochten deze al niet meer verkocht worden met een SIM lock. Maar ik zou dan toch, als een andere SIMkaart ook niet werkt, informeren bij mobiel.nl. Daar eens vragen waarom het niet werkt, het ligt dan waarschijnlijk niet aan Vodafone?! Want je zegt dat je Vodafone SIMkaart wel werkt in een ander toestel. Even informeren bij mobiel.nl en vragen naar je garantie. 

Ger2019
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat heb ik gedaan,die zeggen dat je bij Vodafone moet zijn.  Dus kastje naar de muur gevalletje. Maar communiceer nu met Vodafone of met mensen die het weten.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ja, kastje naar de muur.
Maar even alles op een rij, want dat is belangrijk.

Je hebt je SIMkaart in een ander toestel gedaan en daar werkt je abonnement prima en geen enkel probleem met Vodafone SIMkaart. Je hebt een andere SIMkaart in je eigen toestel gedaan en je hebt wel een probleem. Dan is het toch simpel, dan ligt het niet aan Vodafone maar aan je toestel.

Heb je een andere Vodafone SIMkaart geprobeerd in je eigen toestel of van een andere provider? Want als je een andere provider hebt geprobeerd dan kan het altijd nog aan Vodafone liggen. Dus het is dan ook belangrijk om te testen met een andere SIMkaart van Vodafone in je eigen toestel. Dit kan je zelf uitsluiten en dan weet je waar je aan toe bent en bij wie je moet zijn om je probleem te laten oplossen.

Ik weet dat je met mensen van Vodafone praat, ik ben zelf ook Vodafone klant en hier Super Expert om mensen te helpen hun probleem op te lossen. Echter, ik kan niet in het systeem wat Steven van Vodafone wel kan. Maar doorvragen om het voor hun makkelijker te maken is wel iets waar ik me mee bezig hou. Daarnaast, als het testen niet makkelijk gaat, ga langs een Vodafone winkel om het te laten testen. Die kunnen je daar goed mee helpen en weet je ook direct wat er aan de hand is. Als het aan je SIMkaart ligt kunnen ze gelijk voor een nieuwe zorgen en als het toch aan het toestel ligt dan weet je dat je naar de verkopende winkel/webshop moet. 

Ger2019
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor de info, maar naar een winkel gaan als je maanden op zee zit, wordt dus moeilijk. Daarnaast heb ik de indruk dat op afstand de blokkade wordt uitgevoerd, dus moet het ook op afstand het weer ongedaan gemaakt kunnen worden. Mobiel zegt dat hun niet in systemen kunnen, dat vind ik aannemelijk, zodoende dat ik mij meld bij Vodafone. Als er geen oplossing komt dan laat ik mijn IMEI veranderen. Kost een paar tientjes. Liever niet natuurlijk. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Het enige wat ik kan doen is controleren of er geen blokkade op de simkaart staat bij ons @Ger2019. Kun je mij de gevraagde gegevens in het bericht van @Energieboy doorsturen via een privebericht? Dan kan ik controleren of er vanuit ons een blokkade is geplaatst op de simkaart.
Het kunnen namelijk 3 dingen zijn:
1 De simkaart is geblokkeerd vanuit ons. Dat kan te maken hebben met openstaande facturen, hoogverbruik etc.
2 De simkaartlezer is defect. Vandaar ook het verzoek om de simkaart eens te testen in een ander toestel en visa versa.
3 Je zit op een plek waar geen ontvangst is. 

Ger2019
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Steven, hoog verbruik is geen sprake van,zoals eerder gemeld, de simkaart werkt wel in een andere telefoon, in juli of augustus viel eerst IMEI 2 en sinds 23 september  IMEI 1. Geen ontvangst is onzin, even voor de duidelijkheid ben geen groentje wat internet betreft. Momenteel via glasvezel dus verbinding genoeg. Alleen 5000km van huis. Dus ja ik verder mijn tijd niet vergooien meer, ik laat de IMEI wel veranderen.ik had hoopt dat deze community met een algemene oplossing zou komen, omdat ook op internet deze zeer vervelende gijzeling heel vaak voorkomt, dan mag ik veruitgaang als ik mij meld dat er een oplossing is,of niet. Tot nu willen jullie mijn gegevens om te kijken of ik wel alles betaald heb of een hoog verbruik heb. Dit is niet zo nogmaals, het komt mij over dat niemand het echt weet, sorry hiervoor

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dan is het heel duidelijk waar het issue ligt. Je geeft aan dat je simkaart werkt in een ander toestel en dat andere simkaarten niet in jouw toestel werken. Er is dus een probleem met je toestel. Je hebt het toestel aangeschaft bij Mobiel.nl. Zij gaan over de reparatie van je toestel en de iMEI nummers.
Nogmaals, Vodafone blokkeert geen iMEI nummers @Ger2019. Was het toestel bij ons gekocht, dan gaat de reparatie van je toestel via ons. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic