1
Vraag
2
Reacties
mrwjca

Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Wel of Geen 5G

Hey,

 

Ik heb Red Together (samen met me zoontje) hier zit als het goed is 5G in.

 

Nu heb ik ook een hele nieuwe telefoon namelijk de Samsung Galaxy A22 5G (zie de 5G)

Volgens alle pagina's en specialisten is deze telefoon dus bedoeld voor 5G.

(Bijvoorbeeld Samsung Galaxy A22 5G, 4GB ram, 128GB opslag Grijs - Kenmerken - Tweakers en Samsung Galaxy A22 5G - Full phone specifications (gsmarena.com) )

 

Alleen of het werkt, ik weet het niet en volgens de klantenservice (Chat) van vodafone kan deze telefoon niet op 5G  want hij heeft geen 5G.

Ik snap het niet meer 🤔

 

Kan ik nu wel of niet 5G en hoe zie ik dit dan wel niet?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2187Likes

Hoi mrwjca,
Welkom op de community van Vodafone. Ik kan me voorstellen dat je ook gebruik wilt maken van 5G en leg je graag hier meer over uit. Er zijn 2 varianten van de Samsung Galaxy A22 op de markt. Zowel de 4G als de 5G variant. Met alleen de 5G variant kun je gebruik maken van 5G. Ik ben gelijk even het systeem ingedoken en zie dat je een Samsung Galaxy A22 5G hebt. Kun je in het toestel eens controleren of 5G aan staat en kun je het toestel eens 5 minuten uitzetten en daarna weer aanzetten. Hierdoor komt er een nieuwe aanmelding op ons netwerk. Ik hoor graag of dit geholpen heeft. 

Bekijk in context

mrwjca
topicstarter
Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Dat is dus het eerste probleem ik heb dus de 5G versie, maar volgens de chat (Orzan was geloof ik ze naam) werkt de 5G versie niet op 5G.

 

Goed iets anders, toen ik onderweg was merkte ik dat de WiFi logo (rechts boven op het scherm) eigenlijk over het 4g symbool staat want ik deed WiFi uit en opeens zag ik 4G en 4G+, maar geen 5G.

Ik kreeg wel vanmiddag een tip van iemand anders namelijk dat ik even in de settings/connections/mobile networks (sorry Engelse instellingen) moest kijken en dan met name onder Network Mode hier stond namelijk bij mij alleen 4G/3G/2G ingesteld. Nu komt het leuke geintje. Toen ik voor 5G koos kreeg ik de melding dat ik Power Saving uit moest zetten. Dit blijkt een bekend probleem te zijn.

 

Dus bij mij is het nu wel min of meer opgelost al denk ik dat de klanten service via chat waarschijnlijk nog steeds zal zeggen dat mijn telefoon geen 5G kan. 

Bekijk in context

3 Reacties 3
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2187Likes

Hoi mrwjca,
Welkom op de community van Vodafone. Ik kan me voorstellen dat je ook gebruik wilt maken van 5G en leg je graag hier meer over uit. Er zijn 2 varianten van de Samsung Galaxy A22 op de markt. Zowel de 4G als de 5G variant. Met alleen de 5G variant kun je gebruik maken van 5G. Ik ben gelijk even het systeem ingedoken en zie dat je een Samsung Galaxy A22 5G hebt. Kun je in het toestel eens controleren of 5G aan staat en kun je het toestel eens 5 minuten uitzetten en daarna weer aanzetten. Hierdoor komt er een nieuwe aanmelding op ons netwerk. Ik hoor graag of dit geholpen heeft. 

mrwjca
topicstarter
Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Dat is dus het eerste probleem ik heb dus de 5G versie, maar volgens de chat (Orzan was geloof ik ze naam) werkt de 5G versie niet op 5G.

 

Goed iets anders, toen ik onderweg was merkte ik dat de WiFi logo (rechts boven op het scherm) eigenlijk over het 4g symbool staat want ik deed WiFi uit en opeens zag ik 4G en 4G+, maar geen 5G.

Ik kreeg wel vanmiddag een tip van iemand anders namelijk dat ik even in de settings/connections/mobile networks (sorry Engelse instellingen) moest kijken en dan met name onder Network Mode hier stond namelijk bij mij alleen 4G/3G/2G ingesteld. Nu komt het leuke geintje. Toen ik voor 5G koos kreeg ik de melding dat ik Power Saving uit moest zetten. Dit blijkt een bekend probleem te zijn.

 

Dus bij mij is het nu wel min of meer opgelost al denk ik dat de klanten service via chat waarschijnlijk nog steeds zal zeggen dat mijn telefoon geen 5G kan. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2187Likes

Goed om te lezen dat het nu wel werkt. Voor 5G moet de "Power Safe" optie inderdaad uitstaan en van belang is dat 5G ook aangevinkt staat.

Ik zal dit ook terugkoppelen naar de persoon die je gesproken hebt. Mijn excuses hiervoor @mrwjca!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic